Merhabalar;
Öncelikle şarj kontrol cihazı ile herhangi bir ilgisi bulunmamaktadır.
Anladığım kadarıyla alternatörünüz deviri yüksek bir alternatör.3 kanattan 6 kanada çıkarırsanız devri düşürürsünüz. Buda demek oluyor ki daha az verim elde eder sizin deyiminize göre daha az lamba yakarsınız.
Nacizane fikrim , kanat yapısındaki malzemeniz nedir bilemiyorum ama plastik kompozitten oluşan kanat kullanıp kanat boyunuzu biraz daha düşürmenizi tavsiye ederim. ve kanat boyunuz sanırım 1.20-1.25 civarında. 90 cm yada 100cm lik plastik sıkıştırılmış kanat kullanırsanız daha iyi verim alacaksınız...
saygılarımla...
sayın orca17 öncelikle cevabınız için teşekürler.
şarz kontrol ile ilgisi varmı yokmu pek emin degilim.şöyleki
12 volt bir ampul 50 devirde patlıyorsa
iki adet ampul 50 devire vamadan patlarlar. bu dogrumu.
devir aynı iken yük arttıkca amper artar.
şarz kontrol devreleri 0 dan başlar ve amper artışı kademeli olur.
peki ben aynı alternatöre 2 adet şarz kontrol parelel bağlasam ne olur . normalde alternator kasılır kalır yani kanatlar az döner . ama pervanen yeterli ise yani devir değişmez ise daha fazla amper almazmıyım?
kanat uzunlugu konusuna gelirsek. teorikte kanat capı kuçüldükce devir artar büyüdükce devir azalır.
ama uygulamada o öyle olmuyo .
nasıl diyeceksiniz. misal 1 metre çapındaki bir kanat boşta deli gibi dönerken yükü yiyince öylece yerinde kalır dogrü dürüs dönmez bile . 1.5 capı arttırsam 1-2 amper üretir 200 devirlerde dönerken.çapı 2.5 metreye çıkarırsak yükte bile alternatör deli gibi döner. belki capı biraz daha arttısak devir düşecek . ilk önce istenilen torku bulmak icin çap arttırmalıyız.
ben bir çok kanat kobbinasyonu denedim çap olarak 2.20 metreden başladım.3 kanatlı. 1-2 amper aldım