Servo Motorla Yaşanılan Bir Arıza

Veeee sonuç motor ters döndü ,vuruntulu çalıştı ,fazla akım çekti ,sonunda ayarladım.sökerken dikkat etmek lazımmiş arkadaşlar.
 
Servo motor ve sürücü konusunda marka model fark etmeden hizmetinizdeyiz. Kendi imalatımız olan test ve kalibrasyon cihazımızla, uygun fiyatlı çözümler sunuyoruz. Gerçekçi yaklaşım politikamız gereği sorunu görmeden fiyat vermiyoruz. İsteyen herkesi arge donanımımızı görebilmek için iş yerimize davet ederiz. Konusunda yetişmiş 1 Elektronik mühendisi, 3 elektronik teknisyeni, 3 servo motor bakım uzmanı, 2 bobinaj teknisyeni kadromuz ile sorunlarınızın çözümüne talibiz.
 
Selamünaleyküm arkadaşlar ındramat marka servo motoru yanmıştı sardık çalıştı sonra arızaya geçti sürücü biraz çalıştıktan sonra 860 aşırı akım hatası veriyor ıgbt yi söküp diğer sürücüyle yer değiştirdik oradaki motoru arıza veren sürücü ıgbt si çalıştırdı.resolver kalmasından şüphelendim milimetrik ayar yapmaya çalıştım değişen bişey yok malum ayar labratuarımız yok neyse başlangıçta çalışmasına rağmen biz motordan şüphelenip gönderdik servise motorun saygısı Almanya dan orjinal revolver ve FRENİ ile beraber geldi sıfır gibi ayarlayıp gönderdiler taktık yenilenen motorda yarım saat kadar çalıştı ama yine aynı hata sürücüyü gönderdik 850 euro arıza var diye fiyat verdiler okey dedik geldi sürücü takıldı yine bir saat kadar çalıştı aynı hatayı verdi kabloları ölçü aletiyle kontrol ediyorum kaçak felan yok kırık ezik yok toplam motora 5000 sürücüye 3000 arada binde ben yedim 8000 para gitti hala olmadı motor yandıktan bu yana neler olmuş olabilir tecrübelerizi bekliyorum
 
Selamünaleyküm arkadaşlar ındramat marka servo motoru yanmıştı sardık çalıştı sonra arızaya geçti sürücü biraz çalıştıktan sonra 860 aşırı akım hatası veriyor ıgbt yi söküp diğer sürücüyle yer değiştirdik oradaki motoru arıza veren sürücü ıgbt si çalıştırdı.resolver kalmasından şüphelendim milimetrik ayar yapmaya çalıştım değişen bişey yok malum ayar labratuarımız yok neyse başlangıçta çalışmasına rağmen biz motordan şüphelenip gönderdik servise motorun saygısı Almanya dan orjinal revolver ve FRENİ ile beraber geldi sıfır gibi ayarlayıp gönderdiler taktık yenilenen motorda yarım saat kadar çalıştı ama yine aynı hata sürücüyü gönderdik 850 euro arıza var diye fiyat verdiler okey dedik geldi sürücü takıldı yine bir saat kadar çalıştı aynı hatayı verdi kabloları ölçü aletiyle kontrol ediyorum kaçak felan yok kırık ezik yok toplam motora 5000 sürücüye 3000 arada binde ben yedim 8000 para gitti hala olmadı motor yandıktan bu yana neler olmuş olabilir tecrübelerizi bekliyorum
slm necati bey
büyük ihtimalle motor yanarken sürücü üzerindeki modüllerede zarar vermiş olabilir bir kaç sorum olucak yardımcı olabilmek ıcın 05386109523 arayın yada msj atın.
 
Son düzenleme:
Aseka00 Merhaba,
34matkap78 arkadaşımıza ilave olarak, şunlar söylenebilir. Roselver motorun milinin konumunu okuyan bir encoder, dir. Servo motorların mantığında motor milinin konumun okunması esasına dayanan bir kontrol mantığı mevcuttur. Resolver kayması denilen hadise aslında rotordaki mıknatıs konumu ile motor milinde bağlı olan resolver (encoder) bağlantısının kayması durumudur.
Bu durumda ne olur: Servo motor sürücülerinin hemen hepsinde pid kontrolu bulunur. Bu kontrol sürücü motoru kontrol etmeye başladığı an rotoru tumaya çalışır. Bu nedenle servo motorlara referans verilmeden enable edildikleri an motor milini çeviremezsiniz. Çünkü sürücü rotor manyetik alanını tutacak şekilde statorda manyetik alan oluştur. Bu manyetik alanlar rotor manyetik alanını tutar. Bu işlem uygulandığında rotor ile resolverin konum bilgisinin aynı eksende olması gerekir. Bu fark çok fazlaolduğunda sürücü aşırı akım hatası verir. Bu miktar az ise, motorda rulman problemi var gibi takırtı duymaya başlarsınız. Yada çok az olduğunda, sürücü enable edildiğinde motor milinin çok az miktarlarda bir ileri bir geri hareket ettiğini görüsünüz. Bu durum sürücünün kazanç ayarları(pid) ilede ilgili olabilir. Tahrik sistemindeki redüksiyona bağlı olarak çok fazla miktardada olabilir.
Her servo motor, motor konum sensörünü okuyarak motor milinin sabit durmasını sağlamaya çalışır. Bu durumda motor minimum akım çeker. Ancak konum sensörü mekanik olarak kayarsa, sürücü motor milini sabit tutmak için stator sağılarına daha fazla akım pompalar, buda motrun gereksiz güç kaybetmesine neden olur. Bu kayma miktarı fazla değilse motor yükle çalıştırıldığında daha fazla akımla, kavrulmaya başlar, ve farkedilip düzeltilmezse motor yanar.
Düzeltmek için: Sürücü programında modellere göre bu yöntemler değişebilir. En klasik ve zor olan bir yöntem( resolver kayması fark edilmiş motor kavrulmamışsa) Dikkatli olunmak kaydı ile sürücü programı ile motor akımı izlenerek, konum okuyucu mil üzerinde gevşetilir. Motorun çektiği akım en küçük değerine gelecek şekilde ayarlanmaya çalışılır, ve tekrar sıkılır. Yok ben yapamam derseniz servisler bu iş içindir.
Servo motor niçin enable edildiğinde akım çeker derseniz. Servo motorlar pozisyonla amaçlı kullanıldıkları için sürücü motorun home (sıfırlama) işi yaptırıldığında başlangıç konumunu bilmesi gerekir ayrıca motor milinin durumunun duruken dahi değişmemesi gerekir. En büyük özellikleri duruken dahi motor verebileceği maksimum momenti verirler.
Kolay gelsin.
Meraba hocam, ben elektriik mühendisiyim 1.5 sene önce Yıldız Teknikten mezun oldum. Şuanda bakım mühendisi olarak çalışıyorum. Servo motor ve sürücülerle alakalı sorularım var, yardımcı olabilir misiniz?
 
Veeee sonuç motor ters döndü ,vuruntulu çalıştı ,fazla akım çekti ,sonunda ayarladım.sökerken dikkat etmek lazımmiş arkadaşlar.
Resolveri sökmeden önce
Resolverin döner kısmı,servo motorun rotor mili ile,resolverin sabit kısmı servo motor arka kapagı ile beraber hassas bir şekilde markalanmalı.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,867
Mesajlar
930,872
Kullanıcılar
452,732
Son üye
erencok

Yeni konular

Geri
Üst