huseyinozsut
Üye
- Katılım
- 14 Mar 2012
- Mesajlar
- 23
- Puanları
- 1
- Yaş
- 37
Arkadaşlar,
Sizin için fazla basit gelebilecek bir sorum var; ancak basit bir araştırma ile bir cevap bulamadım.
Aracımda voltaj dalgalanmasına karşı çok hassas ses sistemi ürünleri kullanmaktayım. Marş bastığımda voltaj anlık 8.5V'a kadar düşmekte. Bu da kullandığım elektroniğin kafayı yemesine sebep olmakta. Bu ürünlerden birini bir diyot, arkasına dizdiğim bir dizi kapasitör ile beslediğimde marş bastığımda aletin kafayı yememesini sağladım.
Ancak aynı işi 3-5 amper çeken bir üründe yapamıyorum. Ona çözüm olarak aklıma şöyle birşey geldi:
Aracın aküsüne büyük bir diyot ve bir röle ile paralellenmiş 4-7ah bir akü takayım. Bu akü ile hassas malzemeleri besleyeyim. Kontak kapalı iken iki aküyü röle ayıracak. Böylece birbirlerinin iç direnci birbirlerini bitirmeyecek. Kontağı çevirdiğimde röle iki aküyü birbirine bağlayacak. Marş bastığımda arada diyot olduğu için, küçük akünün voltajı düşmeyecek.
Buraya kadar mantık tamam. Ancak cevap bulamadığım konu şu:
Kuru tip akü araba aküsü gibi sürekli şarjda bırakılırsa bir zarar görür mü? Araç çalışır vaziyette iken voltaj 14.4V oluyor. Arada diyot olacağı için kuru aküye 13.9V veya 14V gelecek. Araç 5 saat çalışsa bu küçük akü 5 saat bu voltajı görecek. Bunun aküye bir zararı olur mu?
Kuru tip akü de, araba aküsü de kurşun asit olduğu için, zaten paralel bağlamakta bir sakınca yoktur sanırım.
Son olarak kuru tip akü yatık çalışır mı? Çalışmaz ise, jel akü yatık çalışır mı?
Sizin için fazla basit gelebilecek bir sorum var; ancak basit bir araştırma ile bir cevap bulamadım.
Aracımda voltaj dalgalanmasına karşı çok hassas ses sistemi ürünleri kullanmaktayım. Marş bastığımda voltaj anlık 8.5V'a kadar düşmekte. Bu da kullandığım elektroniğin kafayı yemesine sebep olmakta. Bu ürünlerden birini bir diyot, arkasına dizdiğim bir dizi kapasitör ile beslediğimde marş bastığımda aletin kafayı yememesini sağladım.
Ancak aynı işi 3-5 amper çeken bir üründe yapamıyorum. Ona çözüm olarak aklıma şöyle birşey geldi:
Aracın aküsüne büyük bir diyot ve bir röle ile paralellenmiş 4-7ah bir akü takayım. Bu akü ile hassas malzemeleri besleyeyim. Kontak kapalı iken iki aküyü röle ayıracak. Böylece birbirlerinin iç direnci birbirlerini bitirmeyecek. Kontağı çevirdiğimde röle iki aküyü birbirine bağlayacak. Marş bastığımda arada diyot olduğu için, küçük akünün voltajı düşmeyecek.
Buraya kadar mantık tamam. Ancak cevap bulamadığım konu şu:
Kuru tip akü araba aküsü gibi sürekli şarjda bırakılırsa bir zarar görür mü? Araç çalışır vaziyette iken voltaj 14.4V oluyor. Arada diyot olacağı için kuru aküye 13.9V veya 14V gelecek. Araç 5 saat çalışsa bu küçük akü 5 saat bu voltajı görecek. Bunun aküye bir zararı olur mu?
Kuru tip akü de, araba aküsü de kurşun asit olduğu için, zaten paralel bağlamakta bir sakınca yoktur sanırım.
Son olarak kuru tip akü yatık çalışır mı? Çalışmaz ise, jel akü yatık çalışır mı?