tamam tşk ederim ama ben sadece veriğiniz bilgilerden anladıgım kadarı ile yazdım bu anladıklarımın dogrulugunun teyidi için böyle bişiy yazdım yanlış anlamış olabilirim die sadece doğrudur dogru anlamışşınız die yazsaydınız veya surasını yanlış anlamışşın da diyebilirdin tşk. ediyorum
BEN İSTEDİĞİM BİLGİLERE ULAŞTIM SN. ALPERNBUGRA BURDANDA PAYLAŞAYIM DEDİM BELKİ BAŞKALARIDA FAYDALANIR SAYGILAR...
Etiketinde yıldız 380 V. / üçgen 220 V. yazan bir motorun çalıştırılması :
Şebeke gerilimi 380 V. olduğunu kabul edersek; (Hat gerilimi, Uh=380 V. - Faz gerilimi, Uf=220 V.)
Bu motoru yıldız bağlantılı olarak çalıştırabiliriz. (yıldız-üçgen veya üçgen bağlayamayız) Yıldız bağlantıda her iki sargıya (bobine) Uh gerilimi uygulanır, ya da sargı başına Uh/1.73 = 220 V. uygulanmış olur. Eğer bu motoru klemens tablosunda üçgen bağlarsak sargı başına Uh gerilimi uygulanır. Bu da sargı başına 380 V. demektir. Sargılar yanar.
Etiketinde üçgen 380 V. yazan bir motorun çalıştırılması :
Bu motoru direkt üçgen veya yıldız-üçgen kombinasyonla çalıştırabiliriz. Motorun her bir sargısı Uh gerilimine uygun sarıldığı için sargılarına uygun gerilim vermiş oluruz. Aynı etiketli motoru yıldız köprüleyip sürekli çalıştırdığımız zaman sargı başına Uh/1.73 = 220 V. gerilim düşer, Bu da motorun verimsiz çalışmasına, çevirme momentinin düşmesine hatta yanmasına neden olur.
Yukarıdaki açıklamalardan da anlaşılacağı gibi üçgen 380 V. etiketli bir motoru yol alıncaya kadar önce yıldız bağlantı ile yol verirsek sargı başına 1/1.73 gerilim uygulanır, bu da çekilen akımda 1/1.73 azalma olur. Bizimde istediğimiz motor yol alırken tam devrine ulaşıncaya kadar düşük akım çekmesidir. Fakat motor tam devrini aldıktan sonra üçgen bağlantıyı sağlayıp sargılara uygun gerilimi vermeliyiz (Uh.)