motor yanması

volky

Üye
Katılım
14 Mar 2008
Mesajlar
392
Puanları
1
Yaş
39
arkadaşlar daha önce bu soruyu gene sormuştum ama tam anlamıyla tatmin edici ve kesin bir cevap alamadım elimde bir multimetre var diyelim motorun yanıp yanmadığını nasıl anlarım.kesin ve prartik bir cevap olsun lütfen.
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
motorun köprülerini sökün ve sargılarının herbirinin direncini ölçün muhtemeln üç sargıda aynı değer yada yaklaşık bir değer bulursun birde multimetrenin ayarını kısa devre konumuna getirin sargıların bağlantıları arasında kısa devre kontrolü yapın aksi dumlarda motorunuz yanmıştır dirençerin çünkü aynı veya yaklaşık değerde olması gerekir
 
Motorun yanıp/yanmadığını ,izolasyon ve sargı direnç ölçümü ile ancak anlayabiliriz.Büyük
güçlü motorların,sargı dirençleri çok küçük olduğundan,miliohm mertebesinde direnç ölçebi-
len ölçü aleti ile ancak anlayabiliriz.AG motorlar için,4 megaohm'dan aşağı izolasyon diren-
ci, problem belirtisidir.
 
motorun köprülerini sökün ve sargılarının herbirinin direncini ölçün muhtemeln üç sargıda aynı değer yada yaklaşık bir değer bulursun birde multimetrenin ayarını kısa devre konumuna getirin sargıların bağlantıları arasında kısa devre kontrolü yapın aksi dumlarda motorunuz yanmıştır dirençerin çünkü aynı veya yaklaşık değerde olması gerekir
Bunlara ilave olarak motor sargıları ile motor şaşesinde kısa devre kontrolü yap.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
motorun köprülerini sökün ve sargılarının herbirinin direncini ölçün muhtemeln üç sargıda aynı değer yada yaklaşık bir değer bulursun birde multimetrenin ayarını kısa devre konumuna getirin sargıların bağlantıları arasında kısa devre kontrolü yapın aksi dumlarda motorunuz yanmıştır dirençerin çünkü aynı veya yaklaşık değerde olması gerekir
Bunlara ilave olarak motor sargıları ile motor şaşesinde kısa devre kontrolü yap.

Doğrudur , buna ek olarak Bir fazlı yardımcu sargılı motorlarda ;
Yine motor klemensindeki bağlantılar sökülür.
Ana sargı-Yardımcı sargı-Gövde arasında kaçak/kısa devre kontrolu yapılır.
Ana sargı ve yardımcı sargıda giriş-çıkış direnç kontrolu yapılır .

Sorun yoksa işlem gene tamam değil...(Trifaze motorlarda da bu geçerli) Motora normal çalışma gerilimin altında bir gerilim uygulanır.Sargılar aşırı akım çekiyorsa motor balanssız çalışıyorsa sargıların kendi içlerinde kısa devre vardır.
Ayrıca içten köprülü Yıldız bağlı motorlarda Yıldız köprü lehimi soğuk lehim,lehimde çatlama, kopukluk olabilir... Bu da dışarıya çıkarılmış üç uç olduğundan bulmak zor olabilir... Soğuk lehimde ohmmetre yüksek direnç(normal yıldız bağlı bir motorda dışarıya çıkarılmış iki uç arası 8-15 ohm gibi bir direnç gösterir ortalama) gösterir. Kopukluk zaten Seri lamba veya ohmmetre ile anlaşılır.

Tabii birde şunu belirtmek gerekir.. Diyelim bir motor çalışmıyor ya da aşırı akım çekiyor falan dediler... Eğer motor DAHLENDER ise kumanda devresinden veya klemenslerden yanlış bağlantıda yapılmış olabilir.Bildiğiniz gibi Seri yıldız-parelel yıldız,seri üçgen gibi bağlantılar var dahlenderde bu da kontrol edilmesi gerekir...
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
arkadaşlar 2.2 kw tan itibaren motorların bobinleri 2 ,3 ,4 telden oluşabiliyor bu sarımı kolaylaştırır ve manyetik alanın oluşumuna faydası vardır bobini oluşturan tellerden biri kopabilir veya patlayabilir buda motorun düzensiz çalışmasına dengesiz akım çekmesini sağlayıp motorun yanmasına sebep olur bu durum ölçü aletinin direnç kademesinde ölçü yaparak bulunur
 

Forum istatistikleri

Konular
128,953
Mesajlar
922,042
Kullanıcılar
451,144
Son üye
SudeN1903

Yeni konular

Geri
Üst