motor gucu arttirimi ile tasarruf

avare80

Üye
Katılım
17 Ara 2007
Mesajlar
53
Puanları
1
Yaş
40
arkadaslar merhaba
isletmemizde calisan bir motor calisirken asiri isiniyor sicaklik alarmi veriyor.
bu motoru devir ayni olmak sarti ile bir buyuk gucle motorla degissem bana nasil kari olur NOT. MOTORUN ISINMASINA YOL ACABILECEK BIR ZORLAMA YOKTUR.

yani devir ayni ama motor daha rahat calisir tork duser bu da bana torkun dusme orani kadar enerji tasarrufu saglar diye dusunubilir miyim
bir de bu durumda akim degisimi nasil olur........................akim sabit kalir mi tork dustugu icin duser mi

simdiden tesekkurler.......
 
sayın avare80 eğer motor orjinalse o sistem için yeterli olduğu için konulmuştur. sistemin motoru zorlamayacağından eminsen önce yataklamaları bir kontrol et derim. en azından elle çevirerek kontrol edebilirsin. yataklarda oluşabilecek sorun motoru fazla yükleyecektir.
 
motorun en başından beri küçük seçildiğini düşünüyorum.
benim sizlere sormak istediğim motoru kw olarak büyüttüğümde artık sıcaklık alarmı vermeyecek ama enerji tüketimi olarak nasıl bir değişim olur.

Örn: 30kw motor 2900d/dk 50a akım çekiyor. Torku 80

Yerine 40 kw aynı devir motor taksam akımda ve torkta nasıl bir değişim olur sizce?

Kendi görüşüm akım aynı olur ama tork düşeceği için daha az enerji harcar yönünde.....
Ne dersiniz?
 
Torkunu bilmem ama, akımın artacağını garanti ederim...
 
sistem motordan gerekli olan kadar tork alır. motoru büyütmekle sadece motorun karşılayabileceği tork artmış olur. sistem herhalukarda ihtiyacı olan kadar tork alacaktır. bu durumda çekilen akım büyük oranda aynı kalacaktır.
 
Tork=9550x30/2900=98.79 30kw motor için tork
Tork=9550x40/2900=131.72 40kw motor için tork
Büyük motor kullandığında tork artar ve motor ısınmaz ama 40kw motorun boş çalışma akımı 30kw motordan fazla olacağı için enerji tasarrufu yapamazsın.
 
30 kw 'lık motor demek şebekeden çektiği elektriki güç demek..bunun karşılığında kayıplar önemsenmez ise eşit miktardaki mekaniksel gücü sisteme veriyor demektir...(enerjinin korunumu ) ..senin motorunda herhangi bir soruna bağlı aşırı yüklenme dolayısıyla ısınma olmadığını varsayalım...40 kw lık motor bağlarsan yapılan işi daha rahat karşılar ancak şebekeden her durumda 40 kw 'lık güç çekecektir..bu 30 kw'lık motordan da ha fazla kol akımları demektir...bunun yanı sıra 30 kw'lık motora kıyasla daha az yüklenme akımı farkı oluşacaktır..enerji verimliliği olmayacağı kesindir ancak ısınma problemini halledersin...tabi bunu senin şu an motorunda yataklarda ya da rulmanlarda ya da balansında sorun olmadığını varsayarak söylüyorum..öyle bir sorun olması durumunda 30 kw'lık motor ,40 kw'lık motordan aynı işi yaptıkları halde da ha fazla akım çekebilir...sistemlerde çalışacak motorlar seçilirken yapılacak işe ve o yükün motora getireceği yüklenmelerin ,motorun sargılarına zarar vermeyecek nominal akımlar aralığında olması dikkate alınarak yapılır...bu sorunun sonradan oluşması gibi bir durum varsa muhakkak bir sorun olmalı...benim düşüncem budur...sen yinede motorun etiket değerlerinde bağlama biçimlerine ve çekecekleri akım değerleri ile kendi ölçümlerini karşılaştır...
 
Eğer motor nominal akım değerlerini aşmıyorsa (ki aşsa yanardı zaten) en azından yakın çalışıyorsa, faz gerilimlerini, soğutma fanının sağlamlığını, fan kapağı, soğutma hava yolunun temizliğini kontrol et bence. Ayrıca motoru değiştirmek yerine harici bir fanla soğutman (motor fanını sökerek, Cebri soğutma) daha az masraflı olacaktır, üstad

Konumuzla direk alakası yok ama, ilave etmek isterim ki;
Ayrıca sürücülerle kullanılan motorların, sürekli düşük devirde çalıştırılmasıda ısınma problemi oluşturur ve bu tarz motorlar cebri soğutmalı seçilmelidir.

Kolay gelsin
 
Isınmayan motor,etiket gücünde çalışmıyor ve teorik olarak yanlış seçilmiş demektir.Burada,ısınma teri-
minden ne anladığımız önemlidir.Pratik olarak,avuç içi ile motora temas edilmesi halinde,elimizi 15 saniye
den daha fazla motor üzerinde tutamıyor isek,bu motor aşırı ısınıyor deriz.Sargı izolasyon sınıfları ( B-F
vs ) ve sargı içerisine yerleştirilen termistör element seçimleri ,motorun müsaade edilen ısınmasına bağ-
lı olarak tespit edilir.Abuzettin arkadaşımın görüşleri doğrudur.Nominal akımında çalışıyor ve çevre için
tehlike teşkil etmiyor ise,durum normal demektir.Eski tip motor ise,yeni versiyon EFF 1 veya EFF 2 tip ile
değiştirilmesi halinde % 2-3 enerji tasarrufu sağlanabilir.
 
motorun çektiği gücü ölç. 30kW'tan fazla çekmiyorsa sorun yoktur. kapasitesinden düşük güç çekip ısınıyorsa soğutmayı kontrol et. gereğinden büyük motor seçmek boşa enerji harcamak demektir. büyük motorun kaybı da büyük olur. gereğinden küçük motor seçmek motor için sakıncalıdır. devamlı kapasitesinden büyük güç çekerse yanabilir.
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
129,733
Mesajlar
929,336
Kullanıcılar
452,452
Son üye
dkaplanoglu

Yeni konular

Geri
Üst