motor ne kadar buyuk olursa yani cc si silindir hacmi okadar fazla yakıt tüketir ama güçüde fazla olur kulanılacak içe göre seçilmeli günümüzde yeni çıkan teknolojilerle düşük silindir hacimleriyle yüksek güç üreten motorlar var üstelikte cevreciler ayriyetten güçlendirmek için silindir hacminden başka turbo şarj ve süper şarjlar yaygın motor destekleme üniteleridir turbo şarj motor ekzoz gazından dolar ve motora basınclı eksoz gazı verir bu nedenle dolup turbonun açılması ve motora gazı verebilmesi için gaza çok basılmalı ve belirli bir devirden sonra devreye girmesi muhtemel sistemlerdir super şarjda böyle birsey yoktur arajtan aldıkları elektirikle çalısırlar o yuzden belirli basınçlı gazı motora vermek için devir sınırlaması yoktur araç ilk çalıştı andan ihtibaren devreye girerler ve hiç çıkmazlar bu sistem turbodan + olarak her devirde max gücü sağlar fakat turbo sistemli motorlardan daha fazla yakıt tuketilmesine neden olur sorunuz olursa cevaplarım...