Motorlarda sİpİr sayisi

burak72

Üye
Katılım
13 Haz 2007
Mesajlar
42
Puanları
1
Yaş
40
Merhaba arkadaşlar motorlardaki sipir sayısının arttırılması veya azaltılması motora ne gibi etki eder, hızına etki edermi.
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
motorların devir sayısını sipiriyle oynayarak değiştiremezsiniz...devir sayısı frekens ve kutup sayıları ile değişir..motorun sipir sayısındaki azalma ve yükselme motorda aşırı ısınmaya neden olacagından sonucu motorun yanması ile sonuçlanır.
 
motor derken nasıl motor (en az akla gelen 50 çeşidi var) hangisini kastettiğin çok önemli ve sonuçlarıda tabi buna göre çok değişir.
 
asenkron motor kardeş,
 
sn.burak72

asenkron motorların sipir sayılarında çok büyük fark olmadıkca bir sorun çıkarmaz 3-5 sipir gibi ama bu tek bir sargıda değil bütün sardılarda uygulamak zorundasınız sargının bir tanesi 5 sipir fazla diğeri 3 sipir fazla diğeri 3 sipir eksik olmaz arttırarak sarıyorsanız bunu bütün sargılarda uygulayın

sipir eksiltme pek yapılmaz eğer sadece kesit tutmuyorsa aynı akımı taşıyacak 2 tel bereber sarılır

sn.abuzettin20

'(en az akla gelen 50 çeşidi var)' bahsettiğiniz en az 50 çeşit motorların hepsini dışardaki bobinajcılar saramaz
 
haklısın korkmaz_design kardeşim arkadaşın bobinaj amaçlı sorduğunu düşünmediğim. daha çok teori amaçlı gibime geldi ona istinaden sordum, zira bobinajcılar spir sayısı ile devrin değişmeyeceğinin farkındadırlar sanırım.

Bunun yanında bobinajcı kardeşlerimiz bir çok sarımı yapabilirler ama değmediği için uğraşılmıyo sanırım.

herkeze iyi günler
 
bu tür eksiltme ve çogalmalar motorun balans yapmasıyla sonuçlanacagını bilmesi gerekiyor ve yükün dengesiz olacağı torkun bir alçalıp bir yükseleceği ,yani neticede motorun kısa zamanda yanacağı anlamına geliyor arkadaşım .Bir arabadan yola çık ,cantın üzerine takılan kurşunu süs olsun diye takmazlar
 
Necirfan arkadaşım, bahsettiğin gibi kara bir tablo hiç oluşmadı, bir yada yarım sipir arttırılıp eksilmesinde böyle bir durum oluşmadı, sipiri homojen bir şekilde dağıttıktan sonra balansa ne etkisi olur, bunu bi açıklasan. ayrıca cantın üzerine takılan kurşunu süs olsun diye söyleyen bi sen oldun, kimse süs falan demedi, yani cevap verirken lütfen akademik bir dil kullanmaya gayret et. Cevap vermek gibi bir zorunluğun yok, sanki zahmet etmişsin gibi, zahmet etme hiç.
 
burak kardeşim 20 yıllık elektrik mesleki bilgibi akademi çözmez mesleki teçrübe olarak yanıt vermek istemesemde ,sen marifet edip sualime yanıp vermişsin belliki aklıselim bir insansın AKADEMİK OLARAK.Merak ediyorsan bu proje konusunda, seninki gibi akademik sorular sorulur diyerek ,bizim böyle bir motorumuz var wilo servis olarak seminere gelen arkadaşlarımıza neticeyi yerinde uygulamalı olarak gözteriyoruz.SENİDE BEKLERİZ.SAYGILAR
 
burada bir yanlış anlaşılma var. endüvi ve sargılı rotor gibi dönen parçalarda sargının durumu, ağırlık dağılımında büyük bir etki yaratabilir.(bu parçaların sarımı bu yüzden ustalık gerektiren bir iştir) ama stator ve endüktör gibi gövdede sabitlenmiş kısımlarda böyle bir sorun olmaz.

tüm motorların sargılarındaki sipir sayıları hesaplanarak seçilmiştir. değiştirilmesi daha çok sipir başına düşen gerilimi etkiler. örneğin biz öğretmenler öğrencilere sardırdığımız düşük sipirli motorları düşük gerilimde çalıştırarak kontrol ederiz. sipir sayılarında düşük bir oranındaki farklılık sorun yaratmaz. zaten çok sipirli sargıların elle sarımında, bir kaç sipirlik hatalar çoğunlukla gözardı edilir.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,703
Mesajlar
929,092
Kullanıcılar
452,408
Son üye
octaiceri

Yeni konular

Geri
Üst