Motor Yanıyor

drmnghtmr

Üye
Katılım
19 Ocak 2009
Mesajlar
27
Puanları
1
elimdeki motor sadece kontaktör ve termik ile sürülüyor ama 2 defadır yanıyor.anladığıma göre 2 faz geçiyor bir faz geçmiyor butona basıncada motor yanıyor.kontaktör şalter ve termik te herhangi bir sorun da yok gibi. sadece termikten kontaktörden cızırtı geliyor.nedeni ne olabilir?yardımcı olan varsa sevinirim
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
kardeşim 2 faz geciyor diyorsun kontaktör saglam diyorsun hattanmı 2 faz geliyor yoksa kontaktörmü gecirmiyor motora 2 faz geldini bile bile start verisen motor yanar tabiki. yapıcan şu motor uclarını termigin altından sök kontaktöre start ver sonra sigortanın girişini çıkışını-kontaktörün cıkısını-termigin cıkısını ölçü aletiyle ölc.kontrol kalemi yanıltır.
 
motora iki faz gelıyor dıyorsun termik neden acmıyor pekı? buyuk guclu termık kullanıyorsun galıba termık akım ayarını kontrol et motora gıden kablonuda kontrol et. kolay gelsın.
 
termik ayarınızı kontrol edin ayrıca kontaktör yapışması vb. durumlardan etkilenmemek için termik yerine motor koruma kullanmanız daha iyi olur.
 
elimdeki motor sadece kontaktör ve termik ile sürülüyor ama 2 defadır yanıyor.anladığıma göre 2 faz geçiyor bir faz geçmiyor butona basıncada motor yanıyor.kontaktör şalter ve termik te herhangi bir sorun da yok gibi. sadece termikten kontaktörden cızırtı geliyor.nedeni ne olabilir?yardımcı olan varsa sevinirim

tmş kullanmanız gerekli.kontaktörü ve termiği analog ölçü aleti ölç derim.kontaktörün kontaklarını gözlemle .sigortaları çıkar kontaktöre basmak suretiyle sigorta çıkışından ölç 3 ayrı devreyi görebiliyormusun.görebiliyorsan sorun yok ama motor yanıyorsa mutlaka devrede kopukluk var demektir.ayrıca vidalar gevşek yada kablonun kopuk olma durumu vardır.
 
butona basar basmaz motor yanmaz.
220 lik motoru 380 de çalıştırmayasın bence bağlantıları bir kontrol et. motor etiketiyle bir karşılaştır.
 
ilginiz için teşekkürler arkadaşlar.r-s, r-t. s-t.fazlarını sırasıyla ölçtüm voltajlar 380 fz nötr ise 220 her şey normal gözüküyordu. ama kontaktör den gelen cızırtı aklımı hep meşgul etti. motor a start verince kontaklardan biri arızalı olduğunu varsayarak kontaktörle termiği değiştirdim.şu an herhangi bir sorun yok.
 
ilginiz için teşekkürler arkadaşlar.r-s, r-t. s-t.fazlarını sırasıyla ölçtüm voltajlar 380 fz nötr ise 220 her şey normal gözüküyordu. ama kontaktör den gelen cızırtı aklımı hep meşgul etti. motor a start verince kontaklardan biri arızalı olduğunu varsayarak kontaktörle termiği değiştirdim.şu an herhangi bir sorun yok.

kontaktörden vızıltı sesi sadece bobinin çevresinde öpüşen sac paketlerin arasına toz vb şeylerden dolayı tam yapışamadığından olur.oluşan sesin dışında herhangi zararı olmaz.olmasa daha iyi ama bazen oluyor.
 
İşletmemizdeki blower motoru 2 defa sarıma gitti ama yinede yükü binince motor ısınıyor. Sarıma gitmeden önce gayet iyi çalışıyordu. Sarıma gitmesi motordan elde edeceğimz gücü çok değiştirir mi _? Sarımdan geliyor bir müddet çalışıyor 1-2 gün sonra yanıyor Motor koruma rölesinin yardımcı kontakları da gitti __?
 

Forum istatistikleri

Konular
128,850
Mesajlar
920,995
Kullanıcılar
450,957
Son üye
UMUT0101

Yeni konular

Geri
Üst