Mikromaster 440 vinç frenleme

Vinç olduğu için balatalı frenleme yokmu?dinamik frenleme pek kullanılmazda. Duruş rampasını ayarlardan değiştirsende stoba bastığın an balata devreye girip kitleyecektir.
Aklıma gelenler balatada mekaniksel baskı mümkünse zamanla artan şekilde verilebilir aniden kitleme olayı olmaz. yada frenbalatasına enerji biraz geç verilir.

Sayın avcıkaplan
bu tür vinç sistemlerinde özellikle yürüyüş aksamlarında kullanılan balatalı frenler için off delay zaman rölesi kullanılır.Nedeni ise vinç yürüyüş motorunun (sürücülü yada sürücüsüz) boştaki ataletini sağlayana kadar 2-3 saniye kadar sonra frenlerin kapayarak vinci yavaşça durdurmasını sağlamaktadır.Bence tek çözümü mesajınızda da belirttiğiniz gibi frenlerin motorun (sürücü varsada yoksada) durmasına yakın devreye girip salınım en aza indirilerek kontrolüdür.
 
arkadaşım hatırladıgım kadarı ile mm440 serisinde programlanabilir kontaklar mevcut bu kontagın birini frekan degerine göre açıp kapatabilirsin.örnegin fren 0.5 hz de devreye girsin 0.5 hz de çıksın gibi elimde kaynak olmadıgı için ayrıntılı yazamıyorum.kullanım dökümanını incelersen bu tip bir işlemle çözüm saglayabilirsin
 
Arkadaşlar Sürücüyü fabrika ayarlarına geri gönderdikten sonra tekrar programladım...
duruş ve kalkış rampa süresini istediğim değerler çektim şuan bir problem yok.
Verdiğiniz bilgiler faydalı oldu teşekkürler...
 
merhaba önce bu fren hangi sistemde kanca veya bom sistemde ise yani yük altında kalıyorsa gecikmeli fren bunlarda olmaz nedeni yükten dolayı motordan Elektrik kesilince durması şartır .
Vinçlerde Sistemlerin çalışması motor önce düşük devir çalıştırılıp devrini alınca yüksek devire geçilir. durduracağın zaman önce düşük devire alınır sonra durdurulur.şayet durduracağın zaman yinede yüksek devide çalışıyorsa yükten dolayı o zaman elektrik motoruna devri düşürecek frenleme yapmak gerekir.
 
sayın ahnur
bu sürücü vincin yürüyüş sistemine bağlı.Vinç 25 tonluk ağır yürümesi gereken bir vinç
3 kw lık 2 adet motor tek bir 7.5 kW lık sürrücüden besleniyor.Sürücünün çalışma frekansı 65 hz. ayarlı.Kalkış ve duruş rampa süresi 4 sn.ye ayarlı.Kullandığım off delay zaman rölesi ile yön butonlarından elinizi çektiğinizden 3.5 sn. sonra vinç yavaşlarken motorların arkasındaki mekanik frenler devreye girerek yavaşlama esnasında motoru durduruyorlar.
sayın ugur333 ün bahsettiği gibi ayarlar yapılmış olmasına karşın sürücü ertesi günü sürekli F002 hatasına geçmesinden dolayı devreden çıkartıldı ve şu anda kontaktörle çalışmakta.Bu arada bilginize sürücüde frenleme direnci de mevcut değildir.
Bazıları ısrarla dinamik frenleme yada mevcut parametrelerden sürücüyü ayarlamaya çalışacağını iddia etmelerine rağmen ben bu işin böyle olmayacağını bildiğimden bu konuda sessiz kalmaktayım.
 
Bu vinçteki mekanik fren dediklerinizin tersine elektriklendiğinde bırakıyor olması gerek onuda geciktirmek zor. (Elektriklendiğinde mekanik fren yapıyor olsa vinç yükü yukarıya çekerken Elektrik kesildi o zaman ne olacak?) Yanlışmı biliyorum?
 
Bu vinçteki mekanik fren dediklerinizin tersine elektriklendiğinde bırakıyor olması gerek onuda geciktirmek zor. (Elektriklendiğinde mekanik fren yapıyor olsa vinç yükü yukarıya çekerken Elektrik kesildi o zaman ne olacak?) Yanlışmı biliyorum?

Doğru biliyorsunuz sanırım ben yanlış anlattım.Vinç sürücü ile start aldığında frenler enerjilenip mekanik olarak motorun rahat çalışmasını sağlıyorlar.Elimizi butondan çektikten 3.5 saniye sonra frenlerin enerjisi kesildiğinden mekanik olarak motorun dönmesini engelliyorlar.ayrıca sürücümüz vincin indirme-kaldırma motorunda değil yürüyüş motorunda.
 
O zaman tekrar düşümdümde Elektrik kesildiğinde sayan zaman rölesi ile basit bir şekilde frenin elektriğinin ayarlanan süre kadar geç bırakması sağlanabilir.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,827
Mesajlar
930,545
Kullanıcılar
452,650
Son üye
HiAxiSeytan

Yeni konular

Geri
Üst