hikmetaktas
Üye
Bey efendi,motor etiketinde yıldız 690 v yazıyor.Bu motor 380v şebekede yıldız bağlandığı anda sargı başına 220 v gerilim düşer...Bunu biliyorsunuz...
Bey efendi,motor etiketinde yıldız 690 v yazıyor.Bu motor 380v şebekede yıldız bağlandığı anda sargı başına 220 v gerilim düşer...Bunu biliyorsunuz...
Motor kalkınmada güçlük çeker...
Peki abi yıldız kalkınmada motor nominal akımının üçte birini çektiğine göre güç hesabından da motor nominal gücünün de üçte birine düştüğünü söyleyebilirmiyiz ?Çekmez hiçte birşey olmaz. Sizin aklınızda kalan olay ve bu konuda meslekteşlarımın en çok yaşadığı problem kalkınma momentidir.
Yıldızda kalkınma momentini üçgendekinin 1/3'ü kadardır. Eğer sen yükte kalkınmak zorunda olan bir motora yıldız-üçgen yol vermeye kalkarsan ve yük momenti motorun yıldız yolverme momentine çok yakınsa-eşitse-büyükse motoru yakarsın.
Her motora yıldız üçgen yol verilmez sizin yaşadığınız kötü tecrübeler bundan ibaret bence.
İşyerinde yeri tasarladığımız bir motor kumanda ve yol verme panosunda yapılan testlerden biride kilitli rotor testiydi . Bu noktada set değerleri adam gibi yapılmış bir motor koruma rölesi ( MOELLER ZEV ) rotor kilitli olsa bile motorun kumanda devresini açıp motoru Hakkın rahmetine ulaşmaktan kurtarıyordu.Evet bu konuda yaşanan sıkıntıların ana nedeni bu zaten. Yük momenti motorun kalkınma momentine çok yakın-eşit-fazla ise rotor kilitlenir kalkınamaz aynı sekonderi kısadevre olmuş trafo gibi davranır.
kontaktör seçiminde akıma göre değil kw gücüne göre seçilir diyorlar iki ayrı pano inceledim ikisinde de 11kw motor için 5.5kw 26A kontaktör kullanılmış bu doğru uygulama mıdır arkadaşlar? zamanla sorun yaratır mı ?