eğer ısı sensörü ptc ise,muhtemelen pt100 dür ama emin değilim.
1-motorun ptc ucunu,sürücüden sökün.ptc de polarite fark etmeyeceğinden ters bağlasanız da bir şey olmaz ama,ne olur ne olmaz işaretleyin
2-ptcnin yerine sürücüye( motor soğuktan çalışmadığı bir zamanda) 100 ohmluk bir direnç bağlayın.
3-motor çalışıyor mu bakın.Muhtemelen çalışacaktır.
bu durumda motorun ptc sebebiyle çalışmadığından kesin emin olmuş oluruz.
Emin olduktan sonra,o motoru başkasıyla değiştirin.Tabii elinizde aynısından varsa ve çok zor değilse.
Aynı arıza devam ediyorsa,motorun yerinden dolayı sorun yaşadığınız netleşmiş olur.bu durumda motoru,soğumasına da engel olmayacak şekilde, soğuğa maruz kalmasını önleyin.Örneğin soğuğun geldiği tarafa taş yünü ya da sobaların arkasına koyulan alemünyumlu levhalardan koyulabilir.Ya da motor çalışmadığı sürece ısıtacak,motor çalışmaya bağlayınca duracak bir ısı tertibatı düzenleyin.
Arıza hala devam ediyorsa,motor sürücüsünün ısı algılayan kısmı bozulmuş olabilir.Eğer sürücünüzde o an motor ısısının kaç derece olduğunu gösteren bir özellik varsa,kontrol edin.veya aynı sürücüden varsa,sürücüleri değiştirerek sorunun sürücüden kaynaklanıp kaynaklanmadığını anlamış olursunuz
Eğer arıza durur,motorun yeni yerinde devam ederse( tahminim bu yönde kuvvetli) o zaman ısı sensörü ya da ısı sensörü kablosunda sorun olabilir.Önce kablodan başlamak mantıklı olanıdır.Motor klemensinden,sürücüye kadar olan kabloyu yenileyin.Hala düzelmezse,ısı sensörü arızalıdır.Eğer doğru süzgün bir firmada çalışıyorsanız,sensörü değiştirtin ki bu da motorun yeniden sarılması veya motorun değişmesi demektir.
Eğer yok anam para harcamayalım tarzı bir firmada çalışıyorsanız,pt100 e seri bir pot bağlayın.Mesela 100 ohmluk.Ve motor çalışmadığı zaman potun direncini artırın ve motor çalışmaya başladığında durun.Tabii bu sefer de motor bir süre yükte çalıştıktan sonra,ısı yüksekliği sebebiyle motor durabilir.Eğer böyle olursa,manuel olarak yapabileceğiniz gibi,otomatik olarak o potu devreden çıkarmalısınız.Motor çalışmaya başladığında direnç devrede olsun,motorun ısınacağı kadar süre geçince,devreden çıksın.
Tüm bu yazdıklarımdan önce,sürücünüzün parametrelerinden anlayan birisini bulmanız ve ya kataloğunu inceleyip parametrelerde bir sorun var mı yok mu bakmanız en doğrsudur.
sorun sürücüden çıkarsa,tekrar yazarsanız, ve yaptırmak ya da yenilemek işinize gelmiyorsa,ona da malesef bir kolay buluruz.Malesef diyorum çünkü doğrusu değiştirmek ya da tamir ettirmektir.Ama bazı firmalar bunu sorun edip,teknik departmanın halletmesini istemektedirler.Günümüz ekonomik şartlarında yöneticilere hak vermek lazım mı?Tartışılır.