Rüzgar Türbini için Alternatör Yapımı

İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Sayın Orca17,
16 mıknatısı arkalı önlü çift kullansam deyiminizi tam anlayamadım ama ben izah edeyim.

16 adet mıknatısı N S N S sıralamasıyla bir sıra dizdikten sonra aynı sıralamayla ikinci sıra 16 mıknatısı dizeriz. Yalnız burada dikkat edilmesi gereken bir nokta, birinci sırada mıknatısın hangi kutbu varsa ikinci sıradaki mıknatıs da aynı kutuplu olmalı.
Yani uç uca dizilmiş iki mıknatıs tek mıknatıs gibi düşünülmeli.
Diyelim ki 40 mm. uzunluğunda mıknatıs kullandık, 2 mıknatısı uç uca dizdiğimizde 80 mm. uzunluğunda bir mıknatıs gibi olmalı.

Bu durumda tek sıra mıknatıs olan alternatörün 2 katı verim alınır. Aşağıda benim yaptığım her sırada 12 mıknatıs, toplamda 48 mıknatıslı bir alternatörün rotoru var.

Hesaplama konusunda çok yardımcı olamayacağımı üzülerek bildiririm. Zira ben öyle fazla mürekkep yalamış biri değilim. Bu işe mektepten yetişmedim, alaylıyım.
 

Sayın şefim;

estafirullah ne demek sizin bilgileriniz gerçekten çok değerli.

Mıknatıs konusunda benim anlatmaya çalıştığımı gayet net açıklamışsınız teşekkür ederim. Gerekli sipir sayısı hesaplamalarıyla uğraşıyorum bende ama gerçekten hesap kitap işleri alternatörde zor...
 
Bu da stator resmi. 36 oyuklu, 1,60 mm. telden 20 sipir sardım. Stator iç çapı 10 cm. stator uzunluğu 16 cm.
Şu an tam hatırlayamıyorum ama aklımda kaldığı kadarıyla 1,3 d/d da 1 volt alıyordum. Yani 13 d/d 10 v. 39 d/d da 30 v. gibi.
48 volt olarak tasarlamıştım.
 
Sayın Şefim;

Elinize emeğinize sağlık... Bende 48 oyuklu 2mm telden 15 sipir 12cm yada 16 cm stator uzunluğu düşünüyorum . Ama hesabını tam anlamda yapmadığım için kaç v kaç A verir tam kestiremiyorum ama 48v 40 amp alırım diye düşünüyorum
 
Hesabınız aşağı yukarı doğru. Ben de bu alternatörü yaparken 48 v. 40 a. olarak düşünmüştüm. Gerçi yükte tam denemedim ama önceki yaptığım alternatörlerle kıyaslayınca bu değerleri alırım sanıyorum.

Benim alternatörde 36 oyuklu ve toplamda 48 mıknatıs kullanmış olmamla, sizin alternatörün 48 oyuklu, 32 mıknatıslı olması birbirine çok yakın demektir.
 
Sayın Şefim ;

Bende sizinle aynı fikirdeyim... Haklısınız yüke binince işler değişiyor. Ama benim içimde rahat etmeyeceği için yabancı bir kaç kaynaktan araştırma yapıyorum , bir kaç ta değerli Türk prof. Kitaplarını okumaya başladım inşallah istediğimiz sonuçlara ulaşırız.

Bu alternatörünüzde kaçlık kanat kullanıp test etmek istiyorsunuz?
 
Alternatör testini kanat yerine bir asenkron motorla tahrik ederek deniyorum.
Motor devrini kayış-kasnak sistemiyle uygun oranda düşürüp, istediğim gerilimi alınca yavaş yavaş yüke bindiriyorum.

Bu sistemle alternatörün verimini de görebiliyorum. Asenkron motorun şebekeden çektiği akımla harcanan gücü buluyorum. Alternatöre bağladığım yüklerin çektiği akımla yükün gücünü bulup birbirine kıyaslayınca alternatör verimi ortaya çıkıyor.
 
Son düzenleme:
Testleri bende sizin dediğiniz şekilde yapıyorum.

Peki sayın şefim statör oyuklarının hesabındaki görüşlerinizi alabilirmiyim? Mesela 1.5mm kalınlığındaki telle 20 sipir attığımızda toplam kalınlık 30mm edecektir. Yalıtkan pressbant vs eklediğimizde aşağı yukarı 30.5mm yapacaktır.. Vernik vs derken 31mm ye yaklaşacaktır. Doğrumudur?
 
Evet, hesabınız nispeten doğru. Ama uygulamada biraz daha değişiyor. Telimiz kare veya dikdörtgen olsaydı hiç boşluksuz dediğiniz gibi olacaktı. Silindirik bir malzemeyi aynı şekilde yan yana koyduğumuzda biraz daha fazla olabiliyor. Yani silindir teller yan yana ve üst üste geldiğinde aralarında kalan boşluklara kayar.
Ormanda kesilen tomrukların kamyonlara nasıl yüklendiğini gördünüz mü ? Şayet her tomruğun üzerine bir tomruk gelseydi aynı sayıdaki tomruk yüksekliği daha fazla olacaktı.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…