Rüzgar Türbini için Alternatör Yapımı

Sayın omurcan kardeşim.
Yazını okudum, oyuklara bobin yerleşimi ve bağlantıların aynen dediğin gibi olacak. Çok iyi anlamışsın. Yalnız 1. faz bobinini 1 numaralı oyuktan başlayıp, 35. oyuktan çıktım deyince verdiğin şemaya baktım, şemada 34.oyuktan çıkmışsın. Zaten doğrusu da 34. oyuktan çıkılması.

1 mm tel yerine 2 tane 0,5 mm. kullanmak aynı şey değil. Ancak 4 tane 0,5 mm kullanırsan 1 mm. yapar. Şayet elinde 1 mm. varsa saha iyi olur. Çok sayıdaki tel oyuklara yerleştirirken uğraştırıyor.
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
anladim sefim cok tesekur ederim yazerken yanlis yazmis olabilirim kusuruma bakmayin saolun iyi aksamlar.
KontrolKalemi Mobile ile gönderildi.
 
arkadaşlar herkeze iyi geceler benim türbinim bitmek üzere sadece boyası kaplaması ve yerine dikilmesi kaldı olumlu olumsuz önerilerinizi bekliyorum özellikle sayın şefim Fotoğraf0134.jpgFotoğraf0112.jpgFotoğraf0122.jpgFotoğraf0118.jpgFotoğraf0111.jpg
 
İş yapacak gibi görünüyor biraz özelliklerinden bahsedermisiniz Agam Ustam, kaç vites-dişli görüyorum, kanat-direk boyu, motorda değişiklik yaptınız mı, mıknatıs adedi vb..
 
Guzel calisma, uzerinde oldukca calisilmis belli. Umarim diregi diktiginizde de karsiligini alirsiniz. Bolge olarak neresi ortalama ne kadar ruzgariniz var, gordugum kadariyla buyuk dusunmussunuz ve reduktor kullanmissiniz. İlk kalkis hareketi biraz guc olur, nacizhane fikrim.
 
Görüntü olarak güzel görünüyor sayın atasan2006. İnşaallah istediğin verimi alırsınız.
Bayağı büyük bir türbin olmuş. Kaç v. kaç amperlik yaptınız ? Buna göre şarj kontrol bulabildiniz mi ?
Alternatör ve redüktörün üzerini de kapatabilirseniz daha sağlıklı olur.
Ustam, hepsinden önemlisi, aşırı rüzgarda ve aküler tam şarj olduğunda nasıl bir frenleme sistemi yaptınız veya yapacaksınız ?
 
İş yapacak gibi görünüyor biraz özelliklerinden bahsedermisiniz Agam Ustam, kaç vites-dişli görüyorum, kanat-direk boyu, motorda değişiklik yaptınız mı, mıknatıs adedi vb..
sayın by lent redüktör 1/15 kanat boyu 3.30metre direk boyu 14 metre askron yanık motoru modifiye yaptım 36 adet n 52 20*40*10 mm nedyoum mınatıs kullandım
 
Guzel calisma, uzerinde oldukca calisilmis belli. Umarim diregi diktiginizde de karsiligini alirsiniz. Bolge olarak neresi ortalama ne kadar ruzgariniz var, gordugum kadariyla buyuk dusunmussunuz ve reduktor kullanmissiniz. İlk kalkis hareketi biraz guc olur, nacizhane fikrim.
sayın oonurr buvreye giriyorerası izmirin aliağa ilçesi bol bol rüzgar var ilk kakış boşta başlayıp sonra redüktör devreye giriyor
 
Görüntü olarak güzel görünüyor sayın atasan2006. İnşaallah istediğin verimi alırsınız.
Bayağı büyük bir türbin olmuş. Kaç v. kaç amperlik yaptınız ? Buna göre şarj kontrol bulabildiniz mi ?
Alternatör ve redüktörün üzerini de kapatabilirseniz daha sağlıklı olur.
Ustam, hepsinden önemlisi, aşırı rüzgarda ve aküler tam şarj olduğunda nasıl bir frenleme sistemi yaptınız veya yapacaksınız ?
sayın şef bu gün kanatlar üzerindeyken elimle çevirebildiğim kadarıyla dakika tuttum 20 devir altarnatör 300 devirdeydi dc 70 volt 15 ap de başladı 25 ap çıkabildim ap ri 1800 watlık ısıtıcı rezitansıyla ölçtüm nacellyi kaplama yapıcam orda görünmüyor üzerinin kapağıda var kanatlarda pich sistemi yaptım ayrıca kuyruk kaçırma sistemim var ama manuel
 

Forum istatistikleri

Konular
128,828
Mesajlar
920,823
Kullanıcılar
450,920
Son üye
cihan.demir

Yeni konular

Geri
Üst