Motor Koruma Şalteri mi, Yoksa Termik Koruma mı Daha İyidir?

arkadaşların hepsi motor koruma demiş ama ben termik diyorum.neden

maksimum yükte çalışan veya çalıştırdığı ekipman darbeli yüklere maruz kalan ( maden oçakları , değirmenler) bunlar çoğu zaman nominal motor akımının 4 ila 5 katı amperlerde motoru durdurmak zorunda . böyle bir durumda motor korumanın ömrü uzun olmuyor.aşırı amper altında açma yaptığı için kontakları çabuk aşınıyor.
ama kullanıldığı yerlerde pano yapısı sade ve az yer kaplıyor.
benim fikrim pano imalatında en önemli etken ,motorun çalıştığı ortam ve akuple olduğu makinanın karakteristik özellikleri olmalı.

benim çalıştığım yer aşırı tozlu . böyle yerlerde kesinlikle tavsiye etmiyorum.250 den fazla motor var sadece 3 adet motorda kullandık , 2 senede arızalandı.
 
bence motor koruma daha kullanışlı.Panonuzda yer kalır
 
arkadaşım ayrı ayrı özellikleri var tam bir koruma istiyorsn ikisinide kullan
 
arkadaşım ayrı ayrı özellikleri var tam bir koruma istiyorsn ikisinide kullan

Sn.seha_elektrik kastınız, termik ve motor korumayı bir arada kullanmak mı?
 
bence termik röleye hiç gerek yok ben hiç kullanmıyorum en iyisi motor koruma rölesi faz koruması ve manyetik koruması var
 
Kullanım yerine göre birbirlerine avantajları var.Tercih bence buna göre yapılmalı.
Mesela 50kw baca fanında m.t.ş kullanmak imkansız gibi birşey.Yol almada uzun süre yüksek akım çekiyor.M.t.ş akım ayarını fazla tutuncada akım sınırları içindeki koruma bandı genişliyor.Bu yazdığım fanda
termik kullandık ve termik üçgen devresinde.Bence malzemenin görüntüsü değil işlevi önemli:))
Herkese kolay gelsin
 
Sürücüyle motora yol verilmesi işleminde termik manyetik şalter kullanılmalımıdır. Yoksa sedece manyetik kullanılması yeterlimidir?
 
Sürücünüz koruma modüllü ise,sadece magnetik korumalı şalter yeterlidir.Korumasız tip ise,termik koru-
ma yapmak zorundasınız.
 
Ben de bu konu ile ilgili bildiklerimi ozetlemek istiyorum
Motor Koruma Salterleri daha cok kucuk guclu motorlarin hem direkt calistirilmasinda hem de korunmasinda kullanilan (mesela 25 kw a kadar) kontaktor+termik kombinasyonuna karsi daha iyi bir alternatiftir...Hizli ve kablosuz baglanti imkani ve otomasyon devresi tasarrufu acisindan ekonomiktir.
Bir kac ampere kadar sigortasiz kullanilabildikleri halde,5-6 amperden sonra sigorta ile kullanilmalari uygundur.
Devreye sigortadan sonra baglanmalidir.(cunku sigorta hatti korur)
Asiri akima karsi 0-30 A arsinda 10-15 farkli kademede termik ayar sahasi icerir.
Kisa devre akimina karsi koruma ayari sabit olup In nominal akimin 10-12 katidir.
Kisa devre akimlarini her fazda ayri ayri algilama yetenegine sahiptir.
Sadece faz yokluguna karsi koruma saglar ( Faz dengesizligi,faz sirasi hassasiyeti yoktur)
Kullandigimiz en dusuk sigorta degerine 6 amper dersek,6 amperden daha dusuk degerlerde kesin cozumdur.
3 kA den 85 kA e kadar kisa devre kesme kapasitesine sahip turleri mevcuttur...
Termik koruma unitesi elektronik oldugundan sicaklik gibi cevre sartlarindan etkilenmez
Secilecek MKS nin termik ayar sahasi mutlaka motorun cektigi veya etikette yazan In degerini icerecek sekilde olmalidir...Cogu motor,her zaman 4/4 yukte calismadigi icin ayar yapilirken,once en dusuk degeri secip motora yl vermek ve motorun davranisina gore bu degeri yavas yavas arttirmak en garantili ayardir..
Iyi calismalar
 
Arkadaşlar motor koruma şalteri Termik-Manyetik (Sigorta+Termik) özelliktedir. Bu iki malzemenin özelliklerinin tek bir malzemede toplanmış halidir. ilave olarak sigorta veya termik kullanmanın arıza olasılığını, maliyeti, işçiliği artırmaktan başka bir espirisi yoktur. Büyük güçlerde ve Y/Ü sistemlerde, maliyet açısından bakıldığında termik + sigorta kullanmak daha uygun olabilir. Bir çok uygulamalarda bence çok pratik, esnek, estetik ve güvenli bir malzeme.
 

Forum istatistikleri

Konular
130,108
Mesajlar
933,182
Kullanıcılar
453,163
Son üye
gurkangunc

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst