Otomatik Transfer Paneli Hakkında

yenmuh

Üye
Katılım
21 Eki 2009
Mesajlar
30
Puanları
1
Yaş
39
Selamlar

Teklif fiyatı çıkarmak için çalıştığım bir projede 100 kW lık bir jeneratör için Otomatik Transfer Paneli var.
Otomatik Transfer Paneli'nin Elektrik kesildiği zaman tesisatı jeneratörden beslemesi için otomatik bir anahtarlama sistemi olduğunu biliyorum. Ancak daha önce hiç görmedim.

Soru 1: Fiyat verirken tek kalemde mi fiyatlandırmak lazım, yoksa iç yapısına göre kullanılan her malzemenin fiyatını mı listelemek lazım?

Soru 2: Eğer iç yapısına göre her malzemenin fiyatını listelemek gerekiyorsa, elimde otomatik transfer panelinin iç yapısının projesi yok, ne yapabilirim?

Tesekkurler.
 
Forumumuzda,değişik şemalar bulabilirsiniz.
Otomatik transfer panosunda,kontaktörlü transfer yerine,mekanik kilitli TMŞ ( 2 adet ) veya,monoblok gövde içerisinde ( mesela Socomec ) 2 adet şalter bulunan transfer şalteri
kullanmak,emniyet bakımından daha uygundur.Bir başka önemli nokta,herhangibir arızada
müdahalenin el ile emniyetli bir şekilde yapılabiliyor olmasıdır.Fiyat verirken,nasıl bir sistem
önerdiğinizi belirterek tek fiyat vermeniz yeterlidir.Ayrıntı vemeniz gerekir ise,önerdiğiniz
sistemdeki parçaları sayabilirsiniz.
 
Sn Fahri Yetiş biraz daha yardımcı olursanız memmun olurum. Forumda arama yaptıım ama bulduğum şemedan birsey anlamadım. Sanki şema kumanda mekanizmasının şemasıydı.

Otomatik transfer panosunda,kontaktörlü transfer yerine, mekanik kilitli TMŞ ( 2 adet ) veya monoblok gövde içerisinde ( mesela Socomec ) 2 adet şalter bulunan transfer şalteri kullanmak,emniyet bakımından daha uygundur.

Sizin soylediğinizden 3 farklı yontemin olabileceğini anlıyorum.

Yöntem 1 : Kontaktörlü transfer (siz bunu önermiyorsunuz)
Yöntem 2 : Mekanik kilitli TMŞ (2 adet)
Yöntem 3 : Monoblok gövde içerisinde ( mesela Socomec ) 2 adet şalter bulunan transfer şalteri

Ben bunlarla tam olarak neyi kast ettiğini anlayamadım. Biraz açmanızı rica ederim.

Teşekkürler.
 
Jeneratör transfer panolarında ,olmazsa / olmaz şart,kullanılan transfer elemanları arasında
" MEKANİK KİLİT " olması zorunlluğudur.Eğer bu emniyet devresi yok ise ( elektriki kilit ya-
pılmış olsa bile ),iki şalter de aynı anda kapanarak,bir felakete ( adam ölümü dahil ) sebep
olunabiir.Yine en önemli hususlardan birisi,bir kumanda arızası durumunda,jeneratör çalışı-
yor veya şebeke enerjili olasına rağmen,her iki enerjii de alamama durumudur.Eğer devre-
niz kontaktörlü ise,arızayı gidermediğiniz sürece,elinizde hazır olan enerjiyi kullanamazsınız.
Halbuki,kontaktör yerine,elle de açılıp / kapanabilen şalter seçmiş iseniz,hem koruma,hem
açma/kapama işini halletmiş olursunuz.Kontaktörlü devre kullanmanız halinde,ayrıca koru-
cu şalterlere ihtiyacınız vardır.2 adet şalter kullanım zorunluluğu olduğuna göre,bunun 2
türlü çözümü vardır.
1-2 adet ayrı şalter kullanmak,
2-Aynı monoblok gurup içerisinde bulunan ( Socomec ATyS- gulboy.com adresine bakınız ) tip
şalterlerden kullanmak.
Jeneratör projeleri Enerji Bakanlığından geçmek zorundadır.Bakanlığın,projeyi tasdik etmesi
için,bu şartlara uyulması gerekir.Elle açma/kapama operasyonu,kontaktörlü bağlantıda sağ
lanamayacağı için ( mekanik kilit yapılmış olsa bile ) uygun bir uygulama değildir.
 

Ekli dosyalar

  • SOCOMEC2009ATYS.pdf
    1.1 MB · Görüntüleme: 312
Son düzenleme:
Merhabalar,socomec transfer şalterlerinde kullanılan motor un yedeği nasıl tamin edilebilir acaba?
 
Sn.fahri yetiş in de dediği gibi jeneratör projelerinin bakanlık onayından geçmesi şart (kurum tarafından projelere de bir ibare vurulur hatta bu konuda) fakat 1 yılda o kadar jeneratör iş yapımına şahit oldum fakat 1 kez bakanlık tarafından onay alındığını görmedim.Sanırım bu konunun yaptırımı ancak bir ölüm vakası meydana geldiğinde olduğundan hiçbir (çoğu) firma bu projeleri onaylatmıyor.
 
Türkiye temsilcisi Gülboy elektrikle temas kurabilirsiniz.gulboy.com adresinden yararlanabi-
lirsiniz.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,880
Mesajlar
930,991
Kullanıcılar
452,753
Son üye
Emrecannnn

Yeni konular

Geri
Üst