Motor etiket akımı

Bey efendi,motor etiketinde yıldız 690 v yazıyor.Bu motor 380v şebekede yıldız bağlandığı anda sargı başına 220 v gerilim düşer...Bunu biliyorsunuz...
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Bey efendi,motor etiketinde yıldız 690 v yazıyor.Bu motor 380v şebekede yıldız bağlandığı anda sargı başına 220 v gerilim düşer...Bunu biliyorsunuz...

http://hbogm.meb.gov.tr/modulerprog...ektrik/moduller/asenkronmotorlarayolverme.pdf

Sayfa 45 Hikmet bey çok iyi okuyunuz. Yıldız-Üçgen yol verme ilk paragraf ! Fazla okumanıza şimdilik gerek yok.

380V şebekede yıldızda 1 sargıya 220v düşer işte 1 sargı dayanımı 380V sorun nerde
 
Motor kalkınmada güçlük çeker...

Çekmez hiçte birşey olmaz. Sizin aklınızda kalan olay ve bu konuda meslekteşlarımın en çok yaşadığı problem kalkınma momentidir.
Yıldızda kalkınma momentini üçgendekinin 1/3'ü kadardır. Eğer sen yükte kalkınmak zorunda olan bir motora yıldız-üçgen yol vermeye kalkarsan ve yük momenti motorun yıldız yolverme momentine çok yakınsa-eşitse-büyükse motoru yakarsın.
Her motora yıldız üçgen yol verilmez sizin yaşadığınız kötü tecrübeler bundan ibaret bence.
 
Peki abi yıldız kalkınmada motor nominal akımının üçte birini çektiğine göre güç hesabından da motor nominal gücünün de üçte birine düştüğünü söyleyebilirmiyiz ?
 
Evet bu konuda yaşanan sıkıntıların ana nedeni bu zaten. Yük momenti motorun kalkınma momentine çok yakın-eşit-fazla ise rotor kilitlenir kalkınamaz aynı sekonderi kısadevre olmuş trafo gibi davranır.
 
Evet bu konuda yaşanan sıkıntıların ana nedeni bu zaten. Yük momenti motorun kalkınma momentine çok yakın-eşit-fazla ise rotor kilitlenir kalkınamaz aynı sekonderi kısadevre olmuş trafo gibi davranır.
İşyerinde yeri tasarladığımız bir motor kumanda ve yol verme panosunda yapılan testlerden biride kilitli rotor testiydi . Bu noktada set değerleri adam gibi yapılmış bir motor koruma rölesi ( MOELLER ZEV ) rotor kilitli olsa bile motorun kumanda devresini açıp motoru Hakkın rahmetine ulaşmaktan kurtarıyordu.
 
kontaktör seçiminde akıma göre değil kw gücüne göre seçilir diyorlar iki ayrı pano inceledim ikisinde de 11kw motor için 5.5kw 26A kontaktör kullanılmış bu doğru uygulama mıdır arkadaşlar? zamanla sorun yaratır mı ?
 
5.5 kw 26 A kontaktor mu ? Markasi nedir hocam o kontaktorun ?

Kontaktor lerde referans guctur.ama neticede uzerinden akim gecirdigi icin akim degeri de onem arzeder.22 a ceken motora 11 a lik kontaktor takarsan isinmadan dolayi kontaklar yapisabilir ve mesela devreyi kesmek istediginde kontaktor birakmaz.yani bir ariza sebebidir.bu nedenle ekipman secerken nomimal degerleri baz almakta fayda var
 

Rotoru kısadevre (Sincap kafesli) motorlar için Tablolarda 5,5kw motor nominal akımı 11,5A gösterip 12A kontaktör gösterir. 11kw motor nominal akımı 22A gösterip Yıldız/üçgen yol vermede ana ve üçgen kontaktörü 12A gösterir. Bu nedenle uygundur !
26A nerden çıktı anlamadım !
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…