pompa motorları yol verme

ziyasarica

Üye
Katılım
4 Ara 2006
Mesajlar
17
Puanları
1
Yaş
40
selamlar, şantiyemde şöle bir problemim var bana gelen otomasyon panosunda ikiz motor kumanda edilecek diye düşünülmüş fakat şantiyeye ayrı ayrı iki motor geldi. benim sorunum bu iki motoru da aynı anda çalıştırmam gerekiyor fakat bağlantıyı yaptığımda ya biri ya da diğeri çalışıyor. bunu pano içerisinden nasıl bir düzeltme yaparak iki motoruda aynı şekilde düzeltirim. pano ek çizimi ektedir.
teşekkürler,
 

Ekli dosyalar

  • JU-1-MCC-PANOSU.rar
    103 KB · Görüntüleme: 7
Motorlara nasıl yol veriliyor pako şalter ilemi yoksa start butonuylamı ?
 
pako şalter ile (on off buton)
0-1-2
pako şalter
orta kısımda ikisi de duruyor
sol tarafta bir motor çalışıyor öbürü duruyor
sağ ttarafta tam tersi
 
Kumanda devresinden pako şalterin 1 ci kademesini kullanarak, iki kontaktörüde 1 ci kademeye bağlayın.

a17rxd.jpg
 
Pako şalterin amperajı yeterli ise, her iki motora giden kabloları tek çıkışa bağla. Yani sola çevirince ikiside çalışsın.
(MeSut. ustam daha hızlı çıktı :) )

MeSut bey, ziyasarica'nın gönderdiği autocad dosasındaki projedeki devrede elektriksel kilitleme var galiba. Yapılış amacının bir sebebi olmalı.

İki motor birbirinin yedeği. K3 çalışırken arıza verdirip termik devreyi açacak olursa; K3'e bağlı termiğin normalde açık kontağı (F3), KA3 kontaktörünü devreye alacak. KA3 kontaktörünün normalde açık kontağı da K4 motorunu devreye alacak.
Şekilde hem K3'ün hem de KA3'ün normalde kapalı kontaklarıyla çift elektriksel kilitleme yapılmış. K3 çalışırken K4 çalışmayacak. KA3 çalışırken de K3 çalışmayacak.
Aynı durum diğer motor için de geçerli.
 
Evet Hocam doğrudur, Pc' de Dwg görüntüleyici kurulu olmadığı için dosyaya hemen bakamadım şimdi farkettim.


Arkadaşımızın sorun olarak dile getirmek istediği şey bu olsa gerek. Şemada 2 motorun aynı anda çalışmasını önlemek için elektriksel kilitleme yapılmış.


Eğer dediğiniz gibi iki motor birbirinin yedeği olarak kullanılıyorsa ve yinede bu iki motorun aynı anda çalışması gerekliyse, İki motorun aynı anda çalışması için, ziyasarica arkadaşımızın, kontaktörlerin akım yolu üzerindeki elektriksel kilitleme kontaklarını kaldırması ( KA3 - KA4 - K3 - K4 ) vede bahsettiğimiz bağlantı değişikliğinin yapılması gerekiyor.

Güç devresinden incelediğimizde her bir kontaktör kendine üzerine bağlı olan motoru devreye alıyor, eğer motorların ikisinin aynı anda çalışması engellenmiş ise pompa işlemi sırasında sorun çıkarabilir.
 
Sayın ziyasarica !

MeSut. hocam ve genç arkadaş gerekli açıklamayı yapmışlar. Benim ilave etmek istediğim konu şu ;

Genelde ikiz motorlar yedeklemeli çalışması gereken motorlardır. Tesisatı 2 motor birden çalışmasına müsaitmi. Boru çapı tek motor çalışmasına göre ayarlanmıştır.

Siz ikisini birden çalıştırdığınızda boru çapı yeterli olacakmı. Ya da fazla basınç oluşmazmı. Bu sorunları düşünmüşmüydünüz ? Kolay gelsin.
 
ŞEF ' Alıntı:
Genelde ikiz motorlar yedeklemeli çalışması gereken motorlardır. Tesisatı 2 motor birden çalışmasına müsaitmi. Boru çapı tek motor çalışmasına göre ayarlanmıştır.
ŞEF'im, tesisat kaldırır gibi. Motorların sigortaları 3x16A, kontaktörleri 9 amperlik, termik ayar sahası ise 4-6A. Ana besleme sigortası ise 3x50A. (Projeden)


Ama boru çapına bir yorum yapamam. Ben tamamen elektriksel kısıma odaklanmıştım. Tebrikler...
 
mekanik tesisat 2 motorunda aynı anda basmasına uygun olarak kuruldu. ve zaten şantiye elektriki ile bugüne kadar o şekilde çalıştırdım,,, fakat genç arkadaşın ve mesut beyin dediği gibi daha önceki projede ikiz pompa düşünülmüş fakat buraya ikiz pompa gelmedi ve mekanikçilerle iletişimsizlikten dolayı pano imalatı eski projeye göre yapıldı.
dediklerinzi sahada uygulamaya çalışıp sorunu çözmeye çalışacağım,
saygılarımla
 

Forum istatistikleri

Konular
129,837
Mesajlar
930,662
Kullanıcılar
452,672
Son üye
semik60

Yeni konular

Geri
Üst