motor sürücülerinde frenleme yardım?

Arkadaşlar bu konuda ben de bir şeyler söyleyeyim. DC motorlardan başlayayım. DC motorlarda bildiğiniz gibi hem rotora hem de statora DC gerilim uygulanır. Yalnız sürekli dönmeyi elde etmek için ya rotorda ya da statorda komutatör işleminin yapılması gerekir. Eğer hem rotorda hem de statorda sabit mıknatıs veya sabit dc gerilim varsa rotor en fazla 180 derece döner ve çakılır kalır. O yüzden fırçalı DC motorlarda rotorda komutatör işlemi ile rotor akımının yönü değiştirilerek sürekli dönme sağlanır, fırçasız dc motorlarda ise statora bir kontrol devresi uygulanarak stator devresinin akım yönü her 180 derecede bir değiştirilerek sürekli dönme sağlanır. Asenkron motorlara gelince sincap kafesli olanların rotorları bar ilerkenlerden oluşur ve bunların uçları ön ve arkada birer ring ile kısa devre edilmiştir. Statora üç faz ac gerilim uygulandığında hem zamanla değişen bir mayetik alan elde edilir hem de faz gerilimleri belli aralıklarla birbirine üstünlük sağladıklarından (ama toplamda her zaman sıfır) doğal döner bir manyetik alan oluşur. Bu manyetik alan rotorda akım endükler, endüklenen akım kendi manyetik alanını oluşturur, işte stator manyetik alanı ile rotor manyetik alanının hava boşluğundaki etkileşiminden aynı yöne sürekli bir dönme hareketi oluşur.Dolayısıyla üç fazlı ac motorlarda sürekli bir dönme için bir komutatör işlemine gerek kalmaz. "DC injection yöntemi ile frenleme" ye gelince Eğer siz üç fazlı asenkron bir motorun statoruna dc gerilim enjekte ederseniz o rotor en fazla 180 derece sonra durmak zorunda kalır çünkü eğer dc gerilim enjekte edildiği an rotor önceki hareketinden dolayı hala dönüyorsa sabit manyetik alan içinde hareket ettirilen iletken misali rotor üzerinde bir gerilim/akım endüklenir ama statorda ve rotorda dc gerilim/akım olduğundan sürekli dönme elde edilemez en fazla zıt kutupların birbirini çekmesi veya aynı kutupların birbirini itmesi kadar bir hareket elde edilir bu da 180 derecelik bir dönmeden fazlası olamaz.
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Uzun lafın kısası ac gerilim uygulayınca stator ac gerilimin oluşturduğu değişen manyetik alanı takip eder dc verine değişim göstermeyen sabit manyetik alan oluştuğu için rotor gene stotoru takip eder dolayısi ile sabit kalır yani frenlemiş olur. Bence en basit anlatımı bu gerisi teferruat. ;)
 
Konu ile ilgili olduğu için yeni başlık açmak yerine buradan devam etmeyi uygun buldum.
Benim sorum şöyle;
Bildiğim kadarı ile aynı DC bus'tan birden fazla sürücü besleyebiliyoruz, bir kaç motor frenleme yaparken üretilen enerji ile bir başka sürücünün enerji ihtiyacını (veya bir kısmını) karşılayabileceğimiz bir sistemde nelere dikkat etmek gerekir?
 

Forum istatistikleri

Konular
129,544
Mesajlar
927,795
Kullanıcılar
452,159
Son üye
ilkerburgac

Yeni konular

Geri
Üst