Motosiklet mi? araba mı?

paskomya

Profesyonel Üye
Katılım
10 Eki 2009
Mesajlar
9,589
Puanları
2,556
Yaş
60
Konum
bodrum
değerli arkadaşlarım, bu gün motorumla bir yarımada turu yapayım dedim. yaptığıma yapacağıma pişman oldum. akşam haberlerinde motosiklet kazalarını görünce yazayım dedim. eğitimsizlik berbat bir düzeyde, kendilerine şöfer diyen dingiller, trafikte, fizik kurallarını ve trafikte kara yolu kullanımını bilmeyen motosikletli gençler yollarda ve ölümlü kazalar tvde.
yolun en sağında gidiyorum 300 metre sonra ışıklar var yanımdaki araba/araç kendini F1 pilotu sanarak basıyor. lan dingil karşında kırmızı ışık yanıyor, 1-2 saniye sonra frene basıp duracaksın, gaz pedalına tecavüz etmenin mantığı nedir? peki cc olarak benden büyük olmayan motorcu kardeş, lan yokuş yukarısın, tamam motorun basar, o yokuşu çıkarda o arabayı sollaman şart mı? karşıdan gelen frene basmazsa seni asfalttan kazıyacaklar farkında mısın? hava rüzgarlı sallıyor, 6. vitese çıkmak bile riskken 5. viteste 85i geçtim ve 75 kmh sabitledim hızımı. ben aklımı peynir ekmekle yemedim. risk ne demek çok iyi bilirim ve risk eğer kazandırıyorsa alırım. kaybetme yüzdem yukarı ise bana korkak bile diyebilirsiniz. kazanma yüzdem yaşamaktır, hız zevkidir, rüzgarın sana çarpmasıdır.
riskler mi? kavşaktan çıkabilecek bir otomobil, çünkü ister fren yap, istersen motoru yatır kurtaramazsın. en kötüsü kurtarsan bile kavşağa girip/vurup karşı şerite geçmektir. hayatın tekrarı yok, bilgisayar oyunu değil. yeniden yaparım diyemezsin, çünkü bu oyunda kaybedecek tek canın var.
eskiden hiç takmazdım, o viraj yatmaları, makaslar bana oyun gibi gelirdi. hani yaptığım kazaların sayısı 10 diyelim 9unda kendimi ayarlardım, bilinçli düşerdim. zaten bilinçsiz düştüklerimde genelde ambulansta ayılırdım yada bir yerlerimi dikerlerken. şanslı ben her seferinde yırttım. az hasar ve az kayıp (gerçi araba ile olanda, arabam pert olmuştu ama hurdası bile murat124 aldırmıştı) yani bedava yaşıyordum. taaa ki kızım bana "baba" diyene kadar, sonrası her şey değişti, vitesler küçüldü, manuelden otomatik vitese geçiş ve yavaş sürüş günlerim başladı. şimdi diyeceksiniz bana ne b*k yemeye 250 cc naked aldın diye.
yaşayamadığım hızları yaşayayım diye, benim zamanımda 250 cc motor servetti diye. şimdi rakı parasına aldığım bu motorla risk almadan zevk alayım diye. ve alıyor muyum? evet
 
Tecrube, hayatta yeniş kazıkların bileşkesidir. Demişdi bir büyüğüm..
sizce ben yeterince kazık yedim mi?
bence yedim, ama yeterli değil, daha çok kazık yiyeceğim. ama yediklerimden öğrendiklerim benim biraz daha uzun yaşamama yardım ediyor. bu arada hızlı motor kullanmakla seri motor kullanmak arasındaki farkı öğrendim. sizde öğrenin 60 yaşından sonra rüzgar daha bir tatlı geliyor.
1723917861645.png

bir de bunun tanrı versiyonu vardı.
ben tanrı değilim.
 
Konfor, güvenlik uzun yol için otomobil.

Spor, doğa, keyif, trafikten kaçmak ve kısa mesafe için motorsiklet. Bunlar içinde öyle çok yüksek hızlara gerek olmadığını düşünüyorum. bana 125 cc bile yeter. Belki daha küçükleride yeter diyeceğim ama küçüldükçe görüntü motorsikletten çıkıp değişik haller aldığından bindiğime değsin demek için 125 ve üstü diyorum.
Haaa... bisikletten başka iki tekerli araç kullandm mı? Hayır. Benim söylemlerim platonik.
 
Konfor, güvenlik uzun yol için otomobil.

Spor, doğa, keyif, trafikten kaçmak ve kısa mesafe için motorsiklet. Bunlar içinde öyle çok yüksek hızlara gerek olmadığını düşünüyorum. bana 125 cc bile yeter. Belki daha küçükleride yeter diyeceğim ama küçüldükçe görüntü motorsikletten çıkıp değişik haller aldığından bindiğime değsin demek için 125 ve üstü diyorum.
Haaa... bisikletten başka iki tekerli araç kullandm mı? Hayır. Benim söylemlerim platonik.
12-13 yaşından beri 2 teker kullanırım, zevki ister bisiklet olsun, ister motosiklet ayrıdır. 2 teker, 4 teker üzerinde yıllarca para kazandım. ama hiç bir şey 2 tekerin özgürlüğü değil. profesyonel anlamda 20 saat direksiyon salladım. olmuyor 2 teker zevkini vermiyor. hani ehliyet denilen etiket bile yetersiz kalıyor. ehliyetimin sınır etiketi ülkemde en üst sırada daha büyüğü yok. ben ısrarla en alt seviyede kullanmaya özen gösteriyorum. kazara çevirmeye girdiğimde polis arkadaşlar beni/bana kibarca (defol git) diyorlar. benden/bizlerden az kaldı, sanırım neslimizi korumak için böyle davranıyorlar...
güzel insanlar, kurallara ve düzene uyduğun sürece en iyi sensin.
 
Motor yerine ATV tercih ederim. Daha güvenli ve denge sorunun yok. Trafikte sıkışma derdin yok, farkedilmeme gibi bir durumun pek yok.

Traktörün gittiği birçok yere gidebilir. Kırsalda gezmek için birebir. Şehirde de birçok kullanan var.

Motosiklet bana tehlikeli geliyor. Motorun fiyatı kadar bir o kadarda ekipman alman lazım. (50cc motor fiyatına kasklar var)
 
Motor zevkini, 250 cc JAWA ile uzun zaman yaşadım. Hem iş için, köylere tesisat için gidip gelmek, hemde arada gezmek için kullandım. Uzun zaman oldu artık sadece gelip geçen motorları seyredıyorum. Bpark halınde bır motor görsem, çocuk gibi gidip bakıyorum.
 
Motor yerine ATV tercih ederim. Daha güvenli ve denge sorunun yok. Trafikte sıkışma derdin yok, farkedilmeme gibi bir durumun pek yok.

Traktörün gittiği birçok yere gidebilir. Kırsalda gezmek için birebir. Şehirde de birçok kullanan var.

Motosiklet bana tehlikeli geliyor. Motorun fiyatı kadar bir o kadarda ekipman alman lazım. (50cc motor fiyatına kasklar var)
ATV zaten traktör olarak geçiyor ruhsatta. vergisi de çok afili. arazi aracıyla trafiğe çıkmak bizim ülkemizde var.
motor 2teker bir ruhtur, kaportanda kendi bedenindir. ekipman olayına gelince, kimse mecbur değil, kendini korumak amacıyla alabilirsin. kask fiyatlarına gelince, etiket satıyorlar. 50 cc scotter la gezerken bende polis savar nazi kaskı kullanıyorum. 250 cc tam korumalı gerçek kask takıyorum. çok uzun yol için de dizlik, dirseklik ve eldivenlerim var. bu arada kaska teknoloji tavsiyesi yaparsan iyi para tutuyor. ben motorun sesini dinlerim, müzik değil.
 
Ben bisiklet sürmeyi öğrenirken de sürekli düşerdim. Bu konuda yeteneksizim. 20'li yaşlarımın başında bir kez motordan düştüm ve bir daha binmedim. Bu iş bana göre değil :). Dünya üzerinde birçok fakir ülke görmüş birisi olarak söylüyorum bir ülkede ucuz motorların sayısı artıyorsa o ülkede toplu ulaşım altyapısı ve ekonomisi çöküyor aynı zamanda insan hayatı da ucuzluyor demektir. Ulaşım amacıyla mecburen kullananlara birşey diyemem ama motor çok tehlikeli bir araç. Dolaylı olarak tanıdığım iki kişinin kafası bariyere sıkışıp koptu. Ailenize tabut içinde iki parça gitmek pek iyi bir veda tarzı olmasa gerek.
 
benim eskiden yılda 2 kere kaza yapma istihakkım vardı, yukarıda da belirttim kızım baba demeye başladıktan sonra her şey değişti. motorcu yollarda giderken kendini pistte sanıyorsa hiç binmesinler.
Ben bisiklet sürmeyi öğrenirken de sürekli düşerdim. Bu konuda yeteneksizim. 20'li yaşlarımın başında bir kez motordan düştüm ve bir daha binmedim. Bu iş bana göre değil :). Dünya üzerinde birçok fakir ülke görmüş birisi olarak söylüyorum bir ülkede ucuz motorların sayısı artıyorsa o ülkede toplu ulaşım altyapısı ve ekonomisi çöküyor aynı zamanda insan hayatı da ucuzluyor demektir. Ulaşım amacıyla mecburen kullananlara birşey diyemem ama motor çok tehlikeli bir araç. Dolaylı olarak tanıdığım iki kişinin kafası bariyere sıkışıp koptu. Ailenize tabut içinde iki parça gitmek pek iyi bir veda tarzı olmasa gerek.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,825
Mesajlar
930,536
Kullanıcılar
452,647
Son üye
maliksyln

Yeni konular

Geri
Üst