Konunun üzerinden epeyce bir zaman geçmiş olsa da, bir konuya açıklık getirmek açısından belirtmek istedim:
Öncelikle, Tedaş ın yazdığı enerji müsaadelerinde, "trafo direklerine" de, sigortalı-topraklı ayırıcı monte edileceğinden bahsedildiği için konuya değineceğim.
sigortalı-topraklı ayırıcı dediğimiz (seksiyoner), devre elemanındaki, "topraklayıcı", kısmının görevi, hat ile ilgili olduğu bilinmelidir. O nedenle, hattın başına tesis edilecek seksiyoner direğine, " Harici Tip, Sigortalı-Topraklayıcı " ayırıcı tesis edilir ki, hatta olası mevcut olan statik elektriği toprağa verebilelim.
Bu seksiyonerlerin, gövdelerinin, ve kollarının ve tüm metal aksamlarının topraklanması ise, koruma topraklaması mahiyetindedir. yani, "topraklayıcı" kelimesi ile, gövde topraklamasını ayırt etmekte fayda var.
Trafo direğine, hangi akıl ve mantıkla, sigortalı -topraklı ayırıcı istiyorlar ? Bence hikmetinden sual edilmesi gereken husus bu?
Elektrik hatlarında yeni bir devrim falan mı yapmak istiyorlar?
Zaten Tedaş,'ın proje ve tesis daire başkanlığında proje kısmındaki personelin, teknik ve mevzuat bilgilerinden cidden kuşkuluyum... önceki mesajlarda, " ustalar ....geveliyor..." denilmiş...Bence ustalar "doğru" geveliyor...