motoru durdurma,

arabanın camını düşünelim sıkışınca duruyor. bunun gibi bir şey yapmama lazım...
 
Yapmak istedigin çalíşma için adc portu olan bir mikro denetleyici kullanabilirsin. Normal calismada cekecegi akim araligini hesaplar girersin, eger sıkışırsa fazla akım çekeceginden durur. Bunu programla istediğin gibi belirleyebilirsin. Oto camlarinin calışma mantığı sanırım böyleydi.
 
Motor çok güçlü değilse , sıkışma anında kısa süre içinde manuel olarak sistemi durdurmayı düşünüyorsan veya sıkıştıktan kısa süre içinde sıkışma ortadan kalkarsa tekrar çalışmaya devam etsin dersen , uygun değerde bir PTC deneyebilirsin.
 
Selamun Aleyküm
Bahsedilen akım kontrolü yanında, takılma kısmına konulan (switch vb..) temas edildiğinde çıkış veren bir parça da iş görebilir. Tabi sistemin ne olduğu detaylı anlatılmış olsa çözüme odaklanma daha efektif olur.
Zorlanma halinde mil yataklarında kayma da incelenebilir. Yaylı biçimde yerinde tutulmasına mukabil zorlanma halinde yer değiştirme kullanılabilir.
Bu yaylı sistem daha efektif; Elektrik motoru vb kısmın yaylı olarak yerinde tutulması ki uygun değerlerde kurulmuş yaylı düzeneğin zorlanma anında dönme noktasında ters tarafa dönmesi ile kullanılabilir.
https://www.kontrolkalemi.com/forum/konu/projeksiyon-perdesine-motor-bağlama-yardım.92142/page-2#post-567581 linkinde benzer bir bahis geçmişti.
Sıkışma var ise (özellikle iki dişli arasında bekleniyor ise) sıkışmanın sebep olduğu dışa açılım-yer değiştirme düşünülebilir.(Özellikle iki dişli arasına sıkışmada ve ya iki dişlinin birbiri üzerinde zorlanmasında hareketi veren dişli (ve pasif olarak diğeri) dışa açılmaya zorlayacaktır.)
Şarzlı matkaplardaki tork ayarı mekanizması kullanılabildiği gibi bu mekanizmalardaki boşa atma tespit edilerek sistem durdurulabilir. (Boşa atmada-dönmede dönüş ile beraber eksenel bir hareket olacaktır mekanizmada; tespit basitçe buradan ve ya komplike olarak incelenebilir.) Bu tip bir mekanizma akım kontrolü ile birlikte de güvenlik arttırıcı olarak kullanılabilir.
Yine tork anahtarları incelenebildiği gibi sürtünme esaslı tork anahtarı da düşünülebilir. Sadece belirli miktar sürtünme kuvveti uygulayan bir sistem zorlanma anında daha fazla bir kuvvet uygulamayacaktır. Tabi durma için boşa dönmenin (ayrık hareket de kullanılabilir) tesbit edilmesi gerekir.
Başarılar dileriz...
 
ANLADIM ARKADAŞLAR YORUMLAR İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM. ADC İLE YAPMAYA ÇALIŞACAĞIM ARTIK BAYRAM SONUNA KALDI.;)
 
motora seri 3.3ohm direnç bağladım ve ortadan voltaj okudum bu voltaj akım arttıkça değişiyor. buna göre opamp ile karşılaştırıcı devresi kurdum. ayar potu da koydum 10 numara oldu. ilgilenen arkadaşlara teşekkür ederim.
 
Buna akım kontrolü diyoruz. Elinize sağlık kolay gelsin.
 
Yaptınız devrenin semasini yayinlarmisiniz bizde faydalanalim

KontrolKalemi Mobile ile gönderildi.
 
bence en sağlıklısı yukarıdaki arkadaşın de verdiği linktesi acs serisi akım sensörünü kullanmak çok basit ve sağlıklı olacaktır.Göz kararı kurulan op'amplı devreler ileride sıkıntı çıkartabilir bilginiz olsun.Oldu ki kart üzerindeki üzerinden akım geçirdiğiniz direnc'in değeri ısıdan dolayı değişti.Ne olacak ? dur ve kalk için belirlediğiniz akım değerleri op amp tarafından farklı yorumlanacağı için sorun yaşayabilirsiniz.hele hele insan faktörünün olduğu bir makine ise başınız arıyabilir.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,876
Mesajlar
930,952
Kullanıcılar
452,743
Son üye
tamirciankara

Yeni konular

Geri
Üst