Orbus 12V 20Ah Life po4

ertas71

Üye
Katılım
14 Ocak 2020
Mesajlar
19
Puanları
1
Yaş
53
Konum
İstanbul
Merhaba arkadaşlar.48v 22ah değerinde bir elektrikli bisikletim var,Volta Vsx modeli.4 adet 22ah original Volta jel akü var bisiklette takılı.Malum kış günü performans çok düştü.Yazın 50km yol giden ürün,kışın 30km düştü.Bu jel aküleri şu linkteki:
https://www.blackdiamonds.com.tr/index.php?route=product/product&product_id=2518
12V 20Ah Life po4 ile değiştirmeyi düşünüyorum.Sizden ricam,bilgisi olan arkadaşlar bir yardımcı olabilir mi bu konuda?
Merak ettim bilgi,bu aküler elektrikli bisiklet için uygun mu?4 adet alıp,seri bağlayıp(originali gibi aynen)48v’luk bir akü elde etmek.Eğer olursa,nasıl bir şarj cihazı lazım olur,bu akü grubunu şarj etmek için?Resimler original aküler,ve kutuda yeterince yer var 4 akü için.Şimdiden çok teşekkürler
 

Ekli dosyalar

  • B5C4F80C-235A-4243-A519-C5EBFDB337D6.jpeg
    B5C4F80C-235A-4243-A519-C5EBFDB337D6.jpeg
    604 KB · Görüntüleme: 6
  • B1306E79-B498-44B8-B653-10BE04ADD2A6.jpeg
    B1306E79-B498-44B8-B653-10BE04ADD2A6.jpeg
    550.2 KB · Görüntüleme: 6
Bu aküler kaç yıllık?
Bana kalırsa önce sizin şu aküleri tek tek söküp uygun bir şarj cihazı ile şarj edin.
Yeni akü almadan önce bu aküleri kurtarmaya çalışmak daha mantıklı gelir bana.
Evet söylediğiniz ürünleri alıp takabilirsiniz. hiç bir sorun çıkmaz.
 
Son düzenleme:
Ben de aynı görüşteyim. Yüzde kırk verim kaybı için gerçekten gün içinde tek şarjla kat edilen mesafe yeterli değilse değiştirme yoluna gidilmeli. Soğukta akülerin perfomansının düşmesi değiştirme sebebi olmamalı. Bir kaç ay sonra nasılsa perfomansları yükselecek.

Ayrıca kendim de "Orbus 12V 60Ah LifePO4 Lityum akü" baktığımdan, üzerinde şarj ve deşarj koruma devresi vardır diye yazıyor.
*Kendi bünyesinde BMS (akü şarj kontrol devresi) mevcut olduğundan her türlü solar şarj regülatörleri ile uyum sağlamaktadır.
Yani 14-18 volt bir şarj cihazıyla şarj etmek mümkündür.
 
Birde bu tür seri bağlı akülerde akü yerlerini 3 ayda bir değiştirin.
Aküler daha sağlıklı olur.
 
Bu aküler kaç yıllık?
Bana kalırsa önce sizin şu aküleri tek tek söküp uygun bir şarj cihazı ile şarj edin.
Yeni akü almadan önce bu aküleri kurtarmaya çalışmak daha mantıklı gelir bana.
Evet söylediğiniz ürünleri alıp takabilirsiniz. hiç bir sorun çıkmaz.
Aküler 04.2018 üretim hocam.Bisiklet satın alma tarihi 11.2018.Yani 150 defa şarj edilmiştir aşağı yukarı.
 
...
Yani 14-18 volt bir şarj cihazıyla şarj etmek mümkündür.
Bu değeri her bir akü için demek istemiştim. Dördü seri halde 48 volt olunca uygun 50-54 volt yeterli olur. Sizdeki şarj cihazının kaç volt olduğuna ve lityum akülere uygun olup olmadığına bakmak lazım.;)
 
Aküler 04.2018 üretim hocam.Bisiklet satın alma tarihi 11.2018.Yani 150 defa şarj edilmiştir aşağı yukarı.
hocam bence yenisine gerek yoktur.
Aküleri tek tek şarj edin. şarj cihazı ile
uygun şarj cihazı yok ise akülerin yerlerini değiştirip tekrardan şarj edin.
fark olduğunu göreceksiniz.
 
Ben de aynı görüşteyim. Yüzde kırk verim kaybı için gerçekten gün içinde tek şarjla kat edilen mesafe yeterli değilse değiştirme yoluna gidilmeli. Soğukta akülerin perfomansının düşmesi değiştirme sebebi olmamalı. Bir kaç ay sonra nasılsa perfomansları yükselecek.

Ayrıca kendim de "Orbus 12V 60Ah LifePO4 Lityum akü" baktığımdan, üzerinde şarj ve deşarj koruma devresi vardır diye yazıyor.
Yani 14-18 volt bir şarj cihazıyla şarj etmek mümkündür.
Benimki biraz keyfi bir durum.Yaz aylarında daha iyi olacağına ben de katılıyorum.Şarj aleti sadece bir akü için değil,4x12v yani 48v için lazım olacak.
 
birde aküleri şarj ederken en az 20-25 derece sıcak olan bir yerde şarj edin.
soğuk alanda şarj ederseniz verim kaybı çok oluyor. tam şarj olmuyor aküler.
 

Forum istatistikleri

Konular
130,074
Mesajlar
932,832
Kullanıcılar
453,075
Son üye
GpuAndCpu

Yeni konular

Geri
Üst