Mikromaster 440 vinç frenleme

hayır çözülmedi.Aynen devam ediyor.daha doğrusu etmiyor.Sürücü devre dışı vinç kontaktörlerle çalıştırılmakta.Sürücü ile çalıştırılmak istendiğinde sürücü sık sık F002 hatasına geçtiğinden iptal edilmiş durumda.
 
Kullandığımız vinçlerin yürütme motorları, konik rotorlu kendinden frenliydi.Motor enerjilendiğinde oluşan manyetik alandan dolayı konik rotorun mekanik fren aksamındaki yayın basıncını yenip yaklaşık 2 mm kadar içeri çekiliyor.Motorun enerjisi kesildiğinde ise konik rotor yayın basıncıyla eski konumuna geliyor ve frenleme yapıyor. Bu motora sürücü ile yol veriliyor. Duruş rampa süresi ne kadar hatırlamıyorum. Hiç sorun çıkartmamıştı. İmkanınız varsa konik rotorlu motor kullanabilirsiniz.
Balatalı sistemlerde tavsiye etmediğim ama uyguladığım yöntem ise;hassas nokta gerekmeyen durumlarda balata kalınlığını tornada 1-2mm almak.Tabiki buda balatanın ömrünü kısaltıyor.İkinci yöntemi neden uygulamak zorunda kaldığımı umarım anlamışsınızdır.
 
Merhaba Senin sorunun fren sisteminin ayarından kaynaklanıyor bence forumdaki yazıları
okudum Bence ani fren yapmanın iki sebebi olabilir.
1-Elektrik bağlantısı vinçlerin yürüyüş sistemlerinde normalde yük olmadığı için elektrik
motorunun girişinden fren elektrik devresi bağlanır.Elektrik motorunun enerjısı kesilince
durana kadarki motorun dönmesinden meydana gelen endükleme fren bobinine akar ve
fren bobini balatayı gecikmeli olarak bırakır.
2- Fren balatasının sıkışması için konmuş olan baskı yaylarının fazla sıkı olması (Moment
ayarı) gecikmeli frenlerde yay baskı ayarı verilen ölcü değerlerinin en az değer seçilir
Balata ile disk arası mesafe ayarı fren üretici frmanın verdiği değerler sentil ile ölçülerek
yapılır.
Gecikmeli fren daha gecikmeli çaiıştırmak istenilirse Fren bobinine pareler kondanstor monta edilir kondanstör ün kapasitesi fren bobini omajına göre hesaplanır . yaklaşık
bir mikro ferat bir saniye gecikme sağlar. voltajı ise bobin voltajından az olamaz.
 
Sn ahnur,kullandığımız vinçlerin yürütme motorları konik rotorluylu.Sizce elektro mağnetik frenle,kendinden frenli konik rotorlu motor arasında ne gibi fark vardır.Tecrübenize dayanarak siz hangisini tavsiye edersiniz
 
Sayın acilstop merhaba ben şimdiye kadar konik rotorlu Elektrik motoru görmedim onun için
bir yorum yapamam. vinçlerde kulanılan AC elektrik motorları Sincap kafesli asnkıron motoru,
Bilezikli asankıron motor ve Çift devirli dahlender motorlar.
sizin bahsetiğiniz konik rotorlu elektrik motoru dıştan görünüşümü konik bu motorun resmi
veya katolog .şema ,belge varsa formda yayınlarsan bizde bilgi edinmiş oluruz bu motorun
etiket bilgileri ve klemes bağlantı olursa bir fikir sahibi oluruz.
Hiçbir motorun içinde fren sistemi olmaz fren motor miline dıştan mekanik veya dinamik fren leme sistemi montaj edilir. ayrıca motor statör devresine devreler bağlanarak dinamik
motoru yavaşlatma fren yapılır.
Elektro manyetik frenler çok verimli çalışır yeterki fren seçilirken bağlanacak motorun gücüne göre iyi seçilsin. motorun arkasına monta edilen elektro manyetik disk balatalı frenlerin fren ayarları cok dikkat ister bu frenlerin ayarı sentille yapılır 03 - 05 mm gibi
balata ayarlar çok hassas ayarlamak gerekir deyilse fren randıman vermez kolay gelsin.
 
Sürücülerde Runing sinyali üreten röle çıkışı olması gerekir bu rölenin kontağını fren devresine seri olarak gir sürücü run olduğunda fren açsın run olmadığında fren kapatsın.
 
dostum bırakın zman rölesini falan mm440 içinde zaten duruş süresi var duruş süresini 4 saniye ayarlarsan direnç bağlamana gerek var eğer 6 saniye yaparsan dirence gerek yok ama direnç bağlaman tavsiye edilir çünkü drivenin içindeki dc bara şişer zaman zaman hata vermesine yol açar
 
f002 topraklama hatasıdır aynı zamanda topraklamanı kontrol et
 
Merhaba Senin sorunun fren sisteminin ayarından kaynaklanıyor bence forumdaki yazıları
okudum Bence ani fren yapmanın iki sebebi olabilir.
1-Elektrik bağlantısı vinçlerin yürüyüş sistemlerinde normalde yük olmadığı için elektrik
motorunun girişinden fren elektrik devresi bağlanır.Elektrik motorunun enerjısı kesilince
durana kadarki motorun dönmesinden meydana gelen endükleme fren bobinine akar ve
fren bobini balatayı gecikmeli olarak bırakır.
2- Fren balatasının sıkışması için konmuş olan baskı yaylarının fazla sıkı olması (Moment
ayarı) gecikmeli frenlerde yay baskı ayarı verilen ölcü değerlerinin en az değer seçilir
Balata ile disk arası mesafe ayarı fren üretici frmanın verdiği değerler sentil ile ölçülerek
yapılır.
Gecikmeli fren daha gecikmeli çaiıştırmak istenilirse Fren bobinine pareler kondanstor monta edilir kondanstör ün kapasitesi fren bobini omajına göre hesaplanır . yaklaşık
bir mikro ferat bir saniye gecikme sağlar. voltajı ise bobin voltajından az olamaz.

Veriğiniz bilgiler için teşekkürler...
 
dostum bırakın zman rölesini falan mm440 içinde zaten duruş süresi var duruş süresini 4 saniye ayarlarsan direnç bağlamana gerek var eğer 6 saniye yaparsan dirence gerek yok ama direnç bağlaman tavsiye edilir çünkü drivenin içindeki dc bara şişer zaman zaman hata vermesine yol açar
Herzaman hata vermiyor ilk çalıştırmada hata yok sonradan veriyor gecikme 3 sn dirençleri kontrol edeceğim.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,827
Mesajlar
930,545
Kullanıcılar
452,650
Son üye
HiAxiSeytan

Yeni konular

Geri
Üst