160 kw iki adet motorumuz var motorun kullanıldıgı yer kum tesisi bir arıza icin cagırıltık ilk edepta motorlar yükte iken cektigi amper L1 320 L2 330 L3 520 amper cekiyor 520 amper ceken kablo damarı şaşeye alıyordu arızayı gidertik ama boşta caliştırınca L1 160 L2 170 L3 230 amper cekiyor bunun nedeni nedir acaba motor sargıları hasar görmüşmüdür ?
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
o faza ait kablo bağ gevsekliği veya kontaktor kontak yıpranması olabilir.sargılarlarda aşırı ısınmadan kavrulmada olmuş ola bilir sargılar arası direç ve şase arası dirençler normal mi?
Motorunuz çalışırken klemenslerden gerilimleri ölçün.Gerilim farkı yoksa gevşeklik olma olasılığı azdır.Sargıların yalıtım değerlerini ölçmeniz gerekir.Motorunuz büyük olduğundan standart bir avometre ile doğru ölçüm yapamazsınız.Meger gibi bir cihazla ölçmeniz gerekir.
Sargılarda sorun yoksa rotorda kılcal bir çatlak olabilir.
160 kw iki adet motorumuz var motorun kullanıldıgı yer kum tesisi bir arıza icin cagırıltık ilk edepta motorlar yükte iken cektigi amper L1 320 L2 330 L3 520 amper cekiyor 520 amper ceken kablo damarı şaşeye alıyordu arızayı gidertik ama boşta caliştırınca L1 160 L2 170 L3 230 amper cekiyor bunun nedeni nedir acaba motor sargıları hasar görmüşmüdür ?
arkadaşım diğer ustalar gibi yapma lütfen.
1 320 330 520 amper çekiyorsa yükte kesinlikle termik şalteri değiştirin
2 kabloyu ölçün
3 motoru megerleyin
4 kontaktörün ana kontaklarını kontrol edin
5 gerilimi ölçün
mutlaka bu noktalar arasında bir arıza vardır.
Büyük ihtimalle sargılarda ölcüm yaptıgınızda omajlar normal cıkabilir ancak yükte ısınma oldugunda izoleler gevrer ve teller kısa devre yapar onun için fazlardan biri farklı akım ceker
160 kw motorun tel capı kalın sipir sayısının az parelel sayısının fazla olmasından dolayı ohmaj doğru ölcülmeye bilir megerle ölcüm yapılır meger yoksa W ıyüksek düşük Volt bir tırafoyla 12,24,48 v ola bilir cıkış ucuna pense ampermetre takılarak aynı kılemesten ölcü aletinle ölcer gibi amper muğaynesi yapılır faz başına düşen sargılarile diğer sargı uclarının amperi aynı üc ünunde eşit olması gerekir birinde dahi fark varsa sargılarda sorunvar demektir.
KAPRİS 61 arkadaşım , 160 Kw motorundaki Ana güç kontaktörlerini söylermisin? ayrıca motoru klamens kutusunu aç ve uçları sök. Enerjiyi ver ve faz kalemi ile gerilim değerlerini kontrol et.Sonra Devredeki Kumanda elemanlarını göz ardı et.Eğer bu kısımda sonuca ulaşamadıysanız Geriye kablo ile motorun sargıları kalıyor. Topraktan yapacağını sanmıyorum arkadaşlar. Motorun kapaklarını açabiliyorsanız bobinler arasında 48V yada 24V DC bakır yada demir bir lamaya enerji vererek hangi oluk sargısı arasında kısadevre yıpranma olduğunu bobine çekerek anlayabilirsin.Kollektördeki yöntem ile birebirdir.Saygılarımla...