Rüzgar Türbini için Alternatör Yapımı

test
Tabiki şefim ne demek.
 
Çalışmalarınızda sizleri teşvik etmek için bir kaç fotoğraf yüklemek istedim.

thumbgggnail.php.jpg20140114_162503.jpg20140125_163609.jpg20140115_121729.jpgDSC01512.jpg
 
DSC_5603.jpgIMG_00009.jpg20 kw jenerator.jpgDSC_0565.jpg
 

Ekli dosyalar

  • DSC01512.jpg
    DSC01512.jpg
    81.8 KB · Görüntüleme: 37
Estafirullah Sayın şefim;

Ahmet bey ;

orda fark ettiyseniz şarj kesim 14.4V bu bence yetersiz bir değer. Bizim şarj kontroller 14.8 de keser. Ve bu cihaz 30 ampere dayanıklı. Fiyatıda 30 ampere göre çok yüksek.

Türkiye piyasasında iyi bir şarj kontrol cihazı 12 veya 24 volt 60amper 300-350tl civarındadır.

Sayin Orca:
Diger mesajlarda da bahsettigimiz gibi, Emre bey kargo isini kesin olarak ogrenince saniyorumki sorunumuzu halledecegiz.
Turkiyede ikamet ediyor olsam bukadar zorluk cekmeyecegim. Veya hibrid bir baski devre semasi 30-40a sarj kontrol bulsam kendim yapabilirim diye dusunuyorum.

Peki sayin orca:
14.4v ta kesmesi ile 14.8v ta kesmesinin artisi eksisi ne dir?
 
Ahmet Bey selamlar;

Akülerin tam gerilim seviyesi 15v. Akülerinizin 14.8 de kesmesi sizin akülerinizi %90 seviyesinde kullanmanızı sağlar ki 14.8 in altına indiğinde şarj olması gerekir.

Sizin gösterdiğiniz cihazda 14.4V akülerinizi neredeyse %70 performansla kullanmanızı sağlar ver 11.8 de şarj etmeye başlar.

yani 14.4 - 11.8 arası şarj işlemi olmaz.Boşa harcarsınız.
 
Sn. Orca17 bir mesajınızda MPPT sistemli şarz cihazınıdan bahsetmiştiniz, bunun farkı artısı nedir diğer şarz cihazlarından bir de 12 v sistem için araç regülatörü kullanamaz mıyız mı (ucuzdan halletmek adına)?
 
Sayin bylent;

mppt yani maximum power point tracking , maksimum guc izleyici ; gerilim ve akim degerlerini oranlayip akulerinizin girislerine sabit akim ve gerilim veren cihazdir.. Fakat bir cok kisi bu cihazi ruzgar turbinlerinde verimli.kullanacaklarini sansalar da yanilirlar.. Mppt sistemler sadece solar panellerde verimlidir onunda nedeni dc akimda ve gerilimde cok farkliliklar olmamasidir. devresi zordur guc elektronigi ile ilgilenenler tam devreyi anca yapabilir...

arac regulatorleri ile ilgili pek bilgim yok hic arastirmadim ; ama bizim kullandigimiz sistemlerde dumpload (harici veya dahili) guvenle frenleme yaptirir...

Burda onemli olan kaliteli devre kullanip guvenliginizi on plana cikartmaktir.
 
Son düzenleme:
Sayın Şefim son çalışmalarınız çok güzeldi hepsine tek tek baktım izninizle bir kaç sorum olacak.
1.)Volt hesabını kaç sipir ve kaç mm tel kullanacağınızın hesabını neye göre yapıyorsunuz?
2.)Watt değeri için bobin ve mıknatısları mı arttırıyorsunuz ?
3.)çalışmaya başlamadan önce şu değerde olacak alternatörüm deyip bunu hesağladıgınız bir formül var mıdır?

KontrolKalemi Mobile ile gönderildi.
 
Sayin Orca:

ben bahsi gecen kontrol cihazini 24v Jel aku ile kullanacagim. Akuyu de henuz temin etmedim. Fakat urun ayrintilarinda 24v icin verdigi degerler:

Charge off voltage HVD: 14.4V / 28.8V
Low Voltage Directive LVD: 10.8V / 21.6V
Low Voltage Restore LVR: 11.8V / 23.6V

bu degerler azmidir sizce 24v aku icin?
 

Forum istatistikleri

Konular
130,036
Mesajlar
932,450
Kullanıcılar
453,003
Son üye
CagdasBey

Yeni konular

Geri
Üst