Oto Amfisi , tespit edilemeyen arıza.

Bir de ölçümü tl494ün 7.bacağını gnd kabul ederek ölçebilir misin.14.bacakta 5 v olmalı 10v değil.
Yine aynı değerler çıktı. 14.bacak 10v 12.bacak 26v
 
Yine aynı değerler çıktı. 14.bacak 10v 12.bacak 26v
Şimdi iş karıştı.Bu biraz uğraştırır.12 volt veriyoruz smps çalışmıyor ama beslemede 26v var bu nerden geliyor.Mosfetlerin hepsini sökün aynı yerdeki voltajlara bir daha bakın bu arada amfiyi neyle besliyorsunuz.???
 
Şimdi iş karıştı.Bu biraz uğraştırır.12 volt veriyoruz smps çalışmıyor ama beslemede 26v var bu nerden geliyor.Mosfetlerin hepsini sökün aynı yerdeki voltajlara bir daha bakın bu arada amfiyi neyle besliyorsunuz.???
Mosfetlerin hepsini söktüm değer yine aynı.
Araba aküsü ile besliyorum.

Şöyle bir durum var. multimetreyi aküye bağladım 26v çıkış gösteriyor 12v lik aküde kafam karıştı.

Evet sorun multimetre de . Unit ut33b marka yedek multimetrem vardı onunla ölçtüm. 14. ayak 5v 12.ayak 12v
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Şöyle bir durum var. multimetreyi aküye bağladım 26v çıkış gösteriyor 12v lik aküde kafam karıştı.

Evet sorun multimetre de . Unit ut33b marka yedek multimetrem vardı onunla ölçtüm. 14. ayak 5v 12.ayak 12v
Bende diyorum bir yanlışlık var:)
Tamam buraya kadar sorun yok.Şimdi birer tane mosfet takın 3. ve 4. sıraya.Taktığınız yeri resimle gösterin hi doğru mu olmuş bir bakalım.Daha sonra size artı eksi olarak verdiğim yerden voltaj ölçümü alın.Bakalım smps çalışıyor mu?
 
Bende diyorum bir yanlışlık var:)
Tamam buraya kadar sorun yok.Şimdi birer tane mosfet takın 3. ve 4. sıraya.Taktığınız yeri resimle gösterin hi doğru mu olmuş bir bakalım.Daha sonra size artı eksi olarak verdiğim yerden voltaj ölçümü alın.Bakalım smps çalışıyor mu?
3.ve 4.ayağa taktım. Ölçümü tl494 ten mi alacağım ?

14.ayağa artı 7.ayağa eksi girdim. 3no daki irfz44 meşale gibi duman ve ateşler eşliğinde yandı. Neyse ki patlama olmadı :)
 

Ekli dosyalar

  • IMG_4052.JPG
    IMG_4052.JPG
    345.3 KB · Görüntüleme: 35
Moderatör tarafında düzenlendi:
Evet şimdi 3 nolu hangisi karar veremedim ama birisinin sürücü devresinde hasar var galiba ya da taktığımız mosfet arızalıydı.Şimdi yüklediğim resimde sana iki tane transistorun alanını verdim onları soküp resmini atıp birde test eder misin multimetre ile arızalı mı değil mi diye??
 

Ekli dosyalar

  • IMG_3123c.JPG
    IMG_3123c.JPG
    2.1 MB · Görüntüleme: 38
Evet şimdi 3 nolu hangisi karar veremedim ama birisinin sürücü devresinde hasar var galiba ya da taktığımız mosfet arızalıydı.Şimdi yüklediğim resimde sana iki tane transistorun alanını verdim onları soküp resmini atıp birde test eder misin multimetre ile arızalı mı değil mi diye??

Patlayan mosfeti resimde gösterdim.Daha önce de aynı yerde patlamıştı. 2 transistörü (a1015) söküp ölçtüm herhangi bir anormal durum yok.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_3119.jpg
    IMG_3119.jpg
    1.4 MB · Görüntüleme: 33
Son düzenleme:
Hakikaten tespit edilemeyen arıza olmuş .o kadar gayret ve çalışmaya rağmen.Bazen yeni parçalar : yan sanayii ,kalitesiz , sahte bile çıkıyor.Tekrar tekrar dikkatli şekilde gözden geçirip mosfetleri ve sürücülerini dirençlerini yenileyin.
 
Hakikaten tespit edilemeyen arıza olmuş .o kadar gayret ve çalışmaya rağmen.Bazen yeni parçalar : yan sanayii ,kalitesiz , sahte bile çıkıyor.Tekrar tekrar dikkatli şekilde gözden geçirip mosfetleri ve sürücülerini dirençlerini yenileyin.

İlgniç taraf 14.ayaktan değer alınca birşey olmuyor 12. ayağa geçince mosfet yanıyor. Mosfetleri aliexpresten almıştım ancak özellikle feedback'i olumlu olan ürünleri aldım. Açıkması smps'yi komple söküp yenilemeyi düşündüm sonunda
 
İlgniç taraf 14.ayaktan değer alınca birşey olmuyor 12. ayağa geçince mosfet yanıyor. Mosfetleri aliexpresten almıştım ancak özellikle feedback'i olumlu olan ürünleri aldım. Açıkması smps'yi komple söküp yenilemeyi düşündüm sonunda

Bir dakika patlama ölçüm alırken mi oluyor?Yoksa amfiye direk enerji verildiğinde mi?
Komple katı değiştirmek bir işe yaramaz burada sıkıntı ufak bir malzemede onu bulmak önemli.Düzgün fizik muayene ve anamnez ile iş çözülebilir :)
Daha öncede aynı mosfetin yandığını söyledin.Orada mosfetler iki grup.Şöyle ki;
a.1-2-3 nolu mosfetler bir hattı 4-5-6 nolular ise diğer hattı kontrol ediyor.
Eğer ki mosfeti 2 nolu yere taktığında patlama olmuyorsa sürücü kademede bir sonun yada kısa devre vardır onu bulmak lazım.Lakin ordaki de patlarsa sorun bu sefer tl494ün ana besleme kaynağına kadar gider onun ölçümleri farklı.Birde orada mosfetlerin dibinde 6 tane 100 ohm direnç olmalı ve 2 adet 1k direnç olmalı onların değerlerini bi kontrol edelim.
Birde amfi ilk patladığında hangi mosfetler zarar görmüştü işaretleyerek gösterebilir misin?
 

Forum istatistikleri

Konular
129,775
Mesajlar
929,987
Kullanıcılar
452,540
Son üye
burakumutt

Yeni konular

Geri
Üst