Arkadaşlar frekans ne olursa olsun motor uçlarındaki voltajı normal digital multimetreler ile düzgün ölçemezsiniz.Ölçtüğünüz değer Sürücü çıkış voltajının %100 ile %300 arasında değişecektir.Bunun sebebi RMS değerin DC değerine eşdeğer AC değeri olması ve bu değerin PV modülasyonun peryot içinde hem AC hem de DC bileşenleri içermesinden dolayıdır.Bu nedenle bu tür yerlerde AC+DC true RMS multimetreler kullanılmalıdır.
ölçü aletinden ziyade bi scope la (ex. fluke 123-124-125) çok rahat ölçebilirsin. aynı zamanda çıkış dalga formunu da görmen senin adına ii olacaktır. şahsen ben bu tür switching kaynakları scope dan başka bişey ile ölçmeden emin olamam...
ArkadaŞlar en İyİ ÖlÇÜm Şeklİ..............
tellİ lambayi ÇikiŞa baĞlayarak lambanin Şİddetİnİn azalip Çogaldigini gÖrÜrÜz...
frekans ne olursa olsun farketmez..
fluke'un yeni çıkan 289 modelini win fuarında test etme imkanı buldum. lo-pass dedikleri özellik sayesinde direk 380 voltu okumak mümkün oluyor. neteste başka markalarda aynı özellikli ucuz ölçü aletleri de mevcut.
Arkadaşlar bu tip noktalardaki ölcumler için alÇak geÇİren fİlİtre kullanmak gerekir ..bunun icin fluke nin kataloguna bakarsanız ordaki bu karşılastırmayı gorebilirsiniz örnek olarak surucunun Üzerİndekİ voltaj 372v ama olcu aletİmİz bunu 480v olarak gÖsterİyor veya hİc olcum de yapmayaa bİlİr ama alÇak gecİren fİlİtre İlavesİ İle bu sorun ortadan kalkiyor...kaynak fluke 2008 test aletlerİ katalogu.sayfa 8 hepİze kolay gelsİn
dijital voltmetre ile pot sınırında ki oynamalarında rahatlıkla farkı anlaya bilirsin ...Ama herkesin söyledigi gibi cıkış sinüs değil silsileler halinde kare dalgadır.temelde bir sinüş bir cok kareden oluşmuş prensibiylede düşünebilirsin.