Motor duruyor sürücü hata vermiyor.

onlarda nedenini anlamaya çalışıyo
Asıl vahim olan bu,
Tanrım bize yardım et...
üzerindeki motor yerine ben motor aldım daha güçlü üzerinde 4kw ben onun yerine 5.5kw koydum aynı sorunu yaptı öyle olunca sürücüdedir sorun dedik onu da değiştirdik hala aynı sorun devam ediyor.
Bunlar yapılırken, problem sırasında fazların voltajı ve herfaza ait (motor) akımları ölçüldü mü?
 
Son düzenleme:
Motor mili direkt sistemimi tahrik ediyor,yoksa arada rediktör veya varyatör tarzı bir sistem varmı?.
 
Mesajları okudum.
380voltu bir sürücüye giriyorsunuz. Sürücü çıkışına da bir motor bağlı. Sürücü üzerinden start komutu veriyorsunuz. 45dk kadar sonra motor kafasına göre düz yada ters dönmeye başlıyor.
Motoru tam devirde değil, 300devir gibi düşük hızda çeviriyorsunuz.

Önce sürücüden olabilir diye sürücü değiştirip hnc marka bir sürücü takıyorsunuz.
Motordan olabilir diye 5kw mevcut motoru 7.5kw yeni bir motorla da değiştirdiniz. problem devam ediyor.

Takılan sürücü hv100 serisi sanırım-değildir umarım-?
Sizin problem düşük devirde motoru kontrol etmenizden kaynaklanıyor gibi duruyor. Sürücünün vektör kontrollü olması gerekir. Sürücünün kodu ve kontrol yöntemi parametresi nedir? V/f mi Vektör mü?

Sürücüyü almamış olsanız -daha önce kullandığım için- delta c2000 serisi vinçlerde kullanılan sürücüden alıp takın derdim. Elektriksel asla problem yaşamazdınız. Ancak gördüğüm kadarıyla hnc markasının hv100 serisi dışındaki sürücüleri de düzgün ayarlanırsa sizin problemi çözecektir.

******
Sonradan aklıma geldi de, sürücü ile motor arası kablo sağlam mı? Değişti mi? uzunluğu ne kadar?
 
Son düzenleme:
Motorun "ters dönmesi" ne ratlamadım ancak
telefonla görüşüyoruz onlarda nedenini anlamaya çalışıyor
İşte asıl vahim olan bu. Yani üretici firma sorunun ne olduğunu anlamaya çalışıyor.

O zaman "yanlış dizayn" diyebiliriz.

Problem mekani,kten de kaynaklanıyor olabilir ancak bunun böyle olup olmadığını (montaj yanlış yapılmamışsa) üreticinin hemen anlaması gerekir.
 
Mesajları okudum.
380voltu bir sürücüye giriyorsunuz. Sürücü çıkışına da bir motor bağlı. Sürücü üzerinden start komutu veriyorsunuz. 45dk kadar sonra motor kafasına göre düz yada ters dönmeye başlıyor.
Motoru tam devirde değil, 300devir gibi düşük hızda çeviriyorsunuz.

Önce sürücüden olabilir diye sürücü değiştirip hnc marka bir sürücü takıyorsunuz.
Motordan olabilir diye 5kw mevcut motoru 7.5kw yeni bir motorla da değiştirdiniz. problem devam ediyor.

Takılan sürücü hv100 serisi sanırım-değildir umarım-?
Sizin problem düşük devirde motoru kontrol etmenizden kaynaklanıyor gibi duruyor. Sürücünün vektör kontrollü olması gerekir. Sürücünün kodu ve kontrol yöntemi parametresi nedir? V/f mi Vektör mü?

Sürücüyü almamış olsanız -daha önce kullandığım için- delta c2000 serisi vinçlerde kullanılan sürücüden alıp takın derdim. Elektriksel asla problem yaşamazdınız. Ancak gördüğüm kadarıyla hnc markasının hv100 serisi dışındaki sürücüleri de düzgün ayarlanırsa sizin problemi çözecektir.

******
Sonradan aklıma geldi de, sürücü ile motor arası kablo sağlam mı? Değişti mi? uzunluğu ne kadar?
hv100 serisi doğrudur.
motor düz yada ters dönme değil normal dönerken yavaşlamaya başlıyor yavaşlıyor sonra duruyor.
yönle alakalı durum yok.

sürücü ile motor arası kablo max 1mt
Motorun "ters dönmesi" ne ratlamadım ancak

İşte asıl vahim olan bu. Yani üretici firma sorunun ne olduğunu anlamaya çalışıyor.

O zaman "yanlış dizayn" diyebiliriz.

Problem mekani,kten de kaynaklanıyor olabilir ancak bunun böyle olup olmadığını (montaj yanlış yapılmamışsa) üreticinin hemen anlaması gerekir.
mekanik kısmını neredeyse tamamen inceledim herhangi bir sıkışma ısınma hiçbir sorun yok yağlama sistemide mevcut sürekli yağlama yapıyor.
 
ampermetreniz varsa motor yavaşlama anında,motorun faz akımını ve faz voltajini ölçüp söyler misiniz? yavaşlarken akim/gerilim artıp azalıyor mu?
 
hv100 serisi doğrudur.
motor düz yada ters dönme değil normal dönerken yavaşlamaya başlıyor yavaşlıyor sonra duruyor.
yönle alakalı durum yok.

sürücü ile motor arası kablo max 1mt

mekanik kısmını neredeyse tamamen inceledim herhangi bir sıkışma ısınma hiçbir sorun yok yağlama sistemide mevcut sürekli yağlama yapıyor.
problem hala devam ediyor mu? Sürücüde motor bağlantılarını yaptıktan sonra Auto-tune ya da ID run olarak geçebilir bunu yaptınız mı?
 
ampermetreniz varsa motor yavaşlama anında,motorun faz akımını ve faz voltajini ölçüp söyler misiniz? yavaşlarken akim/gerilim artıp azalıyor mu?
ampermetremiz yok elektrikçi çağırdım bugün gelecek değerleri yazarım.
problem hala devam ediyor mu? Sürücüde motor bağlantılarını yaptıktan sonra Auto-tune ya da ID run olarak geçebilir bunu yaptınız mı?
hala devam ediyor auto-tune ID run bunlar ne demek bilmiyorum yapabileceğim birşeyse deneyebilirim
 
ampermetremiz yok elektrikçi çağırdım bugün gelecek değerleri yazarım.

hala devam ediyor auto-tune ID run bunlar ne demek bilmiyorum yapabileceğim birşeyse deneyebilirim
Bunlar motoru sürücüye tanıtmak için kullanılıyor. Motorun sargı değerlerini ve tepkisine göre bazı parametreleri kendi ayarlıyor. Kullandığınız sürücüde muhtemelen vardır.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,867
Mesajlar
930,872
Kullanıcılar
452,732
Son üye
erencok

Yeni konular

Geri
Üst