Motor koruma rölesi

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
ya neyin mühürlemesi brader senin çizdiğin devreden haberin yok ben kalkmış burda laf anlatmaya çalışıyorum neyse daha fazla tartışmıyacam hadi kal sağlıcakla

anlatmaya çalıştıgın durumun farkındayız ama sen olayı anlamak istemiyon sanırım arvinliyle zaten msn den görüşüyorum yani hatta oda çizmiş bizey oda paintte çizip yolucak :) sorununda cevabını aldın hadi :)

buradaki mkr 2 saniye olsa bu devre açılıp kapansa zaman rolesi yüzünden motoru yakmaz diye hesap ediyorum ama onun söyledigi 1 hafta bile motora bakmaya biliriz diyoki o sorun işte

anlıcan hem ucuz olacak hem az eleman olacak hemde mkr kontaktörden sonra olacak gelde sen bul çözümü bu arada senin yaptıgın devrede uygun degil tek çözümü satart stopla çalıştırmak kalıyoki oda ilk yolladıgım şemadır
 
benim verdiğim devrede mkr arıza gösterip devreyi açarsa birdaha elle start verilene kadar motor tekrar çalışmaz hem ucuz, hem basit..
 
verdiğim devrede 0-1 pako şalterle start verilebilir, Elektrik gidip gelirse çalışır benim elektrikçiliğimi tartışmak için çok ekmek yemen lazım

kumadanda konusunda sıkıntın olursa her zaman beklerim
 
şimdide arıza olsa 2 saate 3 saniye devreye girecek de onunda farkındayım ama uykum var daha gelişir devre ama vaktim yok sen ustasınya gerisini hallediver hırs yaptırdın bana akşam akşam

********************
hakaret içeren kısım TOSSUN2008 tarafından silinmiştir.

hepsi çalışıyo usta senin onayını bekliyo bitek arıza olsa 2 saatte bir 3 saniye devreye girmeye çalışacak onuda sana bıraktım bakalım çözebilecenmi :)
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Sayın üyelerimiz forumda birbirinizi kırmadan da teknik konular üzerinde tartışabilirsiniz. Diğer üyelerimiz konuya girip fikirlerini belirtmek istediklerinde sizin karşılıklı hakaretlerinizi okumak zorunda kalmamalıdır. Lütfen fikirlerinize ters geliyor bile olsa herkese saygılı davranınız.

Burası bir sohbet sitesi değildir. burada sadece mesleki konular konuşulur ve saygı kuralları çerçevesinde tartışılır. Kahvehane üslubu yerine saygı kurallarına uyarak birbirinize hitap ediniz. aksi takdirde kurallara uymayanlar süresiz uzaklaştırılacaktır.
 
Son düzenleme:
Selamun aleyküm ustalarım herkese hayırlı işler ve başarılar dileklerimle bir soru sormak istiyorum...

Sorum şu: Bildiğimiz motor koruma rölelerini bağlayacağım ama bu normalde olduğu gibi kontaktöre enerji giren yerden değil de kontaktörün çıkışından olacak ki kontaktörün herhangi bir kontağı yandığı zaman motor hasar görmesin fakat bu şekilde bir bağlantı yaptığım zaman da kumanda devresini tetikletemiyorum kumanda devresinde start stop butonları yerine basit bir anahtar var çünki adam gidip motoru çalıştrdığı zaman bir hafta bir daha yanına uğramayacak bir hafta sonra temizlik için gidip motoru durduracak ve bu motor 2 saatte bir 15 dakka dinlenecek şekilde legrantın zaman saatleri ile ayarlı aslında devamlı başında adam olacak olsa ve motor durduğu zaman birisi el ile açacak olsa o kumandayı tetikletmekte bişey yok ama dediğim gibi bir faz dengesizliği yokluğu yada zaman saatinin devreyi açması gibi durumlarda herşey normale döndüğünde motorun tekrar çalışması lazım işin içine Elektronik devre katmayıda istemiyorum yoksa yine çok ama çok kolay olacak bakalım dedim ustalarımızdan birileri elbet bu sorunu kumanda methotları ile çözmüştür onlardan bir fikir alayım dedim arkadaşlar bu işi nasıl yapabilirim ?


kontaktörün çıkışından olacak ki kontaktörün herhangi bir kontağı yandığı zaman motor hasar görmesin


motor koruma kontaktörün girişindede olsa çıkışında da olsa kontaktör herhangi kontağı yandığı zaman motor koruma aşırı akımdan dolayı devreyi kesecektir. Boşuna macera yapmaya gerek yok :)))
 
değerli ustalar burda sorun zannedersem mavrokada kardeşimizin dediği gibi macera aramaya gerek yok. motor koruma rölesi motoru korumak için tüm özellikleri taşır. ayrıca bir Sigorta,termiğe gerek duyulmaz,belli bir güce kadar. çalıştığım işyerinde değeri2,2 trilyon ve değerleri1trilyon değerinde 16adet makina var son teknoloji. italyan ve alman malı. ben hiçbirinde kontaktörden sonra motor koruma rölesi takıldığını görmedim.böyle durumlar olabileceklerini onlar düşünemedimide sistemleri böyle kurdularda yıllarca makinaları sorunsuz çalışıyor. inanın 25 senelik motor koruma rölesi ilk günkü gibi çalışıyor.saygılarımla.
 
Sn sürek avcısı ve sn mavrokada bir motora 3 faz giriyor ve bu fazlar normal olduğu zaman atıyorum motor 16 amper çekiyor.Fazlardan birisi eksik olduğu zaman nasıl aşırı akım çekecek şimdi birinci kafamı karıştıran olay burası.Zaten 3 fazda 16 amper çekiyo bu motor kontak yandı 2 faza kaldı 3 fazda 16a çeken motor 2 fazda nasıl termikte ayarlanan akımı geçipte aşırı akım çekecek de devreyi kesecek.

Hadi diyelim ki Aşırı akım çektide motor kapandı ya motor koruma aşırı akımı nasıl ölçecek nasıl ölçecekte motoru kapatacak ?
Sanırım motor korumadan kastınız termiktir öyle mi ?

Diyorsunuz ki bilmem ne makinası bilmem kaç trilyon değerinde son sistem falan fişmekan merak ettim bu makinalardaki motorların güçleri kaç kilo watt ?

Arkadaşlar ustalar hadi diyelim ki yanlış bir yol izliyoruz yada gereksiz bir uygulamaya zaman harcıyoruz ( kesinlikle doğruluğuna katılıyorum ) yada sizin tabiriniz ile macera arıyoruz ya en azından bir yazı yazacaksanız gerekliliği yada gereksizliğini sormamışım nasıl olur diye sormuşum bunu tartışacağımız bir yazı yazın bir devre çizin de koyun Almanlar makina yapmış 20 senedir çalışıyomuş ama adı üstünde almanlar yapmış türkler neden yapmamış sonra ne var yani bir motor korumayı kalkıp kontaktör hatta termikten sonra bağlamanın tekniğini araştırmışız gerekliliğinden cevap yazmışsınız gerekli olmasa bile bir tekniktir olabilir mi olamaz mı olursa neler gerekir bunu merak etmiş forumdaki Elektrikçi arkadaşlara sormuşuz saolun cevap yazmışsınız ama alakaya maydanoz.

Ben Türküm Türk olmamla da gurur duyuyorum ve istiyorum ki Türk insanı Her zaman en azından açık ara fark olmassa bile bir adım ileride olsun işte bu bir adım ileride olabilmenin yoluda farklılıklar araştırmaktan geçer arkadaşlar...

Şayet sizleri kıracak bir söz yazdıysam dilim sürçtü ise şimdiden özür diliyorum sadece duygularımı dile getirmek istedim herkese çalışmalarında başarılar diliyorum.Ayrıca da bu konunun artık beni çok sıktığından dolayı kapanmasını istiyorum lütfen...
 
Arkadaşlar Sn maxialem ustamız şöyle bir devre daha yapmış çalışıp çalışmayacağını da onun kadar ben de merak ediyorum :D
 
Arkadaşlar motoru termik korur uygun amperajda ve kaliteli bir termik kullanırsan sorun yok... Motor koruma rolesi ek bir korumadır. Ayrıca markalara bağlı olarak eğer voltaj % 10 ila 20 düşer yada çıkarsa otamatikman devreyi keser ... Senin başka bir şeye ihtiyacın yok.. Basit düşün bu yetrli........
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Forum istatistikleri

Konular
129,836
Mesajlar
930,627
Kullanıcılar
452,666
Son üye
balkır1111

Yeni konular

Geri
Üst