Merhaba değerli arkadaşlar; Arabam ekim ayı sonuna doğru bir fenni muayeneye girecektir.Dün netten daha önceden dosya olarak indirdiğim ve toplam 908 sıra maddeli metin halinde karayollarındaki tüm araç tiplerini de içine alan (HF) Hafif kusur(AK) Ağır kusur ve( EM) emniyetsiz olan konuları,kusur gruplarını tek tek de okurken bu hassas konu (sis farı konusu) özellikle dikkatimi çekti.Bu yazılı olan şekliyle şuydu;
393.sıralı madde: İlave lambalar : Far ve park (konum) lambalarından bağımsız çalışmıyor> kusur grubu > AK (Ağır kusur)
Aracınızda hiç sis farı orijinalinde hiç olmasa ( 2 sene önce sis farı yok şeklinde hafif kusurlu çıktı,ama asıl aracın orijinalinde de yoktu,yeni araçların çoğunda opsiyonel olarak da bulunuyor,iyi biliyorsunuz.) yine ağır kusurlu olmuyor,sis farı ile ilgili yönü,ışık şiddeti,reflektörü,camı,far sayısı,Elektrik bağlantısı gevşek,yanlış bile olsa sadece hafif kusurlu kusur grubunda iken,ayrı bir anahtarla veya röle ile yanarken başka lambalara tam bağlı (Şartlı) çalışması ağır kusur kapsamındadır.
Bu yoruma göre sis farı elektriğini kendiniz oto elektrikçi dışında araca sonradan kendiniz çekmişseniz,diğer farlara gelen 12 volt dc beslemeyle bunun rölesini bile çalıştıramamış oluyorsunuz,buradan çıkan sonuca göre. Kontak anahtarı 0'dan 1 konumuna çekildiğinde 12 volt dc.'nin geldiği boştaki herhangi bir + uçtan bunu almanız, - ucu da akü şasilemesinden (Gövdeden) alarak,gerek denetim (Röle) bobini devresinde ,gerekse kumanda edilen bu asıl 10 amper,12 voltluk sis farı çiftine çekilen kablo başlangıcında (+ uçta) mutlaka ampere göre oto sigortalarını seri olarak lehimleyip bağlamanız ve açma-kapma anahtarını röle bobin akımına (amperine) göre seçmeniz gerekiyor.
Sis farını sonradan takıp muayeneye böyle gideceklerin bu konudaki özel bir dikkatine.Kolay gelsin.
393.sıralı madde: İlave lambalar : Far ve park (konum) lambalarından bağımsız çalışmıyor> kusur grubu > AK (Ağır kusur)
Aracınızda hiç sis farı orijinalinde hiç olmasa ( 2 sene önce sis farı yok şeklinde hafif kusurlu çıktı,ama asıl aracın orijinalinde de yoktu,yeni araçların çoğunda opsiyonel olarak da bulunuyor,iyi biliyorsunuz.) yine ağır kusurlu olmuyor,sis farı ile ilgili yönü,ışık şiddeti,reflektörü,camı,far sayısı,Elektrik bağlantısı gevşek,yanlış bile olsa sadece hafif kusurlu kusur grubunda iken,ayrı bir anahtarla veya röle ile yanarken başka lambalara tam bağlı (Şartlı) çalışması ağır kusur kapsamındadır.
Bu yoruma göre sis farı elektriğini kendiniz oto elektrikçi dışında araca sonradan kendiniz çekmişseniz,diğer farlara gelen 12 volt dc beslemeyle bunun rölesini bile çalıştıramamış oluyorsunuz,buradan çıkan sonuca göre. Kontak anahtarı 0'dan 1 konumuna çekildiğinde 12 volt dc.'nin geldiği boştaki herhangi bir + uçtan bunu almanız, - ucu da akü şasilemesinden (Gövdeden) alarak,gerek denetim (Röle) bobini devresinde ,gerekse kumanda edilen bu asıl 10 amper,12 voltluk sis farı çiftine çekilen kablo başlangıcında (+ uçta) mutlaka ampere göre oto sigortalarını seri olarak lehimleyip bağlamanız ve açma-kapma anahtarını röle bobin akımına (amperine) göre seçmeniz gerekiyor.
Sis farını sonradan takıp muayeneye böyle gideceklerin bu konudaki özel bir dikkatine.Kolay gelsin.