sorf starter

aşırı yükte kolay kalkış icin kullanılır
 
Bugünün yolverme mühendisliği en sık olarak üç-fazlı AC motorlara uygulama yapar. Bu motorlar, başlama karakteristiklerine bağlı olarak doğrudan güç kaynağı sistemine bağlanmazlar. Direk yolvermede doğrudan başlatıldıkları zaman, motorun nominal akımının 15 katı değerinde çok yüksek bir sargı akımı oluşabilir. Bu akım, önlenemez bir şekilde kaynak iletkenlerini, kaynak sistemini ve seri bağlı şalt tesisini yükleyebilir. Ayrıca, direk yolvermede zaman aşırı derecede bir dönme momenti oluşur. Bu sarsıntı sürülen motora baskı yapmakla kalmaz aynı zamanda makine mekaniklerini yükler. Örneğin öncelikli güç ileten kısımları (V kayışı, dişliler, vb)
Bu başlama akımını azaltmak için önceden yıldız-üçgen kombinasyonları kullanılıyordu. yıldız-üçgen devresinde, motor akımı üçgen bağlantıya göre üçte bir akım değerindedir. Motorun nominal dönme momenti değerine nominal akım değerinde ulaşmasını sağlamak için, belirli bir kurma zamanı sonrasında, yıldızdan üçgene anahtarlama gerekir. Bu kaynak sistemini etkileyen akım piklerine sebebiyet verir. Ayrıca, sürücüyü aşırı derecede yükleyen dönme momenti pikleri de vardır. Bu etkileri önlemek için soft starterleri kullanmak daha duyarlı bir davranıştır. Terminal gerilimi sürekli artırılarak, motor dönüşü sarsıntısız olarak ivmelendirilir. Motorda olduğu gibi kaynak sistemi en uygun yolla çalıştırılır. Yani soft starterler paradan kazandırır, motoru korur (ömrünü uzatır), kurulum masraflarından kazandırır ve azalan başlama akımına bağlı olarak daha az yer kaplayan kaynak iletkenlerini önerir.
 
Berrin kardeşimin verdiği bilgiler için teşekkür ediyorum.Ancak küçük bir
noktayı düzeltir isem kızmayacağını umuyorum.Genelde,motorların start
akımları,nominal akımlaırın 7-8 katını geçmez.Konunun esasını değiştirme-
mekle beraber,bilinmesinde yarar var diye düşündüm.Umarım beni bağışlar.
 
15 - 30 kW arası motorlarda 2 kontaktör+yıldız üçgen rölesi yerine soft starter kullanmak daha hesaplı oluyor çoğu zaman. kalkış esnasında daha düşük akımlar çekildiği için termik ayarını kalkışa göre değil nominal olarak ayarladığımızdan ve sigortaları da nominal seçtiğimizden ani faz kayıplarında termik daha hızlı cevap veriyor ve motor yanmadan kurtuluyoruz bu arada.
 
110 kw motora telemakanikle yumuşak kaldırmak istiyoruz malzeme geldi ama yorumları okuyunca korkmaya başladım 110 kk motoru softstarterle sorunsuz kaldırabilirmiyim lütfen yardım starteri seçerken bir üst değerini seçtik tşk
 
merhaba arkadaşlar
işletmemizde soft starter li birçok uygulamamız var ve sorunsuz çalışıyorlar
telemekanik marka kullanıyoruz.şimdiye kadar maksimum 37 kw kullandım ama arkadışımız zaten bir üst akımı seçmiş sorunsuz kullanacaktır diye düşünüyorum
saygılarımla
 
ArkadaŞlar tele mekanİk starter serİsİ ats-48c250 bu cİhazi 110 kw kiriciya takacaĞim malzeme geldİ ama hala teredÜtlerİm var acaba yildiz ÜÇken mİ baĞlasam dİye dÜŞÜnyorum trafomuz 400 kw yorumlardan okudum yumuŞak yol verİcİcİler İlk kalkiŞta cok fazla akim ceker dİye bukonuda Önerİsİ olan arkadaŞlarim varsa lÜtfen yardim etsİn..
 
Sayın skoper75

Trafo gücünüz : 400 KVA, yumuşak yol verici (softstarter) ' lerin amacı motora yumuşak bir kalkış sağlamak, bunu da kıyıcılar ile sağlamaktadır. Çalışma sistemi; gerilimi kademe kademe yükselterek motorun yumuşak kalkışını gerçekleştirir. İlk kalkışta; yıldız-üçgen yol vermeye göre daha az akım çeker.
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
130,170
Mesajlar
933,953
Kullanıcılar
453,298
Son üye
dragovip

Yeni konular

Geri
Üst