Arkadaşlar yazdıklarınızı okuduğum kadarıyla arkadaşımızın sorusuna farklı şekillerde yaklaşılmış.Öncelikle split klima,chiller,rooftop,kanallı,absorption vb.cihazların bakımları hemen hemen birbirlerine yakın olup,büyüklük açısından farklı,çalışma prensibi olarak(absorbption hariç) aynı cihazlardır.Yani arkadaşımız iklimderme okuyor ve split klimayla ile ilgili bilgi istiyorsa öncelikle istediği konuda yardımcı olmamız gerekir diye düşünüyorum.Unutmyalımki sinekte küçüktür ama mide bulandırır.Bunu söylememin nedeni büyük gruplarda arıza tespiti kolay ve kazancı daha büyük olup,küçük cihazlarda günlerinizi verdiğiniz olur , hem gereken saygıyı (meslek olarak) göremezsiniz,hem kazancınız düşük olur.Yani ben chillerciyim,ben amonyakçıyım,vrv'ciyim vs.demenin anlamı yok.Şimdi bende chiller üzerinde 15 senedir çalışıyorum , yurt içi ve yut içi yurt dışı servis veriyorum.Ama neden hala eksiklerim olduğumu düşünüyorum.Çükü kimse ben bu işi tam anlamıyla biliyorum diyemez.Her meslek böyledir.Sonu yoktur.Arkadaşımızın sorusuna gelince:1)Öncelikle makinayı rahatlatmak gerekir.Yani kondenser ve evaparatörü kimyasal ve basınçlı su ile temizleyeceksin.(Eğer gerekiyorsa)Çünkü temiz olan bataryalara her seferinde bakım yapıp para kazanacağım diye kimyasal madde sıkılmaz.Ömrünü kısaltırsın.
2)Arkadaşların dediğine göre kimyasal sıvı köpüren cinsten olup,basınçlı suyuda kullanmaman gerekiyor.Sen uygulamasını ve araştırmasını bilidikten sonra kimyasalıda bulursun, lamalarada nasıl basınçlı su sıkılacağını,
3)İç ünite filtrelerini temizle.
4)Cihazın tüm elektriksel (gevşek kelmensler,komp.sargı ölçümü,voltaj ölçümü varsa ayb ölçümleri,yağlanma,vs.) ölçümlerini yap.
5)Cihaza start verip,gaz basınçlarını,komp.ve fan akımlarını,emiş ve üfle sıcaklıklarını(Delta T min 10'C max.20'c),cihazın çalıştığı mahale kapasite olarak uygun olup olmadığını kontrol et.
6) Herhangi bir sorunla karşılaştığında öncelikle cihazın tüm bilgilerine sahip ol (Etiket değerleri,Arıza kodları,wiring diagramı,v.s.)
7)Yapılan tüm işleri ve çalışma değerlerini müşteriye yazılı rapor halinde ver.
8)Her zaman araştır,paylaş ve mesleğini sev.