Mitsubishi heavy klima kompresör arızası

set up

Üye
Katılım
4 Ara 2021
Mesajlar
15
Puanları
1
Yaş
23
2009 da alınmış SRK71 ZE s-1 klimamın bir süre önce performansı düşmeye başladı. 3-4 hafta sonra hiç çalışmadı. Yani açıyorum 10-15 saniye çalışıp kapanıyor. Dış ünite de çalışıp duruyor.
İlk usta iç ünitenin yan tarafından bir kablo başını elle ısıtarak çalıştırıp gaz basmaya çalıştı. Sonra Havalar soğuk vs. diyerek havalar iyileşince bakalım dedi. 2. usta gazı var, kart arızası dedi. Güvenip internetten bulduğumuz bu ustaya klimayı verdik. 1 gün sonra getiririm dedi. 3-4 gün sonra ara ara zar zor ulaştık. Müsade istedi, 10 gün sonra getiriyoruz dedi. Peki oldu mu diye sorduğumda motor yanık değişmesi lazım dedi. (burada şüphelendik) Klimayı iade istedim. Zar zor 4-5 gün sonra getirdiklerinde dış ünitenin hafiflediğini kumanda ve bazı parçaların farklı olduğunu fark ettim. Aynı akşam alın yaparak getirin deyip fiyatı yaklaşık 2 katına çıkararak teslim ettik. 1 hafta sonra yine defalarca aramalarımdan sonra klima geldi. Dış üniteye baktığımda yine eskisi gibi ağır ve tok değildi. Eski dış ünite 57 kg iken şuanda en fazla 40 kg falan gelir.
Klimayı değiştirip yerine 12 lik lklima mı taktınız diye sordum. birbirlerine baktılar. Şuan klima çalışıyor.
İklimsayı aradığımda motor için 1275 USD fiyat verdi. yaklaşık 16 bin yani. O an onları tekrar arayıp çıkan yanık motorun bana ait olduğunu, iade etmelerini istedim. tabiki vermediler, çöpe gitti dediler.
dış ünitenin kapaklarını açıp fotografladım.
Sorularım şöyle;
Klimam hala mıtsubishı klima mı yoksa taktıkları çıkma motor ne ise o mu?
Kumandası ve fan motoru ilk getirişlerinde farklıydı, 2. gelişte de aynısı geldi. bu parçalar tüm klimalarda birbirlerine uyum sağlıyormuş, acaba klimada sadece dış kapak değişimi yapılmış olabilir mi?
fotograf gönderirsem bu farkları tespit edebilecek uzmanlardan yardım rica ediyorum.
Zira hem malımızdan hem paramızdan olduk gibi bir intiba var içimde. Hukuki yollara başvurmayı değerlendiriyoruz.
Yardımlarınız içim şimdiden teşekkkürler...
 
Son düzenleme:

Ekli dosyalar

  • IMG_20211203_141723.jpg
    IMG_20211203_141723.jpg
    291.5 KB · Görüntüleme: 45
  • IMG_20211203_141529.jpg
    IMG_20211203_141529.jpg
    236.9 KB · Görüntüleme: 32
  • IMG_20211203_141351.jpg
    IMG_20211203_141351.jpg
    155.1 KB · Görüntüleme: 32
  • IMG_20211203_141338.jpg
    IMG_20211203_141338.jpg
    216.3 KB · Görüntüleme: 36
  • IMG_20211203_141333.jpg
    IMG_20211203_141333.jpg
    265.5 KB · Görüntüleme: 32
  • IMG_20211203_141328.jpg
    IMG_20211203_141328.jpg
    277.1 KB · Görüntüleme: 31
  • IMG_20211203_141559.jpg
    IMG_20211203_141559.jpg
    279.4 KB · Görüntüleme: 36
Son düzenleme:
2009 da alınmış SRK71 ZE s-1 klimamın bir süre önce performansı düşmeye başladı. 3-4 hafta sonra hiç çalışmadı. Yani açıyorum 10-15 saniye çalışıp kapanıyor. Dış ünite de çalışıp duruyor.
İlk usta iç ünitenin yan tarafından bir kablo başını elle ısıtarak çalıştırıp gaz basmaya çalıştı. Sonra Havalar soğuk vs. diyerek havalar iyileşince bakalım dedi. 2. usta gazı var, kart arızası dedi. Güvenip internetten bulduğumuz bu ustaya klimayı verdik. 1 gün sonra getiririm dedi. 3-4 gün sonra ara ara zar zor ulaştık. Müsade istedi, 10 gün sonra getiriyoruz dedi. Peki oldu mu diye sorduğumda motor yanık değişmesi lazım dedi. (burada şüphelendik) Klimayı iade istedim. Zar zor 4-5 gün sonra getirdiklerinde dış ünitenin hafiflediğini kumanda ve bazı parçaların farklı olduğunu fark ettim. Aynı akşam alın yaparak getirin deyip fiyatı yaklaşık 2 katına çıkararak teslim ettik. 1 hafta sonra yine defalarca aramalarımdan sonra klima geldi. Dış üniteye baktığımda yine eskisi gibi ağır ve tok değildi. Eski dış ünite 57 kg iken şuanda en fazla 40 kg falan gelir.
Klimayı değiştirip yerine 12 lik lklima mı taktınız diye sordum. birbirlerine baktılar. Şuan klima çalışıyor.
İklimsayı aradığımda motor için 1275 USD fiyat verdi. yaklaşık 16 bin yani. O an onları tekrar arayıp çıkan yanık motorun bana ait olduğunu, iade etmelerini istedim. tabiki vermediler, çöpe gitti dediler.
dış ünitenin kapaklarını açıp fotografladım.
Sorularım şöyle;
Klimam hala mıtsubishı klima mı yoksa taktıkları çıkma motor ne ise o mu?
Kumandası ve fan motoru ilk getirişlerinde farklıydı, 2. gelişte de aynısı geldi. bu parçalar tüm klimalarda birbirlerine uyum sağlıyormuş, acaba klimada sadece dış kapak değişimi yapılmış olabilir mi?
fotograf gönderirsem bu farkları tespit edebilecek uzmanlardan yardım rica ediyorum.
Zira hem malımızdan hem paramızdan olduk gibi bir intiba var içimde. Hukuki yollara başvurmayı değerlendiriyoruz.
Yardımlarınız içim şimdiden teşekkkürler...
Fotoğrafları atın bakayım.
Klimanin dis etiketini de atar mısınız. Sorunu tam anlamadım birde. Hem iç hem dış üniteyi mi götürdüler. Dış ünitenizi tanıyamadıniz mi. Kompresör üzerinde etiket vardır varsa onu da atabilir misin
Fotoğrafları atın bakayım.
Fotoğrafları atın bakayım.
Klimanin dis etiketini de atar mısınız. Sorunu tam anlamadım birde. Hem iç hem dış üniteyi mi götürdüler. Dış ünitenizi tanıyamadıniz mi. Kompresör üzerinde etiket vardır varsa onu da atabilir misin
Tekrar okudum sorununu.
Şöyle ki
Kompresörunuz arızalı dediler cihazı komple söktü götürdüler demi. Bu durumda kompresör değişir sadece. Hafif geldi dediyseniz kompresöru küçük takmış olabilirler. Kompresör eskisi ile aynı kapasitede olmalı. Yoksa hem hafif olur cihaz hem performansı azalır. Ikincisi kumandalar uyumlu olabilir. Çoğu parça uyar birbirine. Burda önemli olan kompresörun markası değil kapasitesi. Sizin klimanız mitsubishidir ama atıyorum toshiba kompresör vardır içinde. İşlem doğru yapıldı ise cihaz sorunsuz çalışır. Suan cihaz isitmada iken ilk 10 dk da ufleme yaparken kac derece üflüyor ona bi bakın aşağı yukarı fikir verir. Bulunduğu ortamı düzgün ısıtıyor ise genel olarak is düzgün denebilir. Yani eski performansı aratıyor ise biraz şüphe çekebilir. Ben kompresör değişimi yapmıyorum kolay kolay. Çünkü başka sorunlar çıkıyor sonrasında. Kompresör de garantili bir parça değil malzemeci garanti vermiyor. Buda klimaciya sıkıntı
 
Son düzenleme:
Fotoğrafları atın bakayım.
Klimanin dis etiketini de atar mısınız. Sorunu tam anlamadım birde. Hem iç hem dış üniteyi mi götürdüler. Dış ünitenizi tanıyamadıniz mi. Kompresör üzerinde etiket vardır varsa onu da atabilir misin


Tekrar okudum sorununu.
Şöyle ki
Kompresörunuz arızalı dediler cihazı komple söktü götürdüler demi. Bu durumda kompresör değişir sadece. Hafif geldi dediyseniz kompresöru küçük takmış olabilirler. Kompresör eskisi ile aynı kapasitede olmalı. Yoksa hem hafif olur cihaz hem performansı azalır. Ikincisi kumandalar uyumlu olabilir. Çoğu parça uyar birbirine. Burda önemli olan kompresörun markası değil kapasitesi. Sizin klimanız mitsubishidir ama atıyorum toshiba kompresör vardır içinde. İşlem doğru yapıldı ise cihaz sorunsuz çalışır. Suan cihaz isitmada iken ilk 10 dk da ufleme yaparken kac derece üflüyor ona bi bakın aşağı yukarı fikir verir. Bulunduğu ortamı düzgün ısıtıyor ise genel olarak is düzgün denebilir. Yani eski performansı aratıyor ise biraz şüphe çekebilir. Ben kompresör değişimi yapmıyorum kolay kolay. Çünkü başka sorunlar çıkıyor sonrasında. Kompresör de garantili bir parça değil malzemeci garanti vermiyor. Buda klimaciya sıkıntı
Önce kart arızası dediler. Fiyatta anlaştıktan sonra dış ünite, ve iç ünitenin sağ tarafındaki kart ve ses yapan fan motorunu götürdüler. 10 gün sonra teslim etmek için aradılar. Evde olmayınca yoğun aramalarımdan sonra yaklaşlık 5 gün sonra arayıp getiriyoruz dediler. Telefonu kapatırken nasıl sağlıklı çalışıyor mu deyince motor yanık dediler. Ben durumdan şüphelenip iade istedim. Gelen klima hafif ve parçalar değişik gibi göründükten sonra bari orjinal klima gitmesin diye tekrar arayıp yapmak üzere götürmelerini istedim. 1 hafta sonra defalarca aramamdan sonra gelen klima yine hafif ve parçalar aynıydı. Fan motoru üzerinde korumalar vardı. kumanda yeniydi. Dış ünite maksimum 35 hadi 40 kg olsun..
monte ettikten sonra gaz basıp çalıştırdılar. Her hal ve konuşmalarından tutarsız, kendine kurtarmaya yönelik ve tutarsız gerçek dışı olduklarını belli eder halleri nedeniyle konu hakkında araştırmalar yaptım.
Örneğin youtube deki kafası kel olan bir kişinin videosunda kompresör yanık palavrasının aslında kapasitör, motor girişindeki koblo yanıkları ya da genel elektirik kablosundan kaynaklandığını açık açık söylemiş. Resmen kazıklanıyorsunuz demeye getirmiş.
valla o kadar tutarsızlar ki birisi komprasör sürücü kartını Türkiye de her yerden iş alan bir adama rica minnet yaptırdık dedi. Öbürü motor yanık dedi. Ne işlem yapıldığını inanın bilemiyorum.
Klimaya önce bakan usta biraz bozuk atarak motor çalışıyordu, kliman gitti falan gibisinden konuştu.

Ölçümlere gelince; dış ortam 12 derecede 30 derece ve 1. kademede çalışırken ilk 10 dakika 44 derece, 15 dakika 50 derece maksimum 56 derece falan görüyor. Ama üfleme hızı ve sıcaklık tepkimesi ilkine göre düşük sanki. 2. kademede 60-61 dereceler görülüyor. Sarfiyat eskisinde çok azdı, bunda göreceğiz.
Etiketi arkaya getirdiğinden ne taktığını bilmiyorum. Ama sesli çalışıyor. alt vidaları gevşek.

Şimdi acaba motorla birlikte iç dış kart da değişmiş olabilir mi ? merak ettiğim bu aslında. Yani dış kapakları söküp ellerindeki başka bir klimaya vidalanarak ellerindeki klima benim klima olmuş olabilir mi? Gerçi iç üniteye takılan parçalar yerine oturdu ama 3 vida boşta kaldı. Bu yüzden fotoğraf yükledim. Fan motoru kanatları çok sert bir plastik mesela. Hiç bir yerde mıtsıbıshi etiket ya da markasını göremedim.
 
Önce kart arızası dediler. Fiyatta anlaştıktan sonra dış ünite, ve iç ünitenin sağ tarafındaki kart ve ses yapan fan motorunu götürdüler. 10 gün sonra teslim etmek için aradılar. Evde olmayınca yoğun aramalarımdan sonra yaklaşlık 5 gün sonra arayıp getiriyoruz dediler. Telefonu kapatırken nasıl sağlıklı çalışıyor mu deyince motor yanık dediler. Ben durumdan şüphelenip iade istedim. Gelen klima hafif ve parçalar değişik gibi göründükten sonra bari orjinal klima gitmesin diye tekrar arayıp yapmak üzere götürmelerini istedim. 1 hafta sonra defalarca aramamdan sonra gelen klima yine hafif ve parçalar aynıydı. Fan motoru üzerinde korumalar vardı. kumanda yeniydi. Dış ünite maksimum 35 hadi 40 kg olsun..
monte ettikten sonra gaz basıp çalıştırdılar. Her hal ve konuşmalarından tutarsız, kendine kurtarmaya yönelik ve tutarsız gerçek dışı olduklarını belli eder halleri nedeniyle konu hakkında araştırmalar yaptım.
Örneğin youtube deki kafası kel olan bir kişinin videosunda kompresör yanık palavrasının aslında kapasitör, motor girişindeki koblo yanıkları ya da genel elektirik kablosundan kaynaklandığını açık açık söylemiş. Resmen kazıklanıyorsunuz demeye getirmiş.
valla o kadar tutarsızlar ki birisi komprasör sürücü kartını Türkiye de her yerden iş alan bir adama rica minnet yaptırdık dedi. Öbürü motor yanık dedi. Ne işlem yapıldığını inanın bilemiyorum.
Klimaya önce bakan usta biraz bozuk atarak motor çalışıyordu, kliman gitti falan gibisinden konuştu.

Ölçümlere gelince; dış ortam 12 derecede 30 derece ve 1. kademede çalışırken ilk 10 dakika 44 derece, 15 dakika 50 derece maksimum 56 derece falan görüyor. Ama üfleme hızı ve sıcaklık tepkimesi ilkine göre düşük sanki. 2. kademede 60-61 dereceler görülüyor. Sarfiyat eskisinde çok azdı, bunda göreceğiz.
Etiketi arkaya getirdiğinden ne taktığını bilmiyorum. Ama sesli çalışıyor. alt vidaları gevşek.

Şimdi acaba motorla birlikte iç dış kart da değişmiş olabilir mi ? merak ettiğim bu aslında. Yani dış kapakları söküp ellerindeki başka bir klimaya vidalanarak ellerindeki klima benim klima olmuş olabilir mi? Gerçi iç üniteye takılan parçalar yerine oturdu ama 3 vida boşta kaldı. Bu yüzden fotoğraf yükledim. Fan motoru kanatları çok sert bir plastik mesela. Hiç bir yerde mıtsıbıshi etiket ya da markasını göremedim.
Kart değişimi genelde olmaz. Çoğunlukla kartci tamir eder. Aynı kart takılır. Ellerinde bu modelden klima olacak ki dediğinizi yapsınlar oda zor. Kompresör değişimi için zaten cihaz parçalanmak zorunda. Tekrar toplarken düzgün toplanmamis olabilir. Ses ondandır. Performansı iyiyse gerisine takılmayın çok. Fan motoru kanatları her klimada serttir. O normal.
 
Çıkan komprasörü iade etmedikleri için biraz şüphelendim. Şuan duruma alıştım yavaş yavaş.. Umarım iyi iş çıkarmışlardır.
Bir de 24 lük karta atıyorum 12 lik motor takılmıyormuş. Bunu da araştırdım. Bu yüzden böyle kullanıcaz artık ne kadar giderse.. Teşekkürler..
 
Merhaba, haberler malesef kötü.
Konuda geçen klimayı bugün açtığımda patır kütür sesler geldi. Yaklaşık 1 dakika böyle çalıştı. Düzelmesini beklerken kısa süre içinde durdu. Run ışığı 5 -6 defa yanıp sönüyor ve bekleyip tekrar yanıp sönmeye basliyor.
Sartel indirdim, pilleri çıkardım. Klimada tepki yok. Yapan kişiye henüz ulaşamadım.
Videoyu ekliyorum. Tecrübeli arkadaşların acil yardımını rica ediyorum. Moralimiz sıfır.. video uzantısı nedeniyle yüklemedi.
 
Merhaba, haberler malesef kötü.
Konuda geçen klimayı bugün açtığımda patır kütür sesler geldi. Yaklaşık 1 dakika böyle çalıştı. Düzelmesini beklerken kısa süre içinde durdu. Run ışığı 5 -6 defa yanıp sönüyor ve bekleyip tekrar yanıp sönmeye basliyor.
Sartel indirdim, pilleri çıkardım. Klimada tepki yok. Yapan kişiye henüz ulaşamadım.
Videoyu ekliyorum. Tecrübeli arkadaşların acil yardımını rica ediyorum. Moralimiz sıfır.. video uzantısı nedeniyle yüklemedi.
YouTube yükleyin videoyu.
 

video eklenmiştir. Yardımlarınızı rica ederim.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,834
Mesajlar
930,598
Kullanıcılar
452,662
Son üye
Yılmaz Çetiner

Yeni konular

Geri
Üst