https://www.elektrikport.com/teknik...torler-nasil-calisir-1-bolum/15108#ad-image-0
https://hbogm.meb.gov.tr/MTAO/1ElektrikMakLab/unite7.pdf
http://megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller_pdf/Alternatör Sarımı.pdf
Merhaba. Örneğin en küçük alternatör modeli bir bisiklet ( 6 volt, 0.5 A , 3 watt) dinamosudur, daha büyüğü araç şarj dinamosu (alternatörü, 14 volt çıkışılı olanı) bundan daha büyüğü
Elektrik desteği olarak kullanılan dizel jeneratörler (farklı büyüklük ve güçlerde porattaif ve sabit olarak kullanılanı) devasa büyüklükte olanı santrallarda kullanılan çok büyük boyutta, voltaj ve amperi daha büyük değerlerde çok büyük güçler olarak verenleridir.
Senkron motorlar dönerse alternatöre döner, AC elektrik üretirler, AC elektrik kendilerine verilirse (bisiklet dinamosu gibi) senkron hızda dönerler, yani tersinirdir. Değişken (dönen) bir mağnetik alanda, mağnetik alan değişiminde sabit stator sarımlarında elektrik üretilmesi prensibi altrenatörlerde dinamolarla ayni prensiptedir, yalnızca dinamolarda akımı AC'den DC'ye çeviren motor çıkışında daha farklıbir yapı, fırça-kollektör grubu, alternatörlerde ise AC'yi direk veren bilezikler bulunur. Alternatörlerde üretilen 3 fazlı AC akım 3 fazlı redresörlerle DC'ye çevrilip araç aküsü şarjında veya rüzgar türbinlerinde AC'den yine DC'ye çevrilip akülerde saklanması için bu redresörler kullanılır. Kolay gelsin.