Motor sürekli olarak yanıyor.

hayır hocam normal olarak bağlantı yapılmış bahsi geçen motorda öyle zor bi soru yok sorun belli ilk kalkışta termiği atırıyor fakat bunu yıldız üçgen veya yumuşak yol vericileri kulanmadan nasıl başka çözebilirim ama s2 seçimini denemedim bilginiz olsun üstadlarım.
 
mtemel20 ' Alıntı:
motorda daha önceden yıldız ücgen değişimi yok fakat amasyalı arkadaşın dediği gibi motor uygun değil benim motorum s1 imiş. açıkçası böle bişiyi ilk defa duydum. ana hatı kontaktörü termiği sıfır taktım ama genede yanıyor şu an halen çalışıyor 2 gündür tık yok ama 5-6 güne kalmaz yanar buda yapacak bişi yok ilk motorun etiket değeri vs. bişi yok ama yeni motordan biraz küçüktü. motoru boşta çalıştırdım 26 amper çekiyor yıldız üçgen çalıştıramam burda 3 sn çalışıyor motor 10 sn duruyor yıldızdan üçgene geçmesini beklemezler yani malı verince kapatıyorlar ve araştırdığım kadarı ilede kısa süreli kalkma durmalardada yumuşak yol vericiler pek randımanlı çalışmadığını söylediler ama invertörde pahalı almıyorlar
mtemel20 ' Alıntı:
motorda daha önceden yıldız ücgen değişimi yok fakat amasyalı arkadaşın dediği gibi motor uygun değil benim motorum s1 imiş. açıkçası böle bişiyi ilk defa duydum. ana hatı kontaktörü termiği sıfır taktım ama genede yanıyor şu an halen çalışıyor 2 gündür tık yok ama 5-6 güne kalmaz yanar buda yapacak bişi yok ilk motorun etiket değeri vs. bişi yok ama yeni motordan biraz küçüktü. motoru boşta çalıştırdım 26 amper çekiyor yıldız üçgen çalıştıramam burda 3 sn çalışıyor motor 10 sn duruyor yıldızdan üçgene geçmesini beklemezler yani malı verince kapatıyorlar ve araştırdığım kadarı ilede kısa süreli kalkma durmalardada yumuşak yol vericiler pek randımanlı çalışmadığını söylediler ama invertörde pahalı almıyorlar

merhabalar
Genelde yıldız ücgenden bahsedilmiş ama sizin makinanızda çalışma şekliniz 3 sn ve durma zamanınız 10 sn olarak düşünülürse ne yıldız ücgen nede yumuşak yolverici zamandan dolayı iş görmez.
motor akımınız boşta 26 amper diyorsanız buda çok yüksek bir akımdır. genelde nominal akımlarının 3/1 ini çekmeleri gerekmektedir.
 
bence arkadasım eskı motorun sarım seklı, kac sıpır,vb bılgılerı yenı motorla karsılastırın ben bu konuda sunu anlıyorum motor normalınden kucuk secılmıs.. eskı motorun ozellıklerıyle karsılastırın yada volt motorlarını deneyın gamak kadar ıyıdır saygılara
 
eski motor direk üçgen baglı olmasın????
 
sn mtemel20
motorun kaplin sistemini değiştirip,örneğin elektromanyetik ,hidrolik gibi. motoru sabit çalıştırıp,yük aktarımını kaplinden kontrol edilse, bir araştırma yapsanız.benimkisi bir fikir.
 
amasyalı arkadaşımın vermiş olduğu bilgiler,konunun izahıdır.S1 çalışma sınıfı motorlarda,Ş=saatteki şalt
sayısı, N=motor gücü dersek :
N< 1,5 KW için Ş < 80
N< 4 " " Ş < 60
N< 7,5 " Ş < 30
N< 15 " Ş <20
N> 18,5 " Ş < 15
olmalıdır.Sizin,öncelikle motorunuzu S2 çalışma sınıfında seçmeniz gerekir.Kontaktör seçimini ise Ac4 sını-
fı olarak belirlemeniz gerekir.15 kw üstü motorlar,kritik rotorlu motorlardır.O nedenle,bir süre sonra rotor
çubuklarında da hasarlar meydana çıkabilir.burdur 1974 arkadaşımın önerisi uygulanabilir ise,motor so-
rununuz otadan kalkar.
 
hepinize teşekkür ederim ilginiz için, söyledilerinizi uygulayacağım. :)
 
mrb.motorun yanış şekli nasıl bütün bobinlermi yanıyor patlatarakmı 2 fazdanmı
 
Arkadaşlar, benımde başıma gelen bır olayı anlatarak konuyakatılayım. Yeni işe başladığım bir tesisde, bır motor sık sık yanıyordu. Aynı makınanın emsalı olan makınada o motorun eşinde ıse sorun yokdu. Karşılaşdırdım,
yanan motorun devrını, bir nedenle 3000 d/dk olarak takmışlar, halbukı orjınalı, 1500 devır olması gereyordu, değiştirip düzelttik. mtemel arkadaşımla da bizzat görüşüp bu tecrübemı aktardım. Çalışdığı yer, şantıye. Kımın ne zaman ne yaptığı bell omıyan yerlerden. Arkadaşımızda bu işyerınde yenı başladı. Vibratörün aynısını bulup, motor, kasnak değerlerini karşılaştıracak. Bu da benım düşüncem...
 
Ben de başıma gelen bir olayı anlatayım; motorların sık sık yandığı ve tekrardan sargıların sürekli sarıldığı bir işletmede bunun nedenini bulmaya çalışıyorlar bulamıyorlar, motorun çalışmasından yola gitmeye çalışıyorlar ama sonuca varamadılar. En sonunda anlaşıldı ki, yüzlerce motorların hep yanma sebebi termik ayarlarının rastgele yapılması. Motorun bir tanesi birgün termik atmış, eleman gidip kafasına göre termik ayarıyla oynamış ve arıza çözüldü mantığıyla hareket etmiş. Termik ayarı da önemli bir husus.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,755
Mesajlar
929,692
Kullanıcılar
452,505
Son üye
ironman2112

Yeni konular

Geri
Üst