Zaten yıldırımın otomobile isabet ettiğinde;içindekileri tam olarak koruma şartı, sizin de belirttiğiniz gibi kapıların tamamen kapalı ve içindeki metal iletken şase kısımlarına hiçbir şekilde temas edilmemesinde koruyuculuk özelliği teorik olarak vardır.Kapıların açılması veya araba gövdesine temasta çarpılma durumu,yüksek
Elektrik yükünün o şartlardaki deşarj durumunda araç gövdesinin ne kadar nötr durumda bulunduğuyla da doğrudan ilişkilidir.Ama işi şansa bırakmayıp o şartta,yalnızca arabanın koltuklarında şase aksamına temas etmeden ve kapıyı açmadan oturmak teorik olarak yüzde yüz koruma sağlayacaktır diyebiliriz.
Islaklık konusuna bakıldığında,elimizin veya ayaklarımıza giydiğimiz kauçuk yalıtkan botların durumunu ayrı ayrı incelersek,elimiz ne kadar ıslanırsa yalıtkanlık özelliği düşer,yani direnç(omaj) değeri azalıp,iletken sınıfına o kadar yaklaşır.(Islak asitli parmaklarla akünün,4.5 voltluk yassı bir pilin bile çarpmasında olduğu gibi) Bot ıslandığında yalnızca dış yüzeyinde yalıtkanlık katsayısı bir miktar düşebilen daha iletken ince bir film tabakası(Islak sıvının elektrolitik,yani elektriği ne kadar ileten bir duruma geldiğiyle ilişkili olarak)oluşabilir.Ama bu tabaka yalnızca botun dış yüzeyinde kalır,botun içinde ayakların temas ettiği noktaya iletilip bir risk durumu oluşturamaz.Ancak iletken elektrolitik sıvı(Asitli su,iletken toprak,tuz karışımı gibi) botun yüksekliğini geçecek ve bottan çorapları da ıslatacak seviyeye gelmediği ve bot delinip içine iletken veya iletkenliğe yakın bu sıvıları almadığı sürece bu emniyetli(Risksiz) durumu geçerli olabilecektir.
Otomobil lastiklerinin ıslaklığında da yine lastik dış yüzeyinde,yalıtkanlık özelliği azalabilen çok ince bir film tabakası oluşur.Bu tabaka yalnızca lastiğin dış yüzeyinde olduğundan jantla temas yerinden düşük omaj değeriyle orantılı, tekerlek rulmanları vasıtasıyla da şase kısmından küçük değerlerde bir yükün araç gövdesinden toprağa akmasına sebebiyet verebilir.Yani kısmen küçük miktarlarda bir deşarj akımı,lastik tam olarak ıslandığında gerçekleşebilir.Bu şekilde,araç gövdesindeki istenmeyen statik elektriğinin kolayca toprağa akması gibi.