Psu ile 12v 70a akü şarjı !

Otomatik sarj kesicinden kastiniz belirli bir voltaja gelince akimi kesen devre ise , AGM ve EFB akuler icin uygun bir yontem degil. Ancak klasik kursun asit akulerde kullanilabilir. Siz 14.8 volta gelince sarji keserseniz, akunuz tam ve saglikli dolmaz(Yanlis hatirlamiyorsam %80 doluluk). Akuyu araca tam doldurmadan koymak yanlis olur. Basinda durup ,14.8 volta geldikten sonra ,cekilen akimi takip edip, tarif ettigim sekilde uygulamaya devam ederek sarji sonlandirmalisiniz.
Ben basinda beklememek icin arduino ve akim olcen arduino modulu ile, akimi takip edip ve sarji otomatik kesen bir sistem dusundum. Daha sonra gelerek, 14.8 volttan 13.8 volta dusurup tekrar sarja takilir. Bu asamadan sonra sarjda unutsaniz bile bir sikinti olmaz.
Bir de PSU yuksek akim cektiginde kendini korumaya aliyorsa , 3.3 volt ve 5 volt hattina wattli direnc baglaniyormus. Nasil yapildigini arastirabilirsiniz.
 
Akünün üstünde 5.5amper ile 6.0 amper arası şarj edilmesi gerektiği yazıyor bu maxsimum dayanabileceği akımlar.bence 19volt notebook adaptörüne seri bağlı bir 50watt 12volt spot lamba ile bağlayıp şarj edebilirsin ortalama 4 amper gibi bir akımla şarj eder.onemli nokta kablo uçlarını birbirine deydirmeyin lamba patlar.ve maxsimum şarj voltajını geçince elektirigi kesmeniz gerek
 

kusura bakmayın hocam mesajı yeni fark ettim , evet dediğiniz gibi agm akü , tam olarak linkteki ürün
https://www.trendyol.com/yigit-aku/engelli-arac-akusu-12v-60ah-jel-aku-2022-uretim-p-353175491
Simdi farkettim. Bu aku otomobil akusu degil ,engelli arac akusu!
 
şarj voltajının kaç voltta kesileceği ayarlanabiliyor , lion pilden araç akülerine hepsinin şarjı mümkün bu devreyle , fakat çekilen akımın min değere ulaştığındaki voltaj değerini görmek için dediğiniz gibi akımın takibi önemli , psu korumaya geçmesinde ise 5v hattında watlı direnç ekli olduğu halde korumaya geçiyor
 
Bu sarj kesicideki sorun da bu zaten. Voltaj degismeyecek. Anlattigim tarifi iyi anlayamamissiniz anlasilan. 14.8 volta ulasinca 13.8 volta voltaj dusurulecek. Akim izlenecek fakat akim istenilen degere dusunce voltaj yine 13.8 volt olacak. Voltaj degismedigine gore bu sistem ise yaramaz. Bilmem anlatabildim mi? Kolay gelsin.
 
Sayın @qnedim Hocam yeni konu açmak istemedim;
2011 1,33 toyota yaris aracımın Start-stop üzerinde EFB inci marka aküm var , kapalı garajda kullanmadan voltajı 12.3V ölçtüm akü orjinal olup şu an herhangi bir şikayetim yok, 7 nolu mesajınızadaki yazdıklarınıza göre şarja takayım mı ? Tavsiyelerinize talibim.
 
12.40 volt altı kurşun sulu akülerde kritik eşiktir. Bu gerilim altı sülfatlaşmayı artırır. Dolaysıyla şarj edilmeleri gerekir. Hatta bu voltlarda kalma süresine göre sülfatlaşmayı giderici redresör/kurtarma şarjı gerektirir. Normalde akü boştayken ölçülen gerilim 12.60 volt seviyelerinde olmalı (6x2.1 volt).
 
Merhaba , sorunuzu yeni gordum , kusura bakmayin. Elinizde akim sinirlayan modul varsa tabiiki mutlaka sarj edin. Sarj bittikten sonra 24 saat bekleyin ve akunuzun ustunu nemli bir bezle sildikten sonra, ustunde plastik vida gibi birsey varsa , kalin bir metal ile (madeni para , anahtar gibi) acip temiz tahta bir cubuk ile ( sakin metal kullanmayin) herbir hucrenin elektrolit seviyesini olcun. 1 cm. den az ise saf su ile tamamlayin. Bir cubugun iki tarafli kullanirsaniz 3 cubuk gerekli size. Eldiven gozluk gibi onlemleri almayi unutmayin ve sarj dahil tum islemleri balkon gibi acik alanda yapin.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…