yol vermenin mantığı yüksek güçlü motor kalkarken şebekeden az akım çekmesidir.V=IxR den burda Ryük sabit(motor),akımı düşürmek için gerilimi azaltmamız gerekir.Dolayısıyla kalkış anında sargılara yıldız 220V uygulanır motor nominal devrine yaklaştığında Üçgen 380 V verilir.buradan benim anladığım üçgende sargılara verilen gerilim 380V,yıldızda 220V tur.saygılar...
Arkadaşlar benim bildiğim ve mantıklı gelen 220 - 380 arasındaki bağıntı 3 faz 220volt luk şebeke gerilimi bize 120 şer derece faz farkıyla geliyor. Yıldızda fazdan nötr e normal olarak 220, üçgende ise vektörel toplamadan dolayı fazdan faza 380 olarak geliyor. yani 220(0derce ) - orijin= yıldız ; 220(0 derece) - 220(120 derece) =380 volt üçgen.
Değerli arkadaşlar. Motor etiketinde yazan 220/380 v. şu anlama gelir; Bu motor, şebeke gerilimi nötr-faz arası 110voltta fazlar arası 190 volt olur ve motor üçgen bağlanır.Faz-nötr arası 220 volt olan şebekede fazlar arası 380 volttur.Bu şebekede ise motor yıldız bağlanır.Buradaki 110 volt şebekenin fazlar arası 190 v. olsada bu 220 v. gibi kullanılır. Şimdi gelelim bağlantı prensibine ; Bu motorun her bir bobinine 220 volt verilmeli. 110 v. şebekede yıldız bağlayarak her bobine 190 v. verilir. 220 v. şebekede ise yıldız bağlayarak iki bobini seri bağlamış gibi 380 v. verilir ve bir bobine gene 220 v. verilmiş olur. HEPİNİZE SAYGILAR.
konuyla ilgi mi bilmiyorum ama bir şey sormak istiyorum akadaşlar cevaplarsanız sevinirim 1.5kw üç fazlı bir asenkron motor var elimizde ve bu motoru telemecanique altivar18 sürücü ile çalıştırmak istiyoruz motor etiketinde ylıdız 220 v yazıyor ve bu motoru yıldız değilde üçgen bağlanmış ve motor problemsiz çalışıyor neden acaba bilen varsa yardımcı olursa sevinirim
motor ilk kalkış anında zıt e.m.k nın düşük olmasından dolayı yüksek akım çeker ve motor devrini almaya başlayınca zıt emk artar ve motor daha az akım çekmeye başlar. tam devrine geldiğinde nominal akım çekmeye başlar.başlangıctaki yüksek akım çekmesini önlemek için yıldız bağlantı yapılır belli bir süre sonra üçgen bağlantıya geçilir.böylece kalkış anında çok yüksek akım çekmesi önlenir.
fınlılerın kurdugu fabrıkada 200-250 kw kadar olan motorlara direk olarak motor kurmalı sartel ile 380v da yıllarca calıstırdık
guc trafoları kendımıze aıttı.
kontaktor sorunu gıbı bır sorunlada karsılasmadık .
yıldız ucgen o kadarda sart degıldır.
akım sınırlaması tedbır olarak dusunulurse uygundur.
Bende, çalıştığım fabrıkada, 450 kw. kompresör motorlarının bazılarına, yıldız /üçgen, bazılarına oto trafo ile yol verıyorduk. Aynı kompresörün yeni modellerınede, thyristör ile elektronıik kontrollu yol verılıyordu. Sistemler, zaman ve teknolojiye göre değişim gösterebiliyor..