Rüzgar Türbini için Alternatör Yapımı

Öncelikle hoşgeldin nerden geliyorsun araya araya :)
 
Öncelikle hoşgeldin nerden geliyorsun araya araya :)

hoş bulduk sayın by lent. sayın Mehmet bey ile bir alternatör yapmıştık.konuştuğumuz forum ile anlaşmazlık olunca yollarımız ayrılmıştı. kendisi pek değerli biri oldugu icin cok sevdim.artı yüksek tercübelerinden eksik kalınca üzülmüştüm. bir yerlerde konu acacak diye tahmin ettigim icin formları tarıyordum. görünce cok mutlu oldum.
 
forma bir soru ile dalayım
hocam soruyu tam sormakta zorlanıyorum .biraz zırvalaya bilirim


bilindigimiz gibi 24 volt sistem 12 volta göre daha fazla devir gerekiyor ya ben söyle birşey düşünüyorum


24 volt sistem 1-2-3-4-5-6-7-8 amper gibi kademeli amper artışı oluyor.
devirde 200-230-260-290-320-350-380-410
diyelim
her bir amperi bir lamba var sayarsak 410 devirde 8 lamba yanar
diyelimki benin alternatör boştada ve yüktede 290 devirden
yukarı cıkmıyor
ben 230 devirde 4 ampul yaksam 260 devirde 8 ampul yaksam 290 devirde 12 ampul yaksam ne olur


daha düşük devirde deha fazla amper üretmek mümkünmü?
buna göre yeni bir şarz devresimi gerekiyor




bana tork üretmek devir yüksetmekten daha basit geliyo.
24 amperden yukarı cıkamıyorum.sürekli olarakta 8 a alıyorum.3 kanatdan 6 kanata çıkaracam.normalde kanat sayısı artarsa devir düşer.ama faydası olur diye düşünüyorum.
kanat çapı 3.80 m
 
Aramiza hosgeldiniz ortzazaman.

Kanat capi 3.80mt demissiniz, alternatorunuz sanirim buyuk ?
 
forma bir soru ile dalayım
hocam soruyu tam sormakta zorlanıyorum .biraz zırvalaya bilirim


bilindigimiz gibi 24 volt sistem 12 volta göre daha fazla devir gerekiyor ya ben söyle birşey düşünüyorum


24 volt sistem 1-2-3-4-5-6-7-8 amper gibi kademeli amper artışı oluyor.
devirde 200-230-260-290-320-350-380-410
diyelim
her bir amperi bir lamba var sayarsak 410 devirde 8 lamba yanar
diyelimki benin alternatör boştada ve yüktede 290 devirden
yukarı cıkmıyor
ben 230 devirde 4 ampul yaksam 260 devirde 8 ampul yaksam 290 devirde 12 ampul yaksam ne olur


daha düşük devirde deha fazla amper üretmek mümkünmü?
buna göre yeni bir şarz devresimi gerekiyor




bana tork üretmek devir yüksetmekten daha basit geliyo.
24 amperden yukarı cıkamıyorum.sürekli olarakta 8 a alıyorum.3 kanatdan 6 kanata çıkaracam.normalde kanat sayısı artarsa devir düşer.ama faydası olur diye düşünüyorum.
kanat çapı 3.80 m

Merhabalar;

Öncelikle şarj kontrol cihazı ile herhangi bir ilgisi bulunmamaktadır.
Anladığım kadarıyla alternatörünüz deviri yüksek bir alternatör.3 kanattan 6 kanada çıkarırsanız devri düşürürsünüz. Buda demek oluyor ki daha az verim elde eder sizin deyiminize göre daha az lamba yakarsınız.

Nacizane fikrim , kanat yapısındaki malzemeniz nedir bilemiyorum ama plastik kompozitten oluşan kanat kullanıp kanat boyunuzu biraz daha düşürmenizi tavsiye ederim. ve kanat boyunuz sanırım 1.20-1.25 civarında. 90 cm yada 100cm lik plastik sıkıştırılmış kanat kullanırsanız daha iyi verim alacaksınız...

saygılarımla...
 
Sayin Orca:

Hocam sarj kontrol cihazi hakkinda tavsiyeniz varmi?
 
Sayin Orca:

Ogrenmek istedigim komple sarj kontrol devresi. Benim Elektronik bilgim sifirdan tasarlayacak kadar degil. Benim istedigim bir sarj kontrol devresi. Baski devre semasi eleman yerlesim plani vs vs.

Bu yuzden tavsiye edebileceginiz bir devre varmi demek istemistim?
 
Ahmet Bey Merhalar;

Malesef devre çizimi öneremiyorum ; nedeni ise şahsi fikrim benim tasarımlarım mikroişlemci yazılımlı ve bunun yanında kullanılan alternatöre göre şarj kontrol cihazını dizayn etmek gerektiği düşüncesindeyim.

Şöyleki; kullanacağınız akü cinsi , elektromanyetik frenleme sistemi ,kaç amper akım geçeceği , kesim gerilim aralığı , şarja başlama gerilim aralığı , soğutucu fan kullanılacak mı bunlar çok önemli verilerdir.Bu veriler şarj kontrol üzerinde ; akülerinizin ve alternatörünüzün ömrünü arttıracak verilerdir.
 
Sayın meraklı kardeşim. Geç cevap verdiğim için kusura bakma. Benim internet sorunu hala çözülemedi, internet cafeden girdiğim için her gün giremiyorum.

Aşağıda 2 şema çizdim, birincisi bildiğimiz normal oyuklu sistem. Bobinlerin 2 kolu oluyor, kolun bir tanesi 1. oyukta iken diğer kolu 4. oyukta oluyor. Yanındaki bobin 2. ve 5. oyukta, son bobin de 3 ve 6. oyukta oluyor. Bobinin bir kolu N kutbunda iken diğer kolu S kutbunda oluyor. Enerji indüklenirken bobinin sarım yönüne doğru N kutbundan S kutbuna hareket ettiğinde artı alternas oluşur. S kutbundan N kutbuna hareket ettiğin de ise eksi alternas oluşur. Şemada da anlaşılacağı gibi bir mıknatıs altında 2 bobinin birer kolları denk geliyor.
Resimdeki bobinlerden turuncu renk bobini saat yönünde sardığımızı varsayalım. Mavi bobini de ters yönde sardığımızı düşünelim. Ve mıknatıslarda yani rotorumuzda saat yönünde dönüyor olsun. Bu durumda turuncu bobinler artı alternasda iken mavi bobinler eksi alternasda olur.

Sarı bobinlerde mıknatıs olmadığı için bu bobin grubu nötr (ölü) konumundadır.

Sizin elinizdeki motorun ve fisher-paykel tipi motorların özelliği ise bobinler oyuklara değil de nüvelere sarılmasıdır. Ortada bir nüve bulunduğu için bu bobinde çöp kol oluşmaz ve bobinin tamamı bir kol gibi düşünülür. Bir nüveye bir mıknatıs denk gelecek şekilde ayarlanır. 2. sıradaki nüveye tam mıknatıs denk gelmez. Bu nüve nötr konumunda olur. 3. nüveye ise mıknatısın diğer kutbu denk gelir.
2. sıradaki nüveye her iki mıknatısın birer yan kolları denk geldiğinden bu bobinde indüklenme olmaz ve nötr olur.


Ekli dosyayı görüntüle 16786Ekli dosyayı görüntüle 16787
sayın Şefim ne demek .asıl siz kusura bakmayın. sizi sorularımızla uğraştıryoruz. sizce belki basit ama işte çırak olarak ancak bu kadar düşünebilyoruz. hem çırak ustasını zaten devamlı beklemeli değilmi sayın şefim.

İzahlarınızla mesele kafamda biraz daha netleşti. ancak bir husus gene net olamadı. şöyleki şefim. ben sizin nüveli resmi paintte devam ettirdim. Ekliyorum. ayrıca 51 sayfada sizin mıknatıs yerleştirme resminizide ekliyorum. eğer fisher peykel motorda her sarım bobin bir kol gibi düşünülüyorsa o zaman aynı grubun her iki koluna aynı mıknatıs kutbu geliyor. Acaba sistemi bütünsel düşündüğümüzde mi bobinlerin bir fazı devamlı N etkisin de diğer faz devamlı S etkisinde diğeride nötr durmda olmasımı gerekiyor. VEYA NERDE YANILIYORUM. Oyuk lu sistemde bobinlerin bir kolu N de diğeride S de idi. Nüvelide bu böyle olmuyor MU?.


birde ikinci sorum hem şefime hem cevaplayabilecek diğer arkadaşlara.
Şefim şimdi alternatör yaparken gerek malzemenin hazırlığından ve kolaylığından ve ucuzluğundan dolayı biz hazır motorları modifiye ediyoruz. ancak bu motorların oyukları ve boyları esasen motora göre dizayn edilmiş. Zira bobin tel kalınlığı uzunluğu vs motor olarak düşünülerek yapılıyor. fakat biz bunu alternatör yapmaya kalkıştığımızda haliyle her şey idealimizdeki gibi olmuyor ancak motorun elverdiği şekilde oluyor. Ve elde ettiğimiz sonuca göre şunu elde ettik diyoruz. halbuki motorun tel kalınlığı sargı sarısı vs -ince olması tercih edilyor gerilim fazla akım düşük olsun diye bu durum ise alternatöre ters - statorun oyuk genişliği uzunluğu çapı vs de motora göre dizayn edilmiş alternatöre göre değil.
Şimdi asıl sorum eğer biz kendimize göre ihtiyacımza göre bir alternetör tasarımı yaparak , almak istediğimiz volt ve güce göre statorun büyüklüğü ve oyuk genişiliği derinliğini yapabileceğimiz yaptırabileceğimiz bir imkan YOK MUDUR ACABA. Mesela silisyumlu sacı ben şu ölçülerde şu kalınlıkta nerden temin ettirip kestirip birleştirmeyi yaptırabilirim. Biraz tornacı bazı kısmları yapabilir diye tahmin ediyorum ancak silisyum lu sacın temini -istediğim ebatta- nerden nasıl olur. Flanş alternatör belki istediğimiz hesap
edeceğimiz gibi yapabiliriz. Ancak tabi yapımı biraz uğraştırdığını sö mıknatıs ölçüsü ve yerleşimi.jpgNÜVELİ SİSTEM.jpgylemiştiniz.. bu konuda fikriniz nedir hem sayın şefime hem cevaplayabilecek fikri olan diğer arkadaşlar soruyorum.
Teşekkür ederim.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,867
Mesajlar
930,872
Kullanıcılar
452,732
Son üye
erencok

Yeni konular

Geri
Üst