Siemens asenkron motor soğuktan çalışmıyor

Ambitious

Üye
Katılım
13 Ara 2008
Mesajlar
190
Puanları
1
Merhaba.1PH7103-2JF02-0BB3 kodlu kompakt asenkron motor sabahları soğuktan çalışmıyor.Ne sürücüsü nede ana bilgisayar hiç hata vermiyor.Elektrik sobası ile ısıtınca yarım saat sonra çalışıyor.İşin garip tarafı makinanın üzerinde 10dan fazla olmasına rağmen hep bu çalışmıyor.kapı ve pencereye yakın olması bir sebep olabilirmi acaba.Encoderi:H02 2048 S/R , Temp:KTY 84-130.
 
motorun içinde çalışmasını engelleyecek birtek termostat var ama onun soğua değil sıcağa duyarlı olması lazım motordaki kılemense kaç tane kablo girdiğini yazarmısın
 
motorun içindeki termostat değil de NTC ya da ptc ise sürücü soğuk olduğu için yol vermiyor olabilir.Ama bu durumda sürücünün uyarı vermesi lazımdı.Eğer sürücü ayarlarını iyi bilmiyorsanız,modelini markasını yazın.Ben yardımcı olamam ama bir bilen çıkabilir.Acaba motor içindeki koruma elemanının ne olduğunu anlamanız mümkün mü?
Motor kapağını açtığınızda,motorun içine giden 6 kablo haricinde 2 tane ince kablo göreceksiniz.Bunları kodlayarak sökün,ki aynı yerine bağlayabilirsiniz.Ohm metreyi kablo uçlarına tutun.0 ohm ya da 0 a yakın bir değerse termocoupledir( ki çok çok zayıf bir ihtimal termocouple kullanmışlardır) motoru ısıttığınızda direnç artıyorsa ptc,direnç düşüyorsa ntc dir.
kolay gelsin.
 
Projede sıcaklıksensörünün PTC olduğu yazıyor.Sürücüsü ise Eurotherm 690 plus 7.5/11kW , modeli:690+series 690PC/0075/400/0010/UK/0/0/0/0/B0/0/0.Sürücü siemens olsaydı daha iyi olurdu ama..
 
eğer ısı sensörü ptc ise,muhtemelen pt100 dür ama emin değilim.
1-motorun ptc ucunu,sürücüden sökün.ptc de polarite fark etmeyeceğinden ters bağlasanız da bir şey olmaz ama,ne olur ne olmaz işaretleyin
2-ptcnin yerine sürücüye( motor soğuktan çalışmadığı bir zamanda) 100 ohmluk bir direnç bağlayın.
3-motor çalışıyor mu bakın.Muhtemelen çalışacaktır.
bu durumda motorun ptc sebebiyle çalışmadığından kesin emin olmuş oluruz.
Emin olduktan sonra,o motoru başkasıyla değiştirin.Tabii elinizde aynısından varsa ve çok zor değilse.
Aynı arıza devam ediyorsa,motorun yerinden dolayı sorun yaşadığınız netleşmiş olur.bu durumda motoru,soğumasına da engel olmayacak şekilde, soğuğa maruz kalmasını önleyin.Örneğin soğuğun geldiği tarafa taş yünü ya da sobaların arkasına koyulan alemünyumlu levhalardan koyulabilir.Ya da motor çalışmadığı sürece ısıtacak,motor çalışmaya bağlayınca duracak bir ısı tertibatı düzenleyin.
Arıza hala devam ediyorsa,motor sürücüsünün ısı algılayan kısmı bozulmuş olabilir.Eğer sürücünüzde o an motor ısısının kaç derece olduğunu gösteren bir özellik varsa,kontrol edin.veya aynı sürücüden varsa,sürücüleri değiştirerek sorunun sürücüden kaynaklanıp kaynaklanmadığını anlamış olursunuz
Eğer arıza durur,motorun yeni yerinde devam ederse( tahminim bu yönde kuvvetli) o zaman ısı sensörü ya da ısı sensörü kablosunda sorun olabilir.Önce kablodan başlamak mantıklı olanıdır.Motor klemensinden,sürücüye kadar olan kabloyu yenileyin.Hala düzelmezse,ısı sensörü arızalıdır.Eğer doğru süzgün bir firmada çalışıyorsanız,sensörü değiştirtin ki bu da motorun yeniden sarılması veya motorun değişmesi demektir.
Eğer yok anam para harcamayalım tarzı bir firmada çalışıyorsanız,pt100 e seri bir pot bağlayın.Mesela 100 ohmluk.Ve motor çalışmadığı zaman potun direncini artırın ve motor çalışmaya başladığında durun.Tabii bu sefer de motor bir süre yükte çalıştıktan sonra,ısı yüksekliği sebebiyle motor durabilir.Eğer böyle olursa,manuel olarak yapabileceğiniz gibi,otomatik olarak o potu devreden çıkarmalısınız.Motor çalışmaya başladığında direnç devrede olsun,motorun ısınacağı kadar süre geçince,devreden çıksın.

Tüm bu yazdıklarımdan önce,sürücünüzün parametrelerinden anlayan birisini bulmanız ve ya kataloğunu inceleyip parametrelerde bir sorun var mı yok mu bakmanız en doğrsudur.
sorun sürücüden çıkarsa,tekrar yazarsanız, ve yaptırmak ya da yenilemek işinize gelmiyorsa,ona da malesef bir kolay buluruz.Malesef diyorum çünkü doğrusu değiştirmek ya da tamir ettirmektir.Ama bazı firmalar bunu sorun edip,teknik departmanın halletmesini istemektedirler.Günümüz ekonomik şartlarında yöneticilere hak vermek lazım mı?Tartışılır.
 
Aslında motoru değiştirerek işe başlamak istiyorum ama yinede yarın siemensten arkadaş çağırdım bakalım ne diyecek.bir ihtimalde sürücünün firmasını ararım.sürücüye danışmadan müdahele etmek istemiyorum çünkü farklı haberleşme protokolleri ,fiber optik ve profibus,bulunduran komplex bişey.
 
motoru değişmene gerek yok ki senin sorunun sürücüdedir veya sayın mustafa üstadımın dediği uygulamayı yap
 
Yine aynı sıkınıyı yaşadık ve sürücüden çıkan ptc uçlarını çıkarıp 100 ohmluk direnç taktım,kısa devre yaptım fakat gene calışmadı.Sürücüye gelen ve giden tüm referansları ölçtüm ve anormallik yok.Çaresiz bir şekilde düşünürken işçilerden biriabi sürücüyü ısıtalım dedi ve elektr sobası 3 dak sora sürücüyü çalıştırdı.hayretler içinde kaldım.hemen panonunfanlarını kapadım.sürücünün türkiye servisine sordum onlarda boyle birşeyle karsılaşmamışlar.Birde ingiltere Eurotherme mail atmayı düşünüyorum
 

Forum istatistikleri

Konular
130,168
Mesajlar
933,938
Kullanıcılar
453,294
Son üye
MEGATRO

Yeni konular

Geri
Üst