motor koruma şalteri

YGK

Üye
Katılım
23 Tem 2008
Mesajlar
4
Puanları
1
Yaş
40
MERHABA ARKADAŞLAR ben motor koruma şalterli kumanda panosu yapcam,yalnız arıza sinyali için hangi yardımcı kontağı takcam bilmiyorum.T.MECANIGUE marka GV2ME serisi motor koruma şalterleri için.Yardımlarınız şimdiden teşekkürler....
 
Sayın YGK GV-AE11 veya GV-AN11 kullanabilirsiniz.
Saygılar;
 
İyi günler;
Sayın YGK aramıza hoş geldiniz.
Tlemecanique GV2ME serisinde 3 ana kontak giriş ve çıkışı vardır.Yardımcı kontak bulunmamaktadır.Extradan GVAE 11 olabilir mesela yardımcı kontak almanız gerekmektedir.Dha önceden kullanmadıysanız ve birinden görmediyseniz bu kontağı nereye takacağınızı bilemeyebilirsiniz.Motor koruma şalterinin kutusunu yırtıp içindeki şemalardan bunu öğrenebilirsiniz.Ben yine de tarif edeyim.
MKŞ nin ön tarafına baktığınızda kırmızı ve siyah butonun üzerinde siyah bir kapak görceksiniz.Üst tarafında iki tane küçük yarık bulunan bir kapak.Küçük bir tornavida ile o kapağı çıkarmalısınız.Sonra da yardımcı kontağın üzerindeki 21-22 ve 13-14 numaraları düz olacak şekilde kontağı o boşluğa sokacaksınız.
Aslında gerisini bir avometre ile kendiniz bulabilirsiniz.Zaten kontağa dikkatlice baktığınızda 21-22 nolu girişlerin üzerinde kapalı bir kontak resmi göreceksiniz.13-14 nolu kontakta da açık kontak resmi.
Buradan da anlaşılacağı üzere 21-22 nolu girişler NC yani normalde kapalı kontak girişleridir(yani motor koruma şalteri (MKŞ) kapalı iken kapalı olan kontak.Siz arıza sinyalini bu kontaktan geçireceksiniz.Yani arıza lambasına bu kontağı seri bağlayacaksınız.
13-14 nolu kontaklar da NO kontaklardır yani MKŞ kapalı iken Açık devre olan uçlardır.
eğer MKŞ ile birlikte kontaktör kullanmak istiyorsanız,kontaktörün bobininin beslemesini,yani A1 ucunu bu kontaktan geçirirseniz,MKŞ devreyi açtığında,kontaktörünüz de bırakacaktır.
Genel bir bilgi olması için,gördüğüm tüm devre açıcılarda standart olarak bulduğum bir bilgiyi aktarmak istiyorum.
Kontaklarda 21-22,31-32,41-42 ..... gibi numaralar ve 13-14,23-24,33-34 .... gibi numaralar varsa,
sonu 1 ve 2 ile bitenler NC(normalde kapalı) ve sonu 3 ve 4 ile bitenler NO(normalde açık) kontaklardır.
İyi çalışmalar dilerim.
Düzeltme:Mesajı tekrar okuduğumda soruyu yanlış anladığımı farkettim.arkadaşımız hangi kontağı kullanacağım demiş,ben kontaktaki hangi girişleri kullanacağım şeklinde algıladım.Ama bu kadar yazıyı silmeye de kıyamadım.Dursun belkşi birisinin işine yarar :)
 
arkadaşlar yardımlarınız için teşekkürler,benim kafamı karıştıran hata sinyali+ani yardımcı kontağı (GV-AD1010) nerede kullanılıyor
 
o yan tarafa takılan tip,sola ya da sağa takacaksınız.onda da hata sinyali var.Üzerindeki numaraya göre takarsınız.öndeki iki klemens bir kontak,arkadaki iki klemens bir kontak
 
Kardeş selamlar öncelikle,

GV2ME serisi motor koruma şalterlerinin hata sinyal kontağı GVAD1010 dur.Bu kontak sadece hata ve termik arızada konum değiştirirler .Diğer arkadaşların tavsiye etmiş olduğu GV-AE11 kontağı yardımcı kontaktır ve bu kontaklar motor koruma şalterinin her mekanik hareketinde konum değiştirler (buna el ile açıp kapatma dahildir.Bu kontağı kullanırsan ve hata sinyali yakarsan motor korumayı elle kapattıgındada hata sınyal lamban yanacaktır.). Yani kısacası yakacagın lamba yada alacağın sinyal yalnızca arıza sinyali ise GVAD1010 kullanacaksın bunun 97-98 kontak numaralı NO kontağı arıza anında sadece konum değiştirir diğer kontağı 53-54 ise motor korumanı açıp kapattıgında konum değiştirir.

KISACA :

Hata sinyali alacaksan GVAD1010

Sadece yardımcı kontak olarak kullanacaksan GVAE11 kulllanacaksın.

Saygılarımla....
 
Arkadaşlar bana ent mkc-3 baglantı şaması lazım yardımcı olusanız memun olurum şimdiden tşkler
 

Forum istatistikleri

Konular
130,065
Mesajlar
932,701
Kullanıcılar
453,050
Son üye
alperen343

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst