Hocam merhabalar bypass kontaktor takılı değil softa motor koruma şalteri ile beraber çalışıyor 35mm2 kablo ana salter ile motor koruma ile soft Starter arasında ben bu kadar akım çekeceğini tahmin etmediğim için 35 mm kullandım ve kablo 10 dk çalışmaya göre fazla sıcaktı yani öyle aman aman sıcak değildi ama ısınmışti dedim normal etiket akımına göre yeterli geldi bana ama şuan bu ampere göre yeterli değil onu degistirdim 70 mm lik kablo ile motor pano arası 15 metre 3x50+35 kablo ile bağlı acaba onuda değiştirmeli miyim bir faydası olur muOlayı anlatışına göre sıkıntının softstarter parametre ayarları ile bir alakası olmadığıı anlaşılıyor. Senin sıkıntın yol verme sonrası başlıyor. 1) Kablo 35'lik demişsin bunun havada max akım taşıma kapasitesi 130A dir. Sen bu kablodan 164-165A geçiriyorsun. Kablo ısınıyor ısındıkça direnç artıyor gerilim düşümü artıyor daha fazla akım çekiyor. 2) Üyenin birisi güzel bir soru sormuş bypass kontaktörlü mü diye kontaklarda sorun olabilir. 3) Hava emişi ile ilgili sorun.
Motora düşen gerilim zaten 400v değildir onuda hesaba kat !
Olası ihtimaller bence bunlardan birisi yada birkaçı.
Tabii ki değiştirin arızayı bir kenara koyalım ısıl kayıplarınız çok olur bu şekilde. Öncelikle sürekli rejimde Motor uçlarına düşen gerilimleri ölçün.Hocam merhabalar bypass kontaktor takılı değil softa motor koruma şalteri ile beraber çalışıyor 35mm2 kablo ana salter ile motor koruma ile soft Starter arasında ben bu kadar akım çekeceğini tahmin etmediğim için 35 mm kullandım ve kablo 10 dk çalışmaya göre fazla sıcaktı yani öyle aman aman sıcak değildi ama ısınmışti dedim normal etiket akımına göre yeterli geldi bana ama şuan bu ampere göre yeterli değil onu degistirdim 70 mm lik kablo ile motor pano arası 15 metre 3x50+35 kablo ile bağlı acaba onuda değiştirmeli miyim bir faydası olur mu
Bugün kablo kesitlerin hepsini 70 mm2 ile değiştirdim birde fan emiş yaptığı yere klape koymayi düşünüyorum fanin önü açık 320 çapında boru ondan da fazla akım çekiyor diye düşünüyorum fan emisini kısıp akımını kontrol edecez yarın bu şekilde düşünüyorum hocam sizin fikriniz nedirTabii ki değiştirin arızayı bir kenara koyalım ısıl kayıplarınız çok olur bu şekilde. Öncelikle sürekli rejimde Motor uçlarına düşen gerilimleri ölçün.
Emiş kısmına , ayarlı klepe koymanız faydalı olur.Bugün kablo kesitlerin hepsini 70 mm2 ile değiştirdim birde fan emiş yaptığı yere klape koymayi düşünüyorum fanin önü açık 320 çapında boru ondan da fazla akım çekiyor diye düşünüyorum fan emisini kısıp akımını kontrol edecez yarın bu şekilde düşünüyorum hocam sizin fikriniz nedir
Hocam varsa bilginiz fan ile ayar kllape arasındaki ilişkiyi anlatırımisiniz debicdiye biliyorum ben önünü kısinca debi düşeceği için fan da emiş azaldığı için motora yüklenen güç de düşecektir bu nedenle akım düşecektirEmiş kısmına , ayarlı klepe koymanız faydalı olur.
Hocam klass parametresi ne işe yarıyor yada hocam resmini paylaştığım soft Starter üstündeki parametreler neyi temsil ediyor yardımcı olur musunuzKlasıda 20 yapın.