Rüzgar Türbini için Alternatör Yapımı

Peki bakır sargı yerine alimünyum sargı yapsak elk alırmıyız? Bakır çok pahalı geliyor arkadaşlar alüminyum deneyen varmı aranızda? Elk motorlarında veya trafolarda alüminyum sargı oluyor fakat alternatörde olurmu? Bilen varmı teşekkürler


bakır sargı yerine emaye kaplı alü tel bulursan da Elektrik üretebilirsin ama direnç faktörü yüzünden alacağın elektrik bakıra nazaran daha az olacaktır hatta şöyle diyeyim bakır yerine emaye kaplı demir tel bile sararsan elektrik üretir sistem ama dediğim gibi direnç faktörü elektrik eldesini düşürür...biraz daha ileri götüreyim emaye kaplı süper iletken kullanabilirsen elektrik üretiminde rekor kırarsın çünkü sıfır direnç olur.
 
bakır sargı yerine emaye kaplı alü tel bulursan da Elektrik üretebilirsin ama direnç faktörü yüzünden alacağın elektrik bakıra nazaran daha az olacaktır hatta şöyle diyeyim bakır yerine emaye kaplı demir tel bile sararsan elektrik üretir sistem ama dediğim gibi direnç faktörü elektrik eldesini düşürür...biraz daha ileri götüreyim emaye kaplı süper iletken kullanabilirsen elektrik üretiminde rekor kırarsın çünkü sıfır direnç olur.

Bir iletkeni sıvı helyum veya sıvı azotun içine koyarsak süper iletken olur. Peki yapacağım alternatörü sıvı helyumun içinde nasıl çalıştırırım. Rotor ile statorun arsındaki 0.5 veya 1 mm boşluktada helyum olur dönmez sürtünme olur. En iyisi stator kısmını su geçirmez bi sistem yapıp helyumu oraya dökmek.
Ne kadar verim alırız peki? Diyelimki elimde 12v 10a bi alternatör var. Bu alternatör 220v 10a verirmi? Ne kadar çok verim alırız?
 
Bir iletkeni sıvı helyum veya sıvı azotun içine koyarsak süper iletken olur. Peki yapacağım alternatörü sıvı helyumun içinde nasıl çalıştırırım. Rotor ile statorun arsındaki 0.5 veya 1 mm boşluktada helyum olur dönmez sürtünme olur. En iyisi stator kısmını su geçirmez bi sistem yapıp helyumu oraya dökmek.
Ne kadar verim alırız peki? Diyelimki elimde 12v 10a bi alternatör var. Bu alternatör 220v 10a verirmi? Ne kadar çok verim alırız?

el cevap dene gör olur...
başka bir cevap teknoloji gerek... deneyen olmadı henuz...
 
Bir iletkeni sıvı helyum veya sıvı azotun içine koyarsak süper iletken olur. Peki yapacağım alternatörü sıvı helyumun içinde nasıl çalıştırırım. Rotor ile statorun arsındaki 0.5 veya 1 mm boşluktada helyum olur dönmez sürtünme olur. En iyisi stator kısmını su geçirmez bi sistem yapıp helyumu oraya dökmek.
Ne kadar verim alırız peki? Diyelimki elimde 12v 10a bi alternatör var. Bu alternatör 220v 10a verirmi? Ne kadar çok verim alırız?


Vermez.

Kolay gelsin...
 
Bir iletkeni sıvı helyum veya sıvı azotun içine koyarsak süper iletken olur. Peki yapacağım alternatörü sıvı helyumun içinde nasıl çalıştırırım. Rotor ile statorun arsındaki 0.5 veya 1 mm boşluktada helyum olur dönmez sürtünme olur. En iyisi stator kısmını su geçirmez bi sistem yapıp helyumu oraya dökmek.
Ne kadar verim alırız peki? Diyelimki elimde 12v 10a bi alternatör var. Bu alternatör 220v 10a verirmi? Ne kadar çok verim alırız?

Hayır, kesinlkle o kadar verim artışı olamaz, örneğin türbin alternatöründe seçilen iletkenin cinsi, tel kalınlığı, sıcaklığı vb. nedenle 12 volt 10 amperi tam olarak alamıyorsanız süper iletkenlerle bu çıkış değerini net alırsınız, yani kayıplar tam sıfıra indiği için elektronlar kayıpsız olarak iletkenlerin içinden geçer, kayıpsız bir üretimle bu Elektrik çıkışı olur. Emaye iletken telin cinsini demir, alüminyum yerine uygun kesitteki emaye bakır tel olarak seçerek zaten bu kayıpları en aza indirmiş olursunuz, başka bilimsel/endüstriyel yollara pek gerek yoktur. Termik santrallerde kullanılan alternatörler genellikle hidrojen gazıyla soğutmalı olur. Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
arkadaslar merhabalar. alternatorler hakkinda detayli anlatimi olan bir kitap baktim ama uzun zamandir birsey bulamadim. yapacaginiz bir oneri var midir? ( soruyu yanlis yerde soruyorsam affedin. forumun okuyucusuyum ve ilk defa bi soru sordum)
 
https://www.elektrikport.com/teknik...torler-nasil-calisir-1-bolum/15108#ad-image-0
https://hbogm.meb.gov.tr/MTAO/1ElektrikMakLab/unite7.pdf
http://megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller_pdf/Alternatör Sarımı.pdf

Merhaba. Örneğin en küçük alternatör modeli bir bisiklet ( 6 volt, 0.5 A , 3 watt) dinamosudur, daha büyüğü araç şarj dinamosu (alternatörü, 14 volt çıkışılı olanı) bundan daha büyüğü Elektrik desteği olarak kullanılan dizel jeneratörler (farklı büyüklük ve güçlerde porattaif ve sabit olarak kullanılanı) devasa büyüklükte olanı santrallarda kullanılan çok büyük boyutta, voltaj ve amperi daha büyük değerlerde çok büyük güçler olarak verenleridir.

Senkron motorlar dönerse alternatöre döner, AC elektrik üretirler, AC elektrik kendilerine verilirse (bisiklet dinamosu gibi) senkron hızda dönerler, yani tersinirdir. Değişken (dönen) bir mağnetik alanda, mağnetik alan değişiminde sabit stator sarımlarında elektrik üretilmesi prensibi altrenatörlerde dinamolarla ayni prensiptedir, yalnızca dinamolarda akımı AC'den DC'ye çeviren motor çıkışında daha farklıbir yapı, fırça-kollektör grubu, alternatörlerde ise AC'yi direk veren bilezikler bulunur. Alternatörlerde üretilen 3 fazlı AC akım 3 fazlı redresörlerle DC'ye çevrilip araç aküsü şarjında veya rüzgar türbinlerinde AC'den yine DC'ye çevrilip akülerde saklanması için bu redresörler kullanılır. Kolay gelsin.
 
https://www.elektrikport.com/teknik...torler-nasil-calisir-1-bolum/15108#ad-image-0
https://hbogm.meb.gov.tr/MTAO/1ElektrikMakLab/unite7.pdf
http://megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller_pdf/Alternatör Sarımı.pdf

Merhaba. Örneğin en küçük alternatör modeli bir bisiklet ( 6 volt, 0.5 A , 3 watt) dinamosudur, daha büyüğü araç şarj dinamosu (alternatörü, 14 volt çıkışılı olanı) bundan daha büyüğü Elektrik desteği olarak kullanılan dizel jeneratörler (farklı büyüklük ve güçlerde porattaif ve sabit olarak kullanılanı) devasa büyüklükte olanı santrallarda kullanılan çok büyük boyutta, voltaj ve amperi daha büyük değerlerde çok büyük güçler olarak verenleridir.

Senkron motorlar dönerse alternatöre döner, AC elektrik üretirler, AC elektrik kendilerine verilirse (bisiklet dinamosu gibi) senkron hızda dönerler, yani tersinirdir. Değişken (dönen) bir mağnetik alanda, mağnetik alan değişiminde sabit stator sarımlarında elektrik üretilmesi prensibi altrenatörlerde dinamolarla ayni prensiptedir, yalnızca dinamolarda akımı AC'den DC'ye çeviren motor çıkışında daha farklıbir yapı, fırça-kollektör grubu, alternatörlerde ise AC'yi direk veren bilezikler bulunur. Alternatörlerde üretilen 3 fazlı AC akım 3 fazlı redresörlerle DC'ye çevrilip araç aküsü şarjında veya rüzgar türbinlerinde AC'den yine DC'ye çevrilip akülerde saklanması için bu redresörler kullanılır. Kolay gelsin.
tesekkurler ustam yardimin icin.
 
arkadaslar merhabalar. alternatorler hakkinda detayli anlatimi olan bir kitap baktim ama uzun zamandir birsey bulamadim. yapacaginiz bir oneri var midir? ( soruyu yanlis yerde soruyorsam affedin. forumun okuyucusuyum ve ilk defa bi soru sordum)
Eğer yapacaksan flanş yap. Benim acemiliğime denk geldi stator sardım. Rotor (döner kısım, mıknatıslı kısım) ile stator arasına 1 mm boşluk verdim ve mıknatıslar demiri çektiğinden dolayı elle bile çok zor çevirdim (yani imkanı yok rüzgar çevirmez) hayallerim suya düştü. Stator yüksekliği 20 cm, çapı ise 18cm idi. Üç faz sarmıştım tek fazdan elle çevirmemde 70 volt rahat alıyordum. Geri söktüm.
 
Eğer yapacaksan flanş yap. Benim acemiliğime denk geldi stator sardım. Rotor (döner kısım, mıknatıslı kısım) ile stator arasına 1 mm boşluk verdim ve mıknatıslar demiri çektiğinden dolayı elle bile çok zor çevirdim (yani imkanı yok rüzgar çevirmez) hayallerim suya düştü. Stator yüksekliği 20 cm, çapı ise 18cm idi. Üç faz sarmıştım tek fazdan elle çevirmemde 70 volt rahat alıyordum. Geri söktüm.
resim ve plan paylaşabilir misiniz acaba?
 

Forum istatistikleri

Konular
129,839
Mesajlar
930,679
Kullanıcılar
452,678
Son üye
TengRi

Yeni konular

Geri
Üst