Mini jeneratör yapımı

Niçin governör kullanmak gerek?
İçten yanmalı motor jeneratör görevini görecek motoru sabit bir devirde çevirse ve sistem devamlı olarak aynı voltta ve amper de güç üretse daha iyi değil mi?
Ayrıca uçması gereken bir cisme ağırlık yapacak parça eklemekte mantıklı değil.


Siz RC uçak mı yapacaksınız yoksa dron mu?

Değişken yüklerde bu motor alternatör ikilisi nasıl cevap verecek? Istenen akımlar anlık çok yüksek olabiliyor bu değişken akımlarda alternatör çıkış voltajı düşüp yükselecek bunu nasıl tolere edecek?
 
Sistemde
Değişken yüklerde bu motor alternatör ikilisi nasıl cevap verecek? Istenen akımlar anlık çok yüksek olabiliyor bu değişken akımlarda alternatör çıkış voltajı düşüp yükselecek bunu nasıl tolere edecek?
Sistem kurgulanırken "hiç batarya olmadan mı" kurgulanıyor acaba ? Normalde bu tür araçlar için bataryada koyuluyor yanlış bilmiyorsam

Konuyu açan arkadaş ne yapmak istediğini daha detaylı anlatsa ve sistem ile ilgili daha fazla detay verse daha iyi olacak galiba?
 
Benim anladığım batarya yükünden kurtulup daha uzun uçuş icin bu arayışta arkadaşımız.
 
Çünkü aynı devir için boşta ve yükteki yakıt tüketimi farklıdır. Eğer demek istediğiniz gazı tam açar o şekilde bırakırım ise boşta iken motoru ambaleye kaldırırsınız ve motor dağılır. Bu yüzden motoru sabit devirde tutacak bir sistem mutlaka gerekir. Bir de kullanacağınız dinamonun devri ne kadar olacak? Bildiğim kadarı ile dinamolar ve altarnatörler belli devirin üzerinde daha fazla güç üretemiyorlar...
 
Son düzenleme:
Çünkü aynı devir için boşta ve yükteki yakıt tüketimi farklıdır. Eğer demek istediğiniz gazı tam açar o şekilde bırakırım ise boşta iken motoru ambaleye kaldırırsınız ve motor dağılır. Bu yüzden motoru sabit devirde tutacak bir sistem mutlaka gerekir. Bir de kullanacağınız dinamonun devri ne kadar olacak? Bildiğim kadarı ile dinamolar ve altarnatörler belli devirin üzerinde daha fazla güç üretemiyorlar...
Yüke göre motor devri seçmek uçan bir araç için çok akıllıca gelmiyor bana.Sabit devir ve sabit güç ile batarya destekli bir sistem daha stabil olur kanaatimce.

Kaldı ki uçan bir aracın irtifaya bağlı olarak (hem nerede uçtuğu hem ne kadar yükseldiği) bir verim sorunu olacaktır.Buna ek olarak devamlı değişen bir devir pek sağlıklı değil.Neticede söz konusu motor atmosferik bir motor.

Buna ek olarak devamlı değişen devir aracın uçarken dengesini de etkileyecektir.

Netice itibarı ile bana kalsa motor+jeneratörü sabit devirde çalıştırır ve sistem stabilitesini sağlayacak bir batarya grubu ile desteklerim.Bu sayede ek olarak motor arızası olsa bile belki kırım yaşamadan iniş bile sağlanabilir.
 
Yapilmis bir ornek varmi bilmiyorum varsa incelemek faydalı olacaktir.
 
Konuya şöyle bir baktım da neden olmasın.
Özellikle de dronun kullanım amacı yarışlara katılmak değilde, foto vb. gibi aşırı ivmelenme gerektirmeyen sakin aktiviteler olacaksa.

Yakıtlı motor için bir governor gerektiği kesin.
Motor yeterince dinamik ise ve esc ler bir kaç voltluk voltaj değişimlerini tolere edebilirse direkt voltaj regulasyonunu sağlamak için governor de olabilir, tasarlanabilir.
Motor yeterince hızlı tepki veremiyorsa governoru biraz daha yüksek voltaj üretecek bir devre sabitlemek artı olarak bir de buck regulator kullanmak gerekli.

Jenerator olarak kullanılacak motorun seçiminde KV değerine dikkat etmek lazım.
7000 devirde 48V isteniyorsa yaklaşık olarak 150KV lik bir BLDC motor veya garanti payı ile 180-200 KV lik bir BLDC iş görür sanırım. Tabii uygun güç ve devir aralığında bir BLDC.
 
Benim anladığım dronun batarya kısıtını, dolaysıyla uçuş süresini ve menzilini artırmak için uçuş esnasında bataryayı şarj edebilmek. Gerekli güç 1000watt olmaz diye düşünüyorum. Çünkü bende iki zamanli benzinli bir 650watt jeneratör var ağırlığı 20-25kg. Böyle bir yük eklenerek üretilen güçle havalanabilir mi bilemiyorum.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,867
Mesajlar
930,872
Kullanıcılar
452,732
Son üye
erencok

Yeni konular

Geri
Üst