Pnömatik Pres Hakkında Bilgi Yardım?

fishout

Üye
Katılım
26 Ağu 2010
Mesajlar
6
Puanları
1
Yaş
34
merhaba. makina mühendisliği 4. sınıf öğrencisiyim ve pnömatik pres üzerine tez hazırlıyorum ama pnömatik pres adına herhangi bir kaynak bulamadım hiç bir şekilde. akış şeması çalışma şekli gibi bilgiler yardımcı olursanız sevinirim. teşekkürler...
 
Presler genellikle hidrolik olarak yapılır.Pnömatik teki amacı açıklarmısın?
 
merhaba. makina mühendisliği 4. sınıf öğrencisiyim ve pnömatik pres üzerine tez hazırlıyorum ama pnömatik pres adına herhangi bir kaynak bulamadım hiç bir şekilde. akış şeması çalışma şekli gibi bilgiler yardımcı olursanız sevinirim. teşekkürler...

pnömatik türkçe anlamı hava ile çalışma şeklidir.sana aşağıdaki link yardımcı olur sanırım.
havanın pistonlarda sıkıştırılması metodu ile makinalarda kullanılan aparat tır.

Sistemler | Pnömatik
 
Merhaba!
Pnömatik pres kısaca Piston+Kalıp+Valf+Basınç reglatöründen oluşur(isteğe bağlı çabuk egsoz veya hızayar).
Ana havayı açan ve sistemdeki (pistonlardaki) havayı tahliye eden 3/2 valf
Basınç reglatörü uygulanacak basıncın ayarını sağlar.
Pistonların hareketini sağlayan valf (5/2 veya 5/3 )
Pistonlar (ilave çabuk egsoz hızlı kalksın diye+ hız ayar (sıkıştırdığı materyali dağıtmasın diye) * isteğe bağlı)
3/2 demek 3 bağlantılı (basınç+ A yönü+Egsoz) + 2 konumlu
5/2 deme 5 bağlantılı (basınç +A yönü + B yönü + A egsoz + B Egsoz) + 2 konumlu (hız ayarlar iniş hızı vs egsoza bağlanır ve havanın tahliye hızı düşürülerek piston yavaşlatılır)

Ayrıca bakınız: Kapalı merkez - Açık merkez valfler, sabit konumlular vs. vs...
kolaygelsin....
 
pnömatik türkçe anlamı hava ile çalışma şeklidir.sana aşağıdaki link yardımcı olur sanırım.
havanın pistonlarda sıkıştırılması metodu ile makinalarda kullanılan aparat tır.


Sistemler | Pnömatik

Saolasın hocam ama benim istediğim havanın girişinden presin hareket ettirmesine kadar geçen süredeki akış şeması yada olayları anlatan bilgi
 
Merhaba!
Pnömatik pres kısaca Piston+Kalıp+Valf+Basınç reglatöründen oluşur(isteğe bağlı çabuk egsoz veya hızayar).
Ana havayı açan ve sistemdeki (pistonlardaki) havayı tahliye eden 3/2 valf
Basınç reglatörü uygulanacak basıncın ayarını sağlar.
Pistonların hareketini sağlayan valf (5/2 veya 5/3 )
Pistonlar (ilave çabuk egsoz hızlı kalksın diye+ hız ayar (sıkıştırdığı materyali dağıtmasın diye) * isteğe bağlı)
3/2 demek 3 bağlantılı (basınç+ A yönü+Egsoz) + 2 konumlu
5/2 deme 5 bağlantılı (basınç +A yönü + B yönü + A egsoz + B Egsoz) + 2 konumlu (hız ayarlar iniş hızı vs egsoza bağlanır ve havanın tahliye hızı düşürülerek piston yavaşlatılır)

Ayrıca bakınız: Kapalı merkez - Açık merkez valfler, sabit konumlular vs. vs...
kolaygelsin....

bunları koydum kullanılan parçaları anlatan bilgileri teze ama pnömatik pres adlı başlıkta şemasını olayları anlatacak bir şeyler yazsam diyorum.
 
Arkdaşım toz metalürjide gelende hidrolik presler kullanılır. Pnömatik ve press kelimesi uyuşmaz bi defa.hocanda problem var. Sen hocana deki izostatik press nedir? sen bunu araştır öğren köşeyi dönersin. Yüksek basınç teknoliji jant yapımdan uçak parçaları yapımıda kullanılır. Pnömatik press çok komiksiniz ya?
 
Arkdaşım toz metalürjide gelende hidrolik presler kullanılır. Pnömatik ve press kelimesi uyuşmaz bi defa.hocanda problem var. Sen hocana deki izostatik press nedir? sen bunu araştır öğren köşeyi dönersin. Yüksek basınç teknoliji jant yapımdan uçak parçaları yapımıda kullanılır. Pnömatik press çok komiksiniz ya?

hocam dediğin ne alaka anlamadım pnömatik presin kullanıldığı bir çok alan vardır. illa parça üretiminde kullanılacak diye bir şart yok sanırım. toz sıkıştırmada kullancaz bunu biz 3 ton kuvveti sağlıyor bize bu sistem.
 
Selamun aleyküm
acizane yazmak istedim. elimde hazır bir mekanizma yok ancak pnömatik ve hidrolik devrelerin mantık olarak aynı olduğunu söylmemiz gerekir. pnömatikte hava hacimsel olarak 7 kat ve fazlası sıkıştırılmasına rağmen hidrolikte yağın sıkıştırılaması ve bu şekilde kullanılması temel farkı oluşturur. mesela hidrolik pres kumanda valfinde normal ileti olmayan durumda valf pompa basınç hattını tanka yani basıçsız hatta bağlar. pnömatikte ise valf direk kompresör basınç hattını körleyebilir. Hidrolikte yağın sıkışmamasından dolayı bu yapılamaz. Yoksa valf basınç hattını körlerse motor durabilir veya herhangi bir yer patlayabilir. bu yüzden pnömatik ve hidroliğin pratik uygulamalarında değişik valfler olur.

Pnömatikte sanayide enel olarak 7 bar da hava depolanır. 10 bar da duyulabilir bir basınçtır.Pres tasarımı genel bir müşteri kitlesine itp ederse istenilen kuvveti 7 barda sağlaması beklenir. Tabi bu piston çapını 100.200 bar kullanılan hidroliğe göre bir anda 5 kat civarında arttırır.(bu alanı 25 kat civarında arttıracaktır.) Özel bir ugulama varsa özel kısmi bir kitleye itap ediyorsagerekli kompreörden de bahstmek gerekir.

Hayırlı günler dilerim.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,734
Mesajlar
929,358
Kullanıcılar
452,456
Son üye
WasTR

Yeni konular

Geri
Üst