Motor ısınması....

Katılım
19 Haz 2014
Mesajlar
8
Puanları
1
Arkadaşlar 45 kw lik bi motorumuz var motor 24 saat calisiyor ilk calistirmadan sonra ortalama 3 4 saat icinde asiri derecede ısınıyor sizce neden yapa bilir alüminyum uretiminde hidrolik pompa yi calistriyor...ayrica motorun rulmanlari degisti ve pompa baglantisi ve gonyesine 2 defa bakildi
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Motorun aşırı yuklenmesi yada sogutma sisteminde bir problem var diye düşünüyorum..

KontrolKalemi Mobile ile gönderildi.
 
Öncelikle motorunuz normal çalışma esnasında kaç amper çekiyor bunu kontrol edin max. 90 Amper Çekecek şekilde sınırlayın...hidrolik sistemde amper değerleri farklılık gösterebilir, siz en fazla 90 olacak şekilde ayarlayın...


KontrolKalemi Mobile ile gönderildi.
 
Motor pompa bagli bosta calisirken dahi gene isiniyor motora yuklenmesi ile alakali degil herhalde

KontrolKalemi Mobile ile gönderildi.
 
Arkadaşlar 45 kw lik bi motorumuz var motor 24 saat calisiyor ilk calistirmadan sonra ortalama 3 4 saat icinde asiri derecede ısınıyor sizce neden yapa bilir alüminyum uretiminde hidrolik pompa yi calistriyor...ayrica motorun rulmanlari degisti ve pompa baglantisi ve gonyesine 2 defa bakildi

Merhaba.Soğutma fanındaki (pervanenin) mevcut kanatçıkları kırılmış olabilir,motor mili hidrolik pompa ile eksenel bir kaçıklık yapacak şekliyle ekupleli ise,sırf bu açı farkından dolayı mekanik zorlanmalar (Bazı güçlükler) bu motor için söz konusu olabilir.Motorun çalıştığı ortam havası çok aşırı sıcak ve havalandırma şartları da yetersiz ise yine motorun aşırı ısınması söz konusu olabilir.Şebekeden gelen ac. akımda çok fazla dalgalanmalar varsa ve bunlar giderilmeden motora veriliyorsa bu durum da bir aşırı ısınmaya neden olabilir.Hidrolik pompanın pompaladığı yağın,hidrolik yağ filtrelerinin iyice tıkanmasıyla,bu hidrolik yağın tank-kullanım hattı-bypass hattı boyunca sirkülesinin (akışkan dolaşımının) sağlanması da rahatlıkla gerçekleşmeyebilir.Yani motorun aşırı ısınması konusunda çok fazla faktörü mutlaka etken olarak göz önünde bulundurarak çok yönlü bir araştırma da yapmanız gerekebilir.

Not:Ayrıca bu hidrolik pompanın kendi içinden bazı parçalarının zamanla kırılıp,yerinden çıkarak (Tamamen bu pompa türüne bağlı bulunarak) pompa milini sıkıştırması nedeniyle,bu elektrik motorunu zorlayıcı bir yönü kendiliğinden oluşmuş da bulunabilir.Diğer etmenler çok uzak da görülürse tam emin olunmak için pompanın içinin açılıp ayrıntıyla incelenerek bakılması da çok faydalı olacaktır kanaatindeyim.Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
Motor 1 yıldır falan da sorunsuz calisiyodu yaklasik 2 aydir boyle bi sorunla karsilasdik.... hemen yannda ayni sistemde calisan 30 kw lik bi motorumuz daha var onda boyle bi sıkıntı yok

KontrolKalemi Mobile ile gönderildi.
 
Pompayida 15 gun once yenisi ile degistirdk ama bi fark goremedk gene önerileriniz icin teşekürler...

KontrolKalemi Mobile ile gönderildi.
 
Yenisi ile degistirip tekrar ayni sorunu yasiyorsan motorun miline bagli yuku gozden gecirin. Motor calisirken uzerindeki gerilimi olcun. Dusuk gerilimde calisip fazla akim cekebilir. Tam yukte her fazin akimini olcun etiket degerinle karsilastirin.
 
45kw motor sürücü devresinde yada yükte problem var. Eşdeğer güçte farklı bir sürücüye bağlayıp deneyebilirsiniz.
 
milin gönyesine bakıldı rulman değişti... demişsin, bağlantı esnasında bi kasma kayma olabilir, tavsiyem diğer üyelerin sözelrine uy, en son sistemi infrared kamera ile kontrol et olmadı bu işi rapor vererek yapanlar var.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,932
Mesajlar
921,823
Kullanıcılar
451,111
Son üye
Kemalingos123

Yeni konular

Geri
Üst