Selamun Aleyküm
Bahsedilen akım kontrolü yanında, takılma kısmına konulan (switch vb..) temas edildiğinde çıkış veren bir parça da iş görebilir. Tabi sistemin ne olduğu detaylı anlatılmış olsa çözüme odaklanma daha efektif olur.
Zorlanma halinde mil yataklarında kayma da incelenebilir. Yaylı biçimde yerinde tutulmasına mukabil zorlanma halinde yer değiştirme kullanılabilir.
Bu yaylı sistem daha efektif;
Elektrik motoru vb kısmın yaylı olarak yerinde tutulması ki uygun değerlerde kurulmuş yaylı düzeneğin zorlanma anında dönme noktasında ters tarafa dönmesi ile kullanılabilir.
https://www.kontrolkalemi.com/forum/konu/projeksiyon-perdesine-motor-bağlama-yardım.92142/page-2#post-567581 linkinde benzer bir bahis geçmişti.
Sıkışma var ise (özellikle iki dişli arasında bekleniyor ise) sıkışmanın sebep olduğu dışa açılım-yer değiştirme düşünülebilir.(Özellikle iki dişli arasına sıkışmada ve ya iki dişlinin birbiri üzerinde zorlanmasında hareketi veren dişli (ve pasif olarak diğeri) dışa açılmaya zorlayacaktır.)
Şarzlı matkaplardaki tork ayarı mekanizması kullanılabildiği gibi bu mekanizmalardaki boşa atma tespit edilerek sistem durdurulabilir. (Boşa atmada-dönmede dönüş ile beraber eksenel bir hareket olacaktır mekanizmada; tespit basitçe buradan ve ya komplike olarak incelenebilir.) Bu tip bir mekanizma akım kontrolü ile birlikte de güvenlik arttırıcı olarak kullanılabilir.
Yine tork anahtarları incelenebildiği gibi sürtünme esaslı tork anahtarı da düşünülebilir. Sadece belirli miktar sürtünme kuvveti uygulayan bir sistem zorlanma anında daha fazla bir kuvvet uygulamayacaktır. Tabi durma için boşa dönmenin (ayrık hareket de kullanılabilir) tesbit edilmesi gerekir.
Başarılar dileriz...