Motorlarda, Yıldız-üçgen Direk üçgen Bağlantı

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
evet bazen direk üçgen bağlana biliyor.buda yükün durumuna göre değişir.bağladığın motor yükte rahat kalkına bilirse sorun değil şayet kalkınamazsa yıldız üçgen bağlanması daha makbuldür.örnek vermek gerekise komprosör gibi...yıdız üçgen yolvermenin gayesi motorun rahat kalkınabilmesi için düşük akımla yolvermektir.
 
Elektrik motorlarında yıldız ve üçgen bağlantı sargı bağlantıları ile ilgili olup şebeke gerilimi bunu belirler Türkiyede fazlar arası gerilim 380v almanyada ise fazlar arası voltaj 220v tur.Örneğin motor etiketinde üçgen 220v yazan motoru türkiyede yıldız bağlayarak 380v da çalıştırabiliriz.Aynı motoru almanyada üçgen bağlayarak çalıştırabiliriz.Üçgen bağlantı ve yıldız bağlantı arasındaki bağıntı kök3 yani 1.73 sayısıdır.örneğin motor etiketi yıldız 660v olsun biz bu motoru türkiyede çalıştıracak isek 660/1.73=380v yani motoru üçgen bağlamamız gerekir.Diğer bir konu motorlara yol verme şekli ile ilgilidir motorlara yıldız üçgen yolvermek için motor etiketinin üçgen 380v yazması gerekir eğer motor etiketi yıldız 380v ise bu motora yıldız üçgen yol veremeyiz sebebi ise sargı yıldız noktası ile u.v.w arasındaki sargının dayanma gerilimi 220v tur üçgen bağlantıda bu sargıya 380v geleceği için sargı yanacaktır.5.5kw ve üzeri motorlar yıldız üçgen yol verilir bu yanlış bir uygulamadır burada belirleyici olan şebekenin trafo gücüdür trafo gücü motorun çekeceği 6ın akımı karşılıyorsa 500kw gücünde bir motorada direkt olarak yol verilebilir ama bunun bazı sakıncaları vardır motor besleme kablosu onu besleyen bara şalter gibi elemanların büyük seçilmesi gerekir buda maliyet anlamına geleceği için motorlara yıldız üçgen yol verilir.Bazı makineler yük altında çalışabilir bu tür makinelerin yıldız üçgen yolverme sistemi ile yol verilebilmesi mümkün değildir çünkü yük momenti yıldız motor momentinden yüksek olacağı için motor dönemeyecek ve yanacaktır.Kısaca özetlersek yıldız ile üçgen arasında 1.73 bağıntısı vardır. yıldız üçgen yol verilecek motorun etiketinde üçgen 380v yazmalıdır.
 
slm arkadaşlar ben birşey ögrenmek istiyorum bazı motorlar hem 380 hemde 220 volt çalışıyor 220 volt ile nasıl çalıştıracagım onun baglantı şeklini gösteren bi çizminiz varmı acaba yardımcı olursanız sevinirim
 
Sayın corci07 !

Bazı motorlar hem 380 hemde 220 volt çalışır derken; 4 kw.tan küçük yıldız çalışan motorları nötr-faz şebekesi 110 v. olan yerlerde motor klemensinde üçgen bağlantı yapılarak, her faza 110 v. verilir, fazlar arası 190 v. yapar. Böyle çalıştırmak mümkündür.

Birde trifaze bulunmayan yerlerde 380 v. motora 220 v. bağlanmak istenirse kondansatör yardımı ile yapılır. Motor klemensinde üçgen bağlantı yapılır, 1. ve 2 klemense faz-nötr bağlanır. 1. ve 3 klemense kondansatör bağlanarak çalıştırılır.

Yalnız bu sistem çok sağlıklı değildir. Yük altındaki motorlar zorlanır. Sadece aspiratör, vantilatör v.b. çalıştırılabilir. Kolay gelsin.
 
ustam merhaba motor dedigin gibi küçük önünde rediktör var 380 yok bulundugum yerde onun için o şekil baglamak istiyorum 220 de çalıştıgı zaman motor zarar görürmü peki motordan çok ses geliyor bunun sebebi 220 ile çalıştıgı içinmi peki bide bunlarla ilgili baglantı çizimlerini nereden bulabilirim yardımcı olursan sevinirim
 
Motorun etiket değerlerini yazarsan yardımcı olabilirim. Birde tam olarak nasıl bir makina ya da sistemde kullanılacak?. Bunları yazarsan yardımcı oluruz.
 
normalde 5,5 kw tan sonra yıldız 7 üçgen olması gerekir ama özellikle dalgıç pompalarda tek enerji kablosu bağlamak için direk üçgen bağlantı yapılıyor. yıldız üçgen bir motoru sadece yıldız bağlamak istiyorsan tel çapı ve sarım sayısını değiştirmen lazım. Direk üçgen kalkış için herhangi bir değişikliğe gerek yok, tabi motor dediğim gibi yıldız 7 üçgen kalkışlı olursa. Kısacası yıldız üçgen bir dalgıç motopomp için 2 tane enerji kablosu lazım, sadece direk kalkışlı için tek enerji kablosu lazım, pompa 200 metreye indiriliyorsa tek kablo kullanırsan 200 metre kablon gider, yıldız 7 üçgen kalkışlı yaparsan 400 metre kablon gider, bunun gibi maliyet düşünülerek 50 kw lık motorları bile direk kalkışlı yapanlar var bu tehlikeli bir durum tabiki. Hayırlı işler herkese.
 
``motor Bağlantılarında Normalde 5,5kw Motora Kadar Yıldız Bağlıyoruz 5,5 Hariç Sonrası Yıldız-üçgen Bağlanıyor Peki Bazı Motorlara Direk Yol Veriliyor Konu Hakkında Bilgilerinizi Bekliyorum.``

bu Motorlar İlk KalkiŞ Aninda BoŞta Kalkarlar.yÜkte DeĞİldİrler Bu YÜzden Dİrek ÜÇgen Kalkmasinda Bİ Sakinca Yoktur.bende 7,5 Kw Bİr Hİdrolİk Pompayi Dİrek Kaldirdim Şebeke GÜcÜn Ve Kablo Kesİtİn Kurtarirsa Sorun Yok
 
Kardeş yükü olan bir motor ilk kalktığında nasıl boşta çalışır onu anlayamadım, ilk kalktığında nominal akımın 5-6 kat akım çeker, ayrıca üçgen olmasıda cabası
 
Motor üreticileri,ürettiği motorun nerede kullanılacağını bilemezler,bilmeleri de gerekmiyor.Bizim yö-
netmeliklerimizde,5,5 kw tan sonraki motorlara yıldız/üçgen yolverilir diye evlereşenlik bir madde var.
Konuyu tam bilmeyenler,5,5 kw tan sonraki motorlara illa böyle yolverilmesi lazım fikrine kapılıyorlar.
Birincisi,eğer mekanik sistemin kalkınabilmesi için yüksek moment gerekli ise,o motoru yıldız/üçgen kal-
dıramazsınız,direkt startlı yapmak zorundasınız.
İkinci olarak,bazı sistemler ( şerit testereler,zımpara makinaları vs. )yüksüz kalksa bile,üçgen olarak kak-
dırılmaya çalışıldığında,tehlikeli durumlara sebep olabilirler.
O nedenlerle,öncelikle tahrikimizin ne olduğunu bilmemiz ve ona göre karar vermemiz gerekir.
Demeraj akımının düşürülerek motora yolverme metodu olan yıldız/üçgen devreler,yerini artık soft star-
terlere bırakmaya başlamıştır ( aşağı yukarı aynı fiyat civarında ).
Eğer besleme sisteminiz güçlü ise,istediğiniz motoru direkt start edebilirsiniz ( biz 400 kw lık baca fan-
larını direkt startlı çalıştırıyorduk ).
Fan,Taş kırıcı,Öğütücü,Santrifüj pompalar ( bazı tipleri ),ağır kalkınmalı tip makinalar olup,yıldız/üçgen
yolverme ile kaldırılamazlar.Demerajın azaltılması düşünülüyor ise,sürücüler ,bilezikli asenkron motorlar,
hidrolik kaplinler vs. gibi metotlar kullanılması gerekir.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…