sebepsiz yanan motorlar

380 v 50 hz yıldız kontaktörlü motorlarda sorun var inverterli motorlarda sorun yok voltaj frekas uygun ama klemens kutu bağlantıları facia işe yeni başlamış bir çırak daha mükemmel bağlar diyebilirim
Eğer bağlantılar kötü ve gevşek bağlantı varsa hepsini elden geçirmen gerekli ki yanmasın motorlar!
 
motorlarda redüktör yerine tipik çin malı şanzuman kullanılmışki türkiyede yok diyebilirim motoru sarıma yolluyoruz yine yanıyor daha sonra gamak takıyoruz sorun bitiyor ama biz daha yeni ve küçükten başladık sorunu önceden bulup yanmayı uzaun vadeye çıkarırsak daha hoş olur
 
ozmaan 8 saat motorları tek tek kontrol ederek akşama kadar döneceğim %5 lik kalanda bu oluyor
Hayir o olmuyor,tabi gerekirse onu da yapin ama,motorlarin yanmasını sadece elektriksel acidan incelemeyin.

Tamam motor asiri akim ceker yanar,iki faza duser yanar,surekli dur kalk yapar yanar,sargilarinda problem vardir yanar,yildiz baglanti yerine ucgen baglanti yaparsin yanar vs vs

Ama sadece bundan ibaret degil.mejanik aksamlari inceleyin.mesela konveyor motoru,motor konveyorun neresind bagli bu bile onem arzeder,şöyle ki ; motorlar cekis gucune gore tasarlanmistir bu nedenle konveyorun sonuna konur,siz onu konveyorun basina koyarsaniz cekis degil itis gucu ister,bu da motorun mekanik aksamlarina zarar verir ve hatta yanabilir.

Elektrik ve mekanik sartlar disinda cevresel etkenler de onemlidir,adiri sicak ve ya soguk bir ortamda,surekli yagmura maruz kalan bir ortamda,nemin ve ya tozun cok oldugu bir ortamda motor sebepsiz ! yere yandigini gorebilirsiniz

Diger yuzde 5 derken bunlari kastetmistim
 
dünde aniden Elektrik kesildi yemeğe çıkacaktım ama bir ihtimal trafo odasına bakayım dedim belki şalter atmıştır zor ihtimal ama yine içimden bakmak geldi trafo odasına girdim 3x160 apm nh Sigorta panoda alev almış 3200 amp yük kesiciyi kestim koşarak karbondioksit yangın tüpünü alıp söndürdüm sigorta ve kontaktörlerde çin malı ancak hücre ve yük kesici açmıyor tedaşın santralinden açmış enteresan bir kaç fabrikayıda etkilemişiz og de 160 amper geçmiş

nh sigorta yanmaya başladığında sistem 610 amper akımdaydı
 
Hayir o olmuyor,tabi gerekirse onu da yapin ama,motorlarin yanmasını sadece elektriksel acidan incelemeyin.

Tamam motor asiri akim ceker yanar,iki faza duser yanar,surekli dur kalk yapar yanar,sargilarinda problem vardir yanar,yildiz baglanti yerine ucgen baglanti yaparsin yanar vs vs

Ama sadece bundan ibaret degil.mejanik aksamlari inceleyin.mesela konveyor motoru,motor konveyorun neresind bagli bu bile onem arzeder,şöyle ki ; motorlar cekis gucune gore tasarlanmistir bu nedenle konveyorun sonuna konur,siz onu konveyorun basina koyarsaniz cekis degil itis gucu ister,bu da motorun mekanik aksamlarina zarar verir ve hatta yanabilir.

Elektrik ve mekanik sartlar disinda cevresel etkenler de onemlidir,adiri sicak ve ya soguk bir ortamda,surekli yagmura maruz kalan bir ortamda,nemin ve ya tozun cok oldugu bir ortamda motor sebepsiz ! yere yandigini gorebilirsiniz

Diger yuzde 5 derken bunlari kastetmistim


nem ve toz çok fazla suni mermer fabrikası
 
Motorlarin koruma siniflari var siparis verirken bunu da goz onunde bulundurun.ayrica bi motor firmasini cagirip sahada inceleme yapmalarini da istemekte fayda var
 
Harmonik Bozulmalar ve Pik Voltajlar Nedeniyle Motorun Aşırı Isınması Frekans konvertörü ile kullanıldığında, frekans konvertörünün çıkış dalgalarındaki harmonik dalga formlarının içeriği nedeniyle, Elektrik motorlarına gelen akımın neden olduğu harmonik voltajların ve akımların ana etkisi, harmonik frekanslarda demir ve bakır kayıpları nedeniyle sıcaklığın ve de dolayısıyla kayıpların artmasıdır. Harmonik bileşenler, makinenin verimliliğini ve tork üretimini etkileyip, motorun aşırı ısınmasına neden olmaktadır [9]. Elektrik motorunda ısınmaya neden olan bu harmonik frekanslar, oluk derinliğinde daha fazla olduğundan, oluğun hava aralığına yakın olan kısmında toplamakta ve motorun devrinin düşmesine neden olmaktadır. Bu sorunlardan kaçınmak için frekans konvertörü ile sürülen motorların rotorları çift kafesli değil, tek kafesli olarak üretilmektedir [10]. Frekans konvertörü taşıyıcı frekanslarına bağlı olarak, motor klemensinde pik voltajlar meydana gelmektedir. Motor klemensinde saniyede 2.000 ile 20.000 kere arasında tekrarlanan voltaj pikleri, koronaya (havadaki nitrojenin iyonlaşması sonucunda ozon ve nitrik asit oluşmasına ve oluşan mikro arklar nedeniyle de sargı tellerinin yalıtımlarında zayıflama meydana gelmesine) neden olmakta ve kısmi boşalmalar nedeniyle sargıların yavaş yavaş dielektrik direncini zayıflatarak, motoru yanmaya doğru götürmektedir [11]. Bir motorun dielektrik dayanımı, kullanılan yalıtım kalınlığına ve tipine, verniğin kalitesine, sargı geometrisine, sıcaklığa ve neme bağlıdır. Nem ne kadar yüksekse, dielektrik dayanımı da o kadar az olacaktır. Bunun yanında, motorun dielektrik dayanımı yüksek sıcaklıklarda daha da düşecektir. Bir invertör tarafından beslenen standart bir motorun ömrü % 75 kadar azalabilmektedir. Bundan dolayı, düşük harmonik içerikli invertör ile birlikte, geliştirilmiş yalıtımlı, düşük ve homojen iç sıcaklık dağılımına sahip motorlar seçilerek kullanılmalıdır. Ortalama olarak, frekans konvertörü ile beslenen motorlar, yükte ve nominal hızda 15 ºC civarında daha fazla sıcaklık artışına sahiptirler (Motorun yalıtım sınıfının limitinin üzerindeki her 10 ºC’lik artışın motor ömrünü yarıya düşürdüğü bilinen bir gerçektir)(ALINTI:EMTAŞ)
 
Jeneratör / Şebeke Geriliminin Bozulması
Distorsiyonlu bir akım çeken/uçlarına lineer olmayan yükler bağlanmış olan , bu gerilim kaynağında iç direnç üzerinde elektrikteki en temel formül olan;
V=I*Z (V=I*R) formülünden bu bozuk akım dalga formuna benzer bir dalga formunda gerilim düşümü olacaktır. Gerilimdeki bozulma %5’in üzerine çıkması durumunda bazı arızalar meydana gelecektir:

  1. Elektronik kartlarda arızalar
  2. Makinaların ve teçhizatlarının çalışmasında hatalar
  3. Güç kaynağı yanmaları
  1. Anlık gerilim bozulmaları
  2. Harmonikli akımlar sistemden fazladan akım çekilmesine sebep olurlar. Bu da sistemde verimsizleşme demektir.
  3. Fazladan çekilen akım kabloların ısınmasına neden olmaktadır. Çünkü harmonikli akımlar tamamen reaktif güç çekerler. Buna ek olarak bu akımlar yüksek frekanslı bileşenler (3-5-7…) içerdiklerinden kablolarında deri etkisi oluşur. Deri etkisinden dolayı kablonun dış yüzeyi kullanıldığından kablo kesiti düşer ve kablolar ısınır.
  4. Harmonik akımların kullanıldıkları baradaki diğer cihazlar ile rezonansa girme riskleri vardır. Bu durumda sistemden çok yüksek akımlar çekilir. Kabloların ve şalt malzemelerinin yanması / devre kesicilerinin açılması neticesinde sistemin arıza yapmasına ve iş kaybıyla beraber maddi kayıplara neden olmaktadır.
  5. Motorlarda darbeli çalışmalar ve aşırı ısınma motor yatağı arızalarına sebep olur.
  6. Aydınlatmalarda ve PC ekranlarında titreşimlere neden olur.
  7. Harmonikli akımların çektikleri reaktif güçler kondansatörler tarafından kompanse edilemediğinden CosQ (faz kayması) ile gerçek güç faktörü λ’nın farklı değerlerde olmasına neden olurlar. Bu durum fazladan çekilen reaktif gücü ifade etmektedir.
  8. Fazladan çekilen reaktif güç, trafolarda histerisis ve fuko kayıplarının artmasına neden olacağından; trafolardan ses gelmesine ve ısınmalara neden olacaktır.
  9. UPS ve jeneratörlerde gerilim bozulmaları ve tam yükte çalışamama.
  10. İletişim sistemlerinde parazitler.
  11. Ölçüm sistemlerinde ölçüm hataları.
  12. Şalterlerde ve benzeri koruma sistemlerinde anlamsız açmalar.
  13. Elektronik cihazlarda anlamsız arıza kodları ve duruşlar.
  14. Kompanzasyon kademe sigortalarının veya kompanzasyon şalterlerinin açması.

bu durumda %75 olan harmoniğimize filitre takmalımıyız faydası olurmu
 
ayrıca kompanazasyon da kontaktör NH Sigorta ve kablolar ısınıyor 100 kwar kondanstör 160 amp nh sigorta

ben NH sigortaları söküp yerlerine 160 amp tmş takabilirmiyim sıkıntı olurmuveya 200 amp veya 2 gruba bölüp 2 adet 100 amp tmş acaba nasıl uygun olur
 

Forum istatistikleri

Konular
129,834
Mesajlar
930,598
Kullanıcılar
452,661
Son üye
gazihannclk

Yeni konular

Geri
Üst