Nereye vuracağını bilmek!

Katılım
1 Şub 2007
Mesajlar
208
Puanları
1
Bir fabrikada imalat hattındaki çok önemli olan ana makinalardan biri arızalanınca fabrikadaki tüm üretim de durdu. Mevcut teknisyenler makineyi çalıştırmak için çok uğraştılar, ancak ne yaptılarsa nafile, bir türlü başaramadılar. Sonunda dışarıdan uzman çağırdılar.

Uzman gelip makineyi inceledi. Durumuna baktı. Sonra çantasından bir çekiç çıkardı. Elinde çekiçle makineye yaklaştı. Makinenin belli bir noktasına elindeki çekiçle dikkatlice sert bir vuruş yaptı. Makine hemen çalışmaya başladı ve hiçbir arıza olmamış gibi devam etti. Fabrika tekrar harekete geçti. Uzman fabrikadan ayrıldıktan iki gün sonra faturasını gönderdi :

"Hizmet bedeli karşılığı 1.000 USD (bin dolar)" Fabrika müdürü bu faturaya çok kızdı. Tepesi attı ve bir çekiç darbesi için bin doları çok buldu. Uzmandan ayrıntılı fatura göndermesini istedi. Uzmandan bir gün sonra aşağıdaki ayrıntılı fatura geldi :

Makineye cekiçle vurma bedeli.............. 1 $
Nereye vuracağını bilme bedeli........... 999 $
Toplam....................................... 1.000 $
 
başka bir versiyonunu okumuştum böyle bir yazının. Ama şurası varki şahsen benimde müdür gibi düşündüğüm zamanlar olmuştur ve oluyor. Belki sizinde oluyordur. Çıkan bir sorun sonrasında buzulan cihaz/sistem için eve gelen ustanın/kişinin küçük(?) bir müdahalesiyle cihazın/sistemin tekrar çalıştığını gördüğümüzde, " bumuymuş", "basitmiş", "bunu bende yapardım" dediğimiz olmuştur. Evet mesleki bilginin bir bedeli var ama ne kadar olması gerektiği konusunda mutlak bir cevap olmayacaktır diye düşünüyorum. Çünkü aynı iş için birinin 100 lira dediğine diğeri 500 lira diyor. Bu seferde işin içine kalite ve memnuniyet giriyor... fazla derine dalmadan burda keseyim en iyisi.

yazı için tşk.

saygılar
 
yok arkadaşım o siz görmeden başka bir şey yapmıştır öğrenmemeniz için sen öğrenirsen onlar nasıl iş yapıcak normal servis taktiği hepsi için geçerli değil bu yanlış anlamasın dürüst servis işi yapan arkadaşlar
 
:)buna benzer bende yaşadım bır matbaada hindistan mali matbaa makinası arıza var dedıler benı çağırdılar makına çalışmıyor konnektorlu kartlar ın olduğu kapağı açtım bır kartın yerınden çıktığını gordum:) işimi birakıp matbaaya gıttım konnektoru yerıne ıteleyınce makına çalışacak ama adamlar başimda:) kartı sökup taktim beş dk sonra çalıştırın sorunu hallettım dedım öfise gittim çayımı içerken makinanın taknisyenı geldı makına çalışıyor problemsız :) bazen boyle işler olabılıyor
 
resmen faturayı yazarken dalga geçmişler sizin müdürle böyle fatura yazılmaz keşke faturaya iade kesseydiniz bak nasıl adam akıllı yazıyorlardı
 
Evet güzel önemli olan nereye vuracağını bilmek ibretlik
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
129,773
Mesajlar
929,957
Kullanıcılar
452,533
Son üye
basocak

Yeni konular

Geri
Üst